1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

al tijden internet problemen met ziggo...ligt het aan de modem?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door llana, 22 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Leg eens uit wat dit modem dan doet met een draadloos signaal, welke door de router wordt uitgestuurd?
     
  2. draadloos

    ik ben gewoon draadloos op internet, dan valt de verbinding weg.

    als ik dan de stekers in het modem omwissel, na eerst 20 sec de stroom er af gehaald te hebben, dan doet met de kabel in de laptop, internet het gewoon.

    als ik dan de boel weer terug draai, geen ontvangst.

    maar ik geef het op, we hebben de kabel anders gelegd in mijn kamer en ik kan nu ook vanaf bed internetten, en daar ging het om.

    door ziekte lig ik veel op bed.

    bedankt voor alle tips hier.
     
  3. Morele of technische steun gewenst

    Hier iemand uit Woerden die erg veel herkenbare posts leest op dit forum. Ik zit sinds 2004 op casema en nu dus op ziggo. Al geruime tijd valt de verbinding weg. Meestal helpt het resetten van het modem wel, soms ook niet. Ik gebruik de motorola SBV5121E. De helpdesk reageert niet via het langzaamhelp programma (sorry, snelhelp heet het) en als ik bel dan wordt na de laatste keuze in het menu de verbinding verbroken. weer 30 cent het putje in.
    Anyway, weet iemand of er soms een software update voor het modem is waardoor hij het wat langer uithoudt? Of is het gewoon een kwestie van vervangen. Ziggo luistert alleen maar en ziet dat ik moedeloos ben. Iets terug zeggen doet hij niet. Is hij ook te oud voor denk ik....
     

  4. Beste Moedeloos,

    ik kan me niet voorstellen dat als het modem toe is aan een software-update dat het er voor kiest om verbindingen te laten wegvallen op herhaaldelijk termijn. Toch ben ik van mening dat IT de meest mysterieuze storingen kan bevatten en vandaar dat ik me afvraag hoe de installatie bij u thuis is.
    Heeft u toevallig een router, probeer die eens te resetten of verwijder de en sluit uw systeem rechtstreeks op uw modem aan.
    Om uit te sluiten dat de oorzaak lokaal ligt, zou u een blik willen werpen op uw actieve antivirusprogramma's en firewall, mits nodig deze even uitschakelen?
    Wat ik persoonlijk handiger vind is als u iemand van de helpdesk aan de lijn probeert te krijgen want dan kan de medewerker uw modem uitlezen en meten. Hiermee uit te sluiten of het niet aan het signaal of het modem zelf ligt. Mocht het zijn dat uw lease (van het modem) redelijk oud is, dan kan de helpdesk deze voor u vernieuwen.
    Ik raad u daarom aan om toch even contact op te nemen met de helpdesk, gelieve met de kennis van uw lokale instellingen.

    Mocht u er alsnog niet uitkomen, dan kunt u gerust een privébericht naar me sturen.

    Met vriendelijke groet,

    Geoffrey (Ziggo Webteam)
     
  5. Uit pure nieuwsgierigheid, quote: "Mocht het zijn dat uw lease (van het modem) redelijk oud is, dan kan de helpdesk deze voor u vernieuwen". De lease geldigheid wordt vanzelf verlengt halverwege zijn huidige geldigheidsduur. Wat voegt de helpdesk hieraan toe ? Wat is het verband tussen een instabiele verbinding en de lease tijd ?
     
  6. Geoffrey, bedankt voor je antwoord. In ieder geval een goed begin in de strijd tegen moedeloosheid. Ik heb al meerdere malen het thuis netwerk er tussenuit gehaald om uit te sluiten dat het daar aan ligt. Ik heb een hele dag mijn vaste PC met een LAN kabel rechtstreeks aan het modem gehad en Norton Internet Security uit (met alle risico's van dien, maar goed, je moet wat). En ook dan verbreekt de verbinding regelmatig. Je kan het ook mooi zien bij downloaden. Ik gebruik Grabit en die geeft zo'n mooi grafiekje. Als de verbinding er is dan is er een keurige download met behoorlijke snelheid. En dan ineens is de verbinding weg voor enkele minuten om vervolgens spontaan weer terug te komen en vrolijk verder te gaan (en het ligt niet aan de downloadserver, op dat moment werkt er geen enkel protocol meer). Als dat echter ieder uur een paar keer gebeurt (en soms ook een dag niet), dan wordt het echt irritant. Ik ga dus maar weer proberen de helpdesk te bereiken. Ik doe het morgen overdag wel, tot nu toe is 's avonds niet echt succesvol geweest.
     

  7. Totaal geen verband op 1 ding na: de modem uptime. Een "verouderde lease" is reden genoeg om voor ons het modem op afstand te resetten. Als er success is dan reset hij alle waardes en worden deze weer op 0 gezet. Bepaalde waardes zijn voor ons belangrijk om te analyseren en te constateren of de verbinding wel of niet stabiel is.
    De lease zelf, inclusief ipadres, zal niet van kracht zijn als het gaat om een slechte verbinding. Maar het vernieuwen van de lease vanuit het modem komt overeen met een pulse sturen om het modem weer een "zetje/duwtje" te geven.

    Meer informatie hier over is altijd terug te vinden op google: dhcp of modem initialisatie
     

  8. Ik ben benieuwd wat de modemwaardes zijn. U zou als u dat wilt, mij nog een privébericht kunnen sturen mocht u ergens niet uit kunnen komen of als u het leuk vind om mij op de hoogte te stellen van de voortgang.
     
  9. De modem lease wordt automatisch verlengt vandaar een "verouderde lease" niet toetreft. De modem uptime van het modem reset
    zich oa door een modem powercycle (reset knop indrukken of even de spanning van het modem halen) of zoals je omschrijft via een
    SNMP reset. De waarden welke worden gereset naar 0 zijn oa errorless codewords alsmede als de correctables/uncorrectables. Hierbij speelt niet de grootte maar de relatieve toename per tijdseenheid tussen errorless codewords aan de ene kant en (un)correctables aan de andere kant een rol als het om de stabieliteit gaat.

    Inderdaad kan de klant het beste enkele tijdstippen noteren dat het misging en contact zoeken met de helpdesk welke kunnen zien of er rond dit tijdstip RF technisch iets in de modem history te zien is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina