1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nummerweergave problemen wel met nummermelder, niet met DECT telefoon

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door gernes, 24 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vorige week ben ik overgegaan naar kabeltelefonie (Ziggo/Casema) en mijn oude PCI-20 nummerherkenner met gehuegen voor 80 nummers geeft geen nummers meer weer. Wel verschijnt het nummer van de beller wel goed op mijn DECT Profoon-set PCX-1440!
    Daar PCI-20 een oudje is heb ik een nieuwe Ranex RX 1520 nummermelder gekocht (zou FSK ondersteunen). Echter hierop verschijnt het nummer niet i.t.t. tot mijn DECT telefoon zelf.
    Ter info: de nummerherkenner staat zoals hij altijd gewerkt heeft in serie tussen het kabelmodem en de telefoon zelf.

    Wat is hier aan de hand? Moet ik een speciale nummerkenner aanschaffen? Anders aansluiten opeens?

    Alvast bedankt voor elke hulp/info.
     
  2. Jou nummer melder/telefoon moet fsk ondersteunen, van dit systeem maakt ziggo gebruik voor nummerweergave. Als jou toestel/nummermelder dit niet ondersteunt zal de nummerweegave niet werken. KPN maakt bijvoorbeeld nog gebruik van DTMF. De meeste nieuwe telefoons en nummermelders ondertsteunen het vaak alle twee. Het is dus mogelijk dat het spul van jou alleen dtmf ondersteunt.??
     
  3. Bedankt voor de snelle reactie.
    De handleiding van de onlangs gekocht Ranex RX 1520 nummermelder vermeldt:
    Dit apparaat werkt uitsluitend bij operatoren die FSK en/of DTMF
    ondersteunen.
    Het zou dus niet aan de nummermelder moeten liggen?
     
  4. Ranex doet het inderdaad niet bij Ziggo

    Ik had bij de Gamma precies hetzelfde apparaat gekocht.
    Van Ranex. Het werkt inderdaad niet.
    Ga niet in zitten over DTMF of FSK.
    Het werkt gewoon niet. Je hebt er niets aan.
    Ruilen helpt echt niet.
     

  5. Bingo. Duidelijk dus. Ga de Raznex morgen terugbrengen.

    ECHTER:
    Welke (niet al te dure nummermelders (merk/type/verkooppunten) werken wel in relatie met Ziggo telefonie?

    Handig als Ziggo dat even op hun website vermeldt. Ik denk dat niseno70 en ik niet de enige zijn geweest met problemen!
     
  6. Ranex wordt op de markt gebracht door Tevea.
    Mail: service@tevea.nl.
    Ik heb er een melding van gemaakt dat het niet werkt.
    Bij Tevea wisten ze het even niet. Ik moest maar wat proberen.
    Ruilen lukte bij de Gamma niet omdat ik het schroefje al verknald had:
    Het draaide door en viel eruit.
    Profoon heeft wel een goede nummermelder op de markt.
    Ik dacht dat Tiptel ze ook nog heeft.
     
  7. Van Ranex is bekend dat de nummermelders vaak niet werken. Niet kopen dus...
     
  8. secondelijm doet wonderen !
     
  9. ja klopt, ik heb lang geleden ook een keer een ranex gehad, kon je niet van op aan inderdaad. Deed het vaker niet dan wel........ik zou zeggen koop een nieuw dect toestel die fsk ondersteunt..... (en dan niet van ranex of profoon) maar een wat betere, die werken goed!
     
  10. Probleem opgelost!

    De NIET WERKENDE Ranex RX 1520 nummermelder teruggebracht
    naar de GAMMA in Schagen waar ik, bij vermelding dat de
    RANEX nummermelder niet werkte, direct het aankoopbedrag
    terugkreeg. Ik heb ze aangeraden OM GEEN RANEX NUMMERMELDERS
    meer te verkopen.

    Daar de GAMMA wel PROFOON telefoons, doch geen nummermelders
    van dat merk verkoopt, ben ik naar hun buren, KARWEI, gegaan.
    Daar de PROFOON nummermelder PCI-27 phb gekocht, welke volgens
    de handleiding duidelijk vermeld dat deze FSK ondersteunt en
    waarbij de nummermelder werkt op telefonie van de Nederlandse
    en Belgische kabelmaatschappijen.

    En deze PROFOON nummermelder PCI-27 phb bleek ook uitstekend
    bij mij te werken in relatie met mijn ZIGGO telefoonaansluiting
    (i.t.t. dus de RANEX fsk-nummermelder)!!

    BINGO! Probleem dus geheel opgelost!

    Wel heel vreemd dat ZIGGO dat niet even op hun website
    vermeldt...
    Ik ben benieuwd wanneer ze dat wel doen. Kunnen ze daarbij
    mogelijk heleboel mensen weer blij maken.

    Profoon heeft helaas wel een minpunt in haar service: Ik had
    vorige week een e-mail via hun website naar hun gestuurd over
    mijn probleem.
    Tot heden nog geen antwoord gekregen...

    Waarom mijn huidige reactie zo uitgebreid en expliciet?
    Als internetspecialist verwonder ik mij steeds over de
    nonchalantheid van zeer veel bedrijven m.b.t. de combinatie:
    internet/forum en service/klanten.

    Dit soort forums (ziggo-gebruikers.nl/forum) in combinatie met
    GOOGLE is de toekomstige promotie OF de toekomstige doodsteek
    van bedrijven. Of veel bedrijven dat beseffen betwijfel ik
    ten zeerste.
    Zoek in GOOGLE naar:
    Nummerweergave problemen
    en u komt direct bij dit forum aan, ondanks dat de discussie
    slechts 1.5 dag oud is. Bedankt Google!
    Juist vooruitstrevende bedrijven moeten DIRECT op dit problemen
    inspringen. Misschien een dagtaak doch het is een beste PR voor
    een bedrijf.

    - RANEX: door dagelijks internet af te stropen op dit soort
    meldingen en daar alert op te reageren. Nu staan ze blijvend
    bekend om een niet werkend product.
    - PROFOON: door te melden dat zij WEL in connectie met ZIGGO
    werken (of worden geen nummermelders verkocht in het
    telefonie-kabelgebied?).
    - ZIGGO: door te melden dat RANEX nummermelders niet op hun
    telefoniesysteem werken. Klantvriendelijkheid heet dat.

    Ik ben benieuwd of GAMMA de RANEX nummermelders binnenkort
    uit hun vakken hebben gehaald...

    Bedankt voor de reacties op dit forum. Dit forum blijkt van
    groot nut te zijn. Beseft ZIGO dat wel??? Waarom hebben zij geen
    duidelijke link naar dit forum?

    Hopelijk dat ik met bovenstaande anderen weer kan helpen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina