1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo frustratiedesk!!!!

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door debrandweer, 27 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zo nu ff mijn frustratie delen met andere tevreden Ziggo gebruikers.

    Sinds gisteren is mijn internet verbinding zeer traag dus ik de :lol::lol:vakkundige:lol::lol: Helpdesk van :evil::evil:Ziggo:evil::evil: gebeld. Na wat heen en weer gesteggel zou mijn modem vol gelopen zijn en ik zou deze op de JUISTE manier moeten resetten. Op kinderlijk nivo werd mij uitgelegd hoe ik eerst het ene stekkertje, daarna het andere stekkertje los moest maken. Let op pas daarna mocht ik de stroom eraf halen, enne meneer, wel goed doen hoor want anders gaat het niet lukken!!. Praten ze hier tegen een kind van 4 of tegen een volwassene, voorheen tevreden @home gebruiker die NOOIT problemen heeft gekend !!!! Nadat ik alles op de JUISTE wijze heb gedaan was de verbinding niet verbeterd, u raad het al ik weer bellen !!!! Of ik alles wel op de juiste volgorde had gedaan :evil::evil::evil::evil: (Dit lijkt wel een optreden van Youp vh Hek maar geloof me het is van mij !!!!). De optie van een trojan horse had ik direkt de grond in kunnen boren omdat ik dit natuurlijk zelf al had gecheckt, dus die was voor mij :lol::lol: Na een "meting" kwam met er gisteren achter dat ik een breuk in mijn netwerkkabel had en ik zou deze moeten vervangen!
    Ik vanmorgen vroeg mijn bed uit om een nieuwe 10 meter netwerk kabel te halen en deze aangesloten en u raad het al :cry::cry::cry: geen enkele verbetering. Dus ik weer bellen met mijn "vrienden" van Ziggo helpdesk!

    Ik mag van mijzelf zeggen dat ik behoorlijk wat technische kennis in huis heb, na een langdurig gesprek wenste de medewerker geen verdere disscusie met mij te voeren en kwam tot de verbijsterende conclusie dat mijn kabel van de wandcontactdoos naar mijn modem haarscheurtjes vertoond en daardoor de bitejes en bytjes vast lopen!!! Omdat de temperatuur schommelingen in de woonkamer een krimpende en uitzettende werking hebben wordt de levensduur van deze kabel door ZIGGO geschat op 3 jaar !!!! Dat deze kabel inmiddels al 8 jaar bij mij trouwe dient doet is een technisch wonder!!!!!

    Geachte mede ziggo gebruikers. Ik hoop dat u begrijpt dat ik dit ongelovelijke verhaal met u moest delen en ik mijn frustratie van mijn af moest schrijven.

    Ik ben zeer ONtevreden over deze service en zal wanneer de mogelijkheid zich voordoet direkt afscheid nemen van onze vrienden van ZIGGO (kunnen beter hun naam vernaderen in ZIPPO, brand beter !!)

    Het probleem is nog steeds niet opgelost dus wie weet heeft dit verhaal nog een vervolg, check dit verhaal dus regelmatig als jullie op de hoogte willen blijven over de haarscheurtjes !!!!:lol::lol::lol::lol::lol:
     
  2. Een ontevreden ervaring met Ziggo en er direct vanaf willen terwijl het anders goed werkte. Wat ben je snel aangebrand. En dat voor je eerste posting.
     
  3. Bekijk het eens van de andere kant ... als de helpdesk meteen te technisch wordt, dan zullen de meeste klanten afhaken en maken ze het voor die klanten alleen maar onnodig complex.

    Daarnaast zijn er voor verschillende scenario's standaard procedures die ze netjes en eenvoudig (in een taal die iedereen begrijpt; niet alleen een kind van 10 maar ook een bejaarde van 70) uitleggen.

    En er zijn ook nog steeds helpdeskmedewerkers die niet helemaal precies weten waar ze over praten dus die aan het 'script' overgelaten zijn (op zich niks mis mee, al doende leert men).
     
  4. Bits en bytes die vast lopen door haarscheurtjes in een netwerkkabel heb ik als netwerkbeheerder nog nooit van gehoord. Maar misschien kun je ergens een RJ45 testertje lenen? Zo'n kastje dat alle 4 ader paren in een UTP kabel meet.

    Ik denk dat de uitslag van die test (als die aangeeft dat de kabel goed is) meer effect heeft bij ziggo dan zeggen dat je er verstand van hebt. Dat horen ze namelijk elke dag :)

    Branden de lampjes op je netwerkkaart wel gewoon? Geeft je besturingssysteem aan dat de netwerkverbinding actief is (100mbps)? Dan is je kabel gewoon goed..
     
  5. Inhoudelijk wil ik niet ingaan op uw epistel, maar stel voor dat u de pc opstart in de safe mode met netwerkondersteuning. voer 3 maal een speedtest uit, met een tussenruimte van 10 minuten.
    noteer de gegevens en geef (als de snelheid nog steeds erg laag is) deze door aan de helpdesk als klacht.
    succes,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2008
  6. Misschien zijn er , door al het geklungel, een paar bitjes omgevallen. :grin:
    Mart
     
  7. Snel aan gebrand ?? Na 2 dagen met de helpdesk aan de telefoon gezeten te hebben, als kind behandeld te worden door waarschijnlijk een persoon die mijn zoon had kunnen zijn? Oke als dat snel aangebrand is het zij zo !

    Dat het eerst goed werkte, ja ik ben een uitermate tevreden @home gebruiker echter wanneer ik de thuishulp site van Ziggo bezoek http://www.ziggo.nl/klantenservice/installatie-downloads/thuishelp krijg ik, wanneer ik mijn postcode heb ingevoerd, de volgende tekst:

    Je producten zijn nog niet omgezet naar Ziggo. Daarom kun je de juiste antwoorden op je vragen alleen op de @Home site vinden.
    Ga naar de Klantenservice op @Home

    En als ik dan naar de klantenservice van @home ga waar kom ik uit ???
    Bij mijn grote vrienden van Ziggo.
    Hier raak je toch aangebrand van ??
     
  8. Bedankt voor je reactie, vooral als netwerkbeheerder, eindelijk een medestander wat betreft het verhaal van de kabel. Ik ben dan wel geen netwerkbeheerder maar ik heb volgehouden dat het niet kon !! maar ik werd voor gek uit gemaakt !
    Voor mijn gemoedsrust en die van de andere partij heb ik de betreffende kabel inmiddels vervangen door een andere zonder resultaat.

    De andere reacties, tips en voorstellen heb ik allemaal gedaan. Voor alle duidelijkheid, het probleem zit echt in mijn verbinding en is geen probleem op 1 pc. Buiten mijn PC heb ik ook een laptop, die via wireless verbinding is verbonden, deze heeft het zelfde probleem. Haal ik mijn router er tussen uit heeft het geen enkel resultaat.

    Ziggo heeft mij toegezegd dat er een probleem is met mijn verbinding maar ik heb sterk het idee dat ze proberen de schuld/oorzaak bij mij te zoeken terwijl het een Ziggo/@Home probleem is !!

    Ik hou jullie op de hoogte
     
  9. vreemd, dan ben je de enige die zo behandeld word door de helpdesk:mrgreen::roll:

    Ik bel al jaren niet meer naar die helldesk. Ik heb ook wel 's verbindingsproblemen en in de 5 jaar dat ik @home internet heb hebben ze zeker 10 x een monteur belooft en raad 's, inderdaad nog nooit een monteur gezien. De laatste keer dat ik belde beloofde ze ook weer een monteur langs te laten komen, ik vertelde toen dat dit vaker werd belooft maar nooit een monteur is verschenen, toen zei die vriendelijke meneer dat hij deze keer wel zou komen, mooi niet dus!!!
    Dus bellen naar de helpdesk kost alleen geld en ellende!!!
     
  10. Ik denk gewoon dat het modem verrot is.
    Maar maak dat de helpdesk medewerker maar eens wijs.
    Die gelooft dat waarschijnlijk niet, want je kunt toch ook bellen.

    Bel eens via een ander telefoonnummer (bijv mobiel) en geef aan aan dat het modem niets meer doet.

    Haal van te voren wel even alle stekkers van het modem uit de muur. Zodat ze niets kunnen meten.

    Mart
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina