1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Eredivisie live: geen beeld?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door action, 27 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Toen vorige week de Eredivisie kanalen nog vrij te ontvangen waren heb ik er ook even naar gekeken. Bij mij (ex-Casema, Bergschenhoek) zitten ze inderdaad op de 170 MHz en het beeld was niet om aan te zien. Heel veel haperingen en blokvorming.

    Ik heb een Cisco 8455DVB en heb alles met het nieuw bijgeleverde materiaal (AOP + versterker) aangesloten. Verder gebruik ik Hirschmann-kabel en -pluggen voor de verbinding van de versterker naar de decoder.

    Het enige andere kanaal waar ik problemen mee heb is History HD en die zit ook op deze lage frequentie. Alle andere kanalen zijn perfect.

    Ik zou het liefste zien dat de 170 MHz frequentie gewoon helemaal niet gebruikt wordt :)

    Kleine update: ik zie dat Eurosport HD op de 162 MHz zit en daar heb ik geen problemen mee. Het probleem zit hem bij mij dus alleen op de 170 MHz.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2008
  2. Ik heb ook al 10 keer gebeld:evil: met de helpdesk en elke keer weer E16. Ze zeggen dan dat het opgelost wordt en ik heb nu nog steeds geen beeld. Je zit een half uur in de wacht voordat je iemand aan de lijn krijgt. Ik heb nu afgelopen maandag voor de laatste keer gebeld en het is nu woensdag en ik heb nog steeds niks. Ik zit 514.00 8888 voorheen MK. Heeft nog iemand hier last van in het postcode gebied 1484 of eventueel een oplossing.

    O ja alle opties al geprobeerd die het zouden moeten kunnen oplossen volgens ziggo

    Alvast bedankt:wink:
     
  3. Hey Karina,

    ik zou even de bekabeling controleren en kijken of er geen stoorzenders in de buurt zijn (decoder verder van het modem/router/dect telefoon plaatsen), kanaal 1 t/m 3 zit namelijk op dezelfde frequentie. Als dan het 4e kanaal goed beeld geeft zou het dus kunnen betekenen dat er ergens een storing in de huisinstallatie zit.

    Buma
     
  4. Twee weken geleden ook telefonisch aangevraagd. Zou binnen 5 werkdagen aangesloten worden op Eredivisie Live. Tot op heden zwart beeld en de tekst, preview periode verlopen. Probeer al 2 dagen te bellen, echter @Sloom moet weer zonodig hun 'zaken' bijwerken waardoor de GEHELE klantenservice niet bereikbaar is. Gevolg; Gewoon de hoorn erop! Goede service ZIGGO!!

    Ik had goede hoop, maar sinds de overname stront, stront en nog eens stront. Wat een ellende allemaal.


    Edit:
    Net, eindelijk een (vriendelijke) dame aan de telefoon. Blijkt dat ze Eredivisie Live nog helemaal niet kunnen toevoegen aan mijn pakket, omdat ze alles aan het omzetten zijn. Wederom valse beloftes van Ziggo (want de 5 dagen konden vorige week al niet). Nu wordt ik dus pas over 3 weken aangesloten (dacht ze). Nogmaals! Jammer dat Ziggo hier het snelste is met internet, anders was ik allang overgestapt. Strontbedrijf.
     
  5. stuur me je postcode en je smartcard per PM

     
  6. Ook ik had gisteren geen enkele ontvangst op de kanalen van Eredivisie Live.

    Vorige week prima beeld, frequentie was 140 Mhz.
    Gisteren geen beeld en volgens de helpdesk moest ik deze zenders op 369 Mhz ontvangen.......

    Na een nieuwe volledige "rescan" ontvang ik de 4 kanalen vlekkeloos op
    169 Mhz.

    Wat is dit voor gerommel?
     
  7. Kanaal 1 t/m 3 Geen signaal, kanaal 4 werkt wel

    Hallo,

    vanmiddag gebeld met Ziggo om het eredivisiekanaal te laten activeren.
    Ik had dit al reeds via de website gegaan maar dat was volgens de helpdesk medewerker niet helemaal goed gegaan. Volgens deze meneer was het eredivisiekanaal direct geactiveerd. Ik kom thuis van me werk en natuurlijk even kijken. Kanaal 1 t/m 3 geeft code E48 Geen Signaal maar kanaal 4 werkt wel gewoon (TV Tekst).
    Hoe is dit op te lossen?

    Alvast bedankt!

    Groeten Wallie
     
  8. Ter info:

    Frequentie 372.00
    Network ID 5555
    Modulatie 64-QAM
    Symboolsnelheid 6875 kb/s

    Ik woon in Nieuwegein.
     
  9. Hoe vreemd het ook mag klinken, ik kan je alleen maar adviseren je kabels / snoeren stekkers te controleren.
    Als je op Eredivisie 1-3 een E48 melding ziet, wil je dan ook nog eens kijken naar de signaal status, zie je een frequentie die overeenkomt met 162.00 en 170.00 ( 1 van beide, weet het niet meer uit m'n hoofd) ?
    De E48 duidt normaal op een te laag signaal, dat in de meeste gevallen wordt veroorzaakt door de huisinstallatie. Controleer daarom voor de zekerheid met een rechtstreekse kabel tussen de aansluitdoos (waarop het signaal van ziggo binnenkomt: nieuwe woning vaak in de meterkast) en de digitale ontvanger, zonder dat er verdelers of andere apparatuur tussen zit.
     
  10. is het niet verstandig ziggo om de freq. te wijzigen nu zijn het lage ruil ze om voor hoge. want is het niet zo dat eredivisie life in een hoop huishoudens op het tweede toestel verder weg wordt bekeken met als gevolg dat de verbinding/aansluiting altijd minder is en dat je bij een lage uitzend freq. altijd gevoeliger bent voor storing.
    zelf heb ik op mijn eeerste tv dicht bij de hoofdaansluiting geen storing en haal ik het kaartje (wat ook irritant is) eruit en plaats hem in het tweede toestel dan is eredivsie life niet om aan te zien en dat terwijl ik op dat toestel het meeste naar voetbal zal moeten kijken voor de vrede in huis b.v.
    conclusie zeg eredivisie life maar weer op want zo heb ik er niks an.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina