1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wel geluid maar ontzettend storend beeld

Discussie in 'Samsung DCB-H360R (HDTV)' gestart door Miep, 26 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds gister morgen hebben wij een probleem met onze tv..
    Na wat googlen denk ik dat t ligt aan onze decoder?

    We hebben wel geluid maar ontzettend slecht beeld.
    Heb gebeld met @home maar daar ligt geen storing..
    we hebben al een andere kabel geprobeerd van onze tv boven maar dit werkte ook niet.
    Kabels uit t kastje van de muur gehaald maar ook geen verbetering.

    Kan dit probleem liggen aan de decoder?
    of toch aan de kabel?
    We hadden wel een hdmi-hdmi kabel eraan zitten.

    Alvast bedankt!

    Oja voor t gemak erbij
    onze tv is een Panasonic TX-32LZD80
    en de recorder is dus een Samsung DCB-H360R HD
    En we hebben dit gekocht 19-05-08
     
  2. Ook last van ontzettend storend beeld maar wel geluid

    Ik denk toch dat het een probleem is dat bij @Home/Ziggo ligt omdat ook wij met precies hetzelfde euvel te maken hebben sinds 25.08.
    Wij hebben een Samsung DCB-H360RS (HDTV) ontvanger en een Panasonic TX-37LZD70F LCD-televisie
     
  3. Ik heb weer beeld

    Miep, ik heb inmiddels 2x de helpdesk aan de lijn gehad. Ze geven aan dat blokkerig beeld altijd te maken heeft met een interne verbinding. Ook vertelden ze dat deze ontvanger zelden of nooit kapot gaat en lieten me daarom eerst een aantal dingen checken:
    a) het makkelijkst: haal de stekker (dus de stroomtoevoer) even uit je kabelontvanger (maar zeker zo'n 10 tot 20 minuten). En probeer daarna of je weer beeld hebt.
    b) mocht je een splitter gebruiken, koppel die even af en verbindt de kabel rechtstreeks op de kabeluitgang in je muur.
    c) je bekabeling controleren (maar dat had je al gedaan)
    d) mocht je nog geen resultaat hebben dan kun je de decoder laten doormeten. Mocht deze echt de oorzaak zijn dan zorgt @home ervoor dat deze vervangen wordt.
    Mijn beeld werkt inmiddels weer. Succes.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2008
  4. Ahh Thanks!!
    We hebben de decoder en tv ook afgekoppeld en uit gezet en net weer aan gedaan en we hebben weer beeld!!:)

    Maar waar t nou aan ligt?

    Hier valt ie ook wel eens uit.op sneeuw...heb je daar ook wel eens last van?
    en als je m dan over zet doet de volgende zender t wel..ga je terug doet ie t ook weer!..ook zoiets geks..

    Bedankt hoor!!
    We hadden gisteravond al gebeld met hun maar wat we moesten doen van hun werkte niet..t enige wat we nog konden doen volgens hun een andere kabel halen?!
     
  5. Geen sneeuwend beeld

    Ik heb nooit last van sneeuwend beeld. Erg vreemd. Misschien is dat probleem nu ook wel opgelost. Wat ik wel eens gehoord heb is dat de buffer in de apparatuur zodanig kan vollopen, dus niet ontlaadt, dat er storingen optreden. Het ontladen doe je dan door net als nu de stroom te onderbreken voor enige tijd. Ik hoop voor je dat de problemen tot het verleden behoren. Het is een ellende om het zelf steeds uit te moeten zoeken. Een nieuwe kabel halen is dan wel een heel makkelijk antwoord van de helpdesk.
     
  6. Laten we hopen dat t is opgelost...t gebeurde ook niet elke dag..maar wel 3 keer per week bijv.
    hartstikke bedankt voor je hulp!!
     
  7. Gelukkig dat het opgelost is. De aansluitingen luisteren erg nauw.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina