1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kosten 2de smartcard

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Brickman, 21 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. - Heb jij die tweede kaart ook gehad bij een alles-in-1 aanbieding, of had je zelf een losse tweede kaart aangekocht ?
    - Naar welk artikel verwees de medewerker in de voorwaarden ? Want die zijn dan in strijd met de aanbiedingen lijkt me. Als het zowiezo al waar is, lijkt me eerder een standaard eigen-bedacht antwoord.

    We gaan dit in elk geval nogmaals navragen bij Ziggo maar input over de reden die aan jullie gemeld is, is dan handig.

    (tot nu toe was namelijk de uitspraak dat deze 10 euro eigenlijk niet meer gerekend wordt, maar dat dit nog steeds in het (oude) administratie-systeem van @home zit en dat klanten het terug krijgen als ze erom vragen)
     
  2. Bij mij werd ook de administratiekosten aangehaald als oorzaak van die €10 per jaar. Maar heb toen wel gezegd dat dit mij nergens, op de site en bij het wijzigen naar Ai1-plus via de telefoon, niet is de medegedeeld. Ik moest hier maar een klacht over in dienen is mij toen verteld.

    Klacht had ik van te voren al gestuurd en daarbij verteld dat de nieuwe smartcard al geactiveerd was. Wat ik echter nergens op vind slaan omdat we in die tijd gewoon op vakantie zijn geweest en dus geen tijd hebben gehad om hem te activeren. Hierbij hebben ze ons ook nog een als Digitaal Totaal ingeschreven :evil:.
     
  3. Geen kosten in rekening gebracht voor 2e smartcard bij Alles in Een. Wel Digitaal Totaal in plaats van basis, terwijl ik dit zo duidelijk had aangekruist. Een mailtje verstuurd en volgende dag een bevesting dat na 2 maanden (gratis preview periode) ik terug ga na basis + 5 verrassingszenders.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2008
  4. Naar wie heb je die mail gestuurd? :wink: Kan ik dat ook alvast doen zodat ik niet een maand hoef te betalen.
     
  5. 'klantenservice@tvhome.nl'
     
  6. In de algemene voorwaarden staat inderdaad dat Ziggo voor de registratie van de smartcard een periodieke vergoeding in rekening kan brengen. (artikel 3, blz. 19) Er staan echter geen tarieven in dit boekje. Ook op de website zijn geen tarieven te vinden.

    Dus het advies van Cees, om het geld terug te vragen, is het proberen meer dan waard.

    pvd

    P.s. Maud (van de @home klantenservice) geeft als antwoord op de vraag: Wat ga ik betalen voor mijn tweede smartcard? In principe betaalt u voor de 2e en of 3e smartcard hetzelfde als de 1e wat betreft de abonnementskosten. Dus als u TV Digitaal Totaal ook op een 2e smartcard afneemt, betaalt u hiervoor ook € 9,95 per maand en als u 1 KeuzePakket op uw 2e kaart afneemt, betaalt u hiervoor € 3,95. U kunt smartcards bij iedere digitale tv aanbieder bestellen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2008
  7. Dit is onzin. :-P Ik heb een 2e smartcard met hetzelfde pakket als op de 1e, en betaal hier niets extra's voor. Lijkt er op dat Ziggo willekeur toepast, bij de één wel het dubbele rekenen en bij de ander niet. Maar zolang ik niets extra's betaal hoor je mij niet klagen. :roll:
     
  8. Is geen onzin helaas. Verschil is bestaande gevallen of nieuwe gevallen. Bestaande gevallen blijven cf de regeling van de oude kabelaar waar het bij Multikabel gratis was, bij Casema niet, @Home weet ik eigenlijk niet. Nieuwe gevallen is cf oud Casema regels, kortom betalen voor de extra pakketten per smartcard.

    GERUCHT is dat dit gaat veranderen naar de oud Multikabel regel, maar daar is door Ziggo nooit formeel iets over gezegd of bevestigd.
     
  9. Bij @home was het voor zover ik weet €10,- administratiekosten per jaar voor een tweede smartcard + €4,- per maand extra voor tv digitaal extra (d.w.z. €12,95 per maand in plaats van € 8,95), maar ik weet dit niet zeker...

    pvd
     
  10. Zo was het eerder wel bij @Home. De gereduceerde prijs voor het totaalpakket op een tweede kaart is echter al een tijd geleden afgeschaft, waardoor @Home gelijk is getrokken met het Casema principe.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina