1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

al tijden internet problemen met ziggo...ligt het aan de modem?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door llana, 22 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Dat ligt toch aan je WLAN/router. Toen ik nog bij Het Net zat. was bij mij in huis draadloos ook al slecht en bij @Home idem dito en dat kwam hier door de toepassing van gewapend beton door het hele huis. Daarom heb ik maar een utp-kabeltje getrokken !
     
  2. Dit wordt inderdaad ook niet ondersteund door Ziggo omdat het draadloze netwerk wordt verzorgt door jou eigen apparatuur.

    Ziggo levert het internet signaal welke het modem doorstuurd naar jou router. Deze router, welke dus van jouzelf is, zet het signaal vervolgens om naar een draadloos signaal welke ontvangen wordt door de draadloze netwerk kaart in de laptop.

    Het complete draadloze netwerk wordt dus geregeld door apparaten welke van jouzelf zijn en hier kan Ziggo geen ondersteuning op geven.

    Wanneer je met een kabel werkt is het internet wel stabiel dus is met het internet signaal waar Ziggo voor verantwoordelijk is, niets mis.

    Als mogelijke oplossingen kan het helpen een krachtigere router aan te schaffen zodat het draadloze signaal sterker uitgezonden wordt of als je een beetje technisch aangelegt bent kun je proberen de firmware van je router te updaten.

    Router fabrikanten leveren vaak zelf ook technische ondersteuning op hun apparaten. Een telefoonnummer voor het merk router wat jij hebt vind je achter in de handleiding of via Google.
     
  3. router

    Bedankt voor de uitleg, ik was in de winkel waar ik de router vandaan heb, die heeft me inmiddels al 3 andere gegeven om uit te proberen.

    De zeg maar zwaardere uitvoeringen, gaven dezelfde problemen.

    Ook de router die Ziggo zelf verkoopt.

    het rare is, dat de problemen pas het laatste half jaar spelen, daarvoor heb ik 1,5 jaar zonder enkel probleem draadloos gewerkt.

    Ik blijf wel aan de kabel.
     
  4. En heb je ook de 'computer-kant' gecontroleerd. Het zou bijvoorbeeld een defecte draadloze adapter of antenne in de gebruikte computer kunnen zijn en dan helpt het omwisselen van de router ook niet....

    Of het kan een stoorbron in of om het huis zijn die ervoor zorgt dat er zoveel (radio)storing in je huis hangt dat de verbinding slecht loopt.
     
  5. Je kan eens rondvragen of er buren zijn die sinds een half wireless apparatuur hebben geinstalleerd. Dat kunnen een heleboel zaken zijn daar ze nagenoeg allemaal van dezelfde frequentie gebruik maken.

    - weerstations
    - draadloze koptelefoons (ook bij niet gebruik als het basisstation uit staat)
    - draadloze (bewakings)camera's
    - routers welke op hetzelfde kanaal zitten (moet meestal kunnen)
    enz. enz.
     
  6. Over kanalen gesproken, als je handig met routerinstellingen bent, kun je ook nog proberen een ander draadloos kanaal in te stellen (kan met de meeste routers, maar staat niet altijd in de handleiding).

    Als je laat weten wat voor router je hebt, kunnen we je hier vast wel aan een stappenplan voor het wijzigen van het kanaal helpen.
     
  7. internet verbinding probleem

    Ik heb veel op internet gezocht over problemen met verbindingen van Ziggo. ook ik heb een draaidlood netwerk. sedeert Ziggo mijn aanbieder is (was Casema) heb ik problemen met het wegvallen van mijn internet signaal. Ziggo beweert dat er niks aan de hand is. Maar als ik internet rond surf dan zijn er veel menesen met een zelfde probleem.

    Vraag blijft waarom valt Ziggo constant weg, soms midden in een internet sessie? Als alles klopt waarom hebben zoveel mensen dezelfde klacht?

    Ik heb een Zyxel U334 router die ook vervanggen is om te controlleren is of de router stuk was. Zelf met mij nieuwe router blijf ik probleemen houden en snelheid is prut met peren.

    ik weet niet of Ziggo mensen dit forum leest maar ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven over hoe ik een probleemloos internet verbinding kan houden.

    Alvast bedankt
     
  8. internet ontvangst

    Ben blij te horen dat ik niet de enigste ben, niet leuk voor jou, beslist niet.

    zou het aan de regio liggen?
     
  9. Vandaar vond het al vrij apart! :lol:
     
  10. als je problemen hebt.
    en sb5100e hebt zal vast wel aan modem liggen.
    ik had het ook werdt 1 half jaar negeert door @home.
    uit eindelijk geholpen via deze site via bemiddeling.
    ja 3 modems gekregen.
    waarvan 1 sb5100e
    en 2 sb5101e.
    alle 3 waren van casema gebied.
    sinds sb5101e flinke verbettering kwa download snelheid.
    alleen nog minor upload probleempje dat verw8 bij overgang wel gefixed zal zijn.

    verder @home kan me modem blijkbaar niet acces'n.
    dus ze kunnen niet klooien blijkbaar met me snelheid.
    tot de overgang blijkbaar.
    niet echt mijn probleem hadden ze me maar niet moeten negeren met snelheid probleem voor 1 half jaar ;>



    zeg speel jij geen team fortress 2 met got community ? toevallig ?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina