1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internet, wel telefoon en televisie.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door sanne13, 27 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi iedereen,

    Ik heb een probleem.
    Ik heb een modem, genaamd: Motorola SBV5121E Cable Modem (standaard ziggo modem bij installatie). Ik heb een UTP-kabel naar mijn router lopen, die boven staat (Draytek Vigor 2900G).

    Ik wilde gistermiddag rond 3 uur op het internet gaan, maar de verbinding was weg. Ik zag het draadloze netwerk niet meer. Toen heb ik het UTP-kabeltje van de modem direct in de computer gestopt in de hoop dat hij het dan wel zou doen, hij deed het ook niet. Modem uit en aan gezet, hielp niet. Router uit en aan gezet, hielp niet.
    Ik heb verschillende keren naar Ziggo gebeld, maar ik moet de hele tijd 10 min of meer wachten. Op de Ziggo site meerdere malen gekeken naar storingen, maar die waren er niet. Automatiserings bedrijf gebeld, die hebben me geholpen, maar zonder resultaat. Volgens dat bedrijf ligt het aan de modem. Ik heb een ander UTP-kabeltje direct van de modem met een laptop verbonden en dat hielp ook niet.

    Het rare eraan, is dat alle lampjes op de modem goed branden. Er is telefoon, tv en radio, maar geen internet.


    Wat is hier het probleem?

    Alvast bedankt!
     
  2. Als er een andere pc of laptop aan de modem wordt aangesloten dient elke keer de modem even van de stroom gehaald te worden en eveneens de laptop opnieuw opstarten.
    Als dit ook geen succes heeft, dan toch helpdesk bellen om modem te laten doormeten, om fouten te elimineren. (ligt het probleem in de modem of in de huisinstallatie)
     
  3. Nou, dat bedrijf wat ik belde zei dat het aan de modem ligt.

    Ik ga eerst even wat jij voorstelde van modem uit/aan zetten, laptop ook, proberen. Als dat niet lukt dan bel ik Ziggo wel.
     
  4. Als je kan bellen via het modem, is de kans minimaal dat het aan het modem ligt...
     
  5. Het enige wat nog zou kunnen is dat de UTP poort van het modem kaduuk is. Dit wil nog wel eens gebeuren bij een onweersbui in de buurt.

    Dit is gemakkelijk zelf te testen: zet het modem op standby en controleer of je een 192.168.100.x IP krijgt. Zo ja, is de UTP poort van het modem in orde.

    Voor de zekerheid: staan je PC en laptop wel op een dynamisch IP ingesteld? Als je een vast IP binnen je thuisnetwerk gebruikt, gaat dit nooit werken wanneer je het direct aansluit op het modem...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina