1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Incasso voor september

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door pvd, 20 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Inderdaad

    Inderdaad mijn eigen vrije interpretatie.

    Overigens hebben deze jongens de fusie blijkbaar toch wat lichtvaardig opgevat..... Op deze voet verder gaan (beloftes niet waarmaken, slechte bereikbaarheid, langzame levering etc.) maakt het bedrijf vast niet meer waard, aangezien ik denk dat de klanten dan bij bosjes weglopen.

    pvd
     


  2. Ze incasseren toch niet 5 maanden vooruit? dus waar gaat het over.....? er zijn meer bedrijven die dat doen! het is bekend dat je sinds een aantal maanden standaard de maand vooraf moet betalen sinds het ziggo is. nou en?
    het heeft niks met geldwolven temaken, jij neemt een dienst van ze af, en daar moet je logischerwijs voor betalen. en of dat nou voor of achteraf afgerekend wordt, dat blijft hetzelfde. ik zie het probleem niet.
     
  3. Ieder zijn eigen mening......
    Ik wil ook best vooruit betalen, maar er is een verschil tussen vooruit betalen en ver vooruit betalen. Een paar dagen voordat de nieuwe maand begint zou ik normaal vinden en daar maak ik ook geen probleem van, maar twee weken van te voren......, dat vind ik (en vele met mij) dus iets te ver vooruit.

    pvd
     
  4. Het kan nog veel mooier:-P

    Ik kreeg per post een factuur omdat ik nog geld van Ziggo tegoed had. Die rekening is ook afgeschreven van mijn bank. Het leukste:evil: is dat ze dus ook nog eens de gewone eraf gehaald hebben, dus nu 64,95 teveel betaald!!!!!!!!

    Ik kom niet in mijn Ziggo, bellen werkt niet, dus denk dat ik maar eens langs ga bij het kantoor in Alkmaar!!!!

    Mijn bloeddruk stijgt door Ziggo, wat een k:oops:tbedrijf is het toch.
     
  5. Vandaag is zijn de abonnementskosten voor oktober van mijn rekening geschreven.
    Het lijkt er op dat ze elke maand een aantal dagen eerder zijn met het afschrijven van de abonnementskosten.
     
  6. incasso

    Ik kan me herinneren dat Ziggo in Juni een overzicht heeft verstuurd naar aanleiding van het dubbele incasso verhaal. Daar stond in dat er elke maand wat later zou worden afgeschreven en dat het nu in de laatste week van de maand zou gebeuren. Blijkbaar weer een verkeerde planning óf verkeerde voorlichting van Ziggo.
    Er is bij mij "al" twee maanden niets misgegaan, zelfs de verrekening van de compensatie is goed gegaan.
    Nu alleen de overschakeling, de aanpassing van de snelheid en incasso in de laatste week van de maand nog even regelen Ziggo.

    Volgens de mail van Ziggo 21-5-2008:
    Begin juni betaalt u vervolgens voor maand juli. En eind juli betaalt u de maand augustus. Vanaf dat moment vinden
    de incasso's maandelijks op het juiste moment plaats. Aan het einde van de voorafgaande maand. U betaald dus geen extra abonnementsgeld, maar wij incasseren voortaan het bedrag ruim een week eerder dan u van ons gewend was.

    Ziggo heeft nogal problemen met het bepalen van "het juiste moment". Niet alleen met het incasseren van nota`s.
    Bovendien is het een gewoonte van Ziggo geworden om het bedrag gelijktijdig met het online zetten van de nota te incasseren. Normaal zaten daar enkele dagen tussen.
    Al met al weer niet erg netjes van Ziggo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2008
  7. Hoever tevoren moeten we gaan betalen?

    Ook bij mij zijn de bedragen voor zowel tv basis als digitaal plus pakket voor oktober al afgeschreven, op resp 15 en 17 sept. Het schuift weer steeds verder naar voren. In juli werd er nog op de 24e geincasseerd, in augustus op de 21, en nu 17. En dat terwijl bijv. de factuur voor tv digitaal nog niet eens beschikbaar is.

    Terwijl ik mijn salaris voor september nog niet binnen heb, moet ik al wel Ziggo gaan betalen voor oktober. Vooruit betalen heb ik geen probleem mee, maar straks betalen we maanden vooruit.

    Deze manier van handelen is ronduit onfatsoenlijk (geen ramp, maar wel onfatsoenlijk). En geeft weinig vertrouwen. Ik weet nu wel zeker dat ik telefoon en internet niet aan Ziggo moet gaan toevertrouwen.

    Je zou haast gaan denken dat Ziggo zover in de schulden zit dat ze geen geld meer hebben om de salarissen van september te betalen, en dat ze daarom de klanten nu al voor oktober laten betalen. Als ik Ziggomedewerker was zou ik maar eens in de gaten gaan houden of het geld wel binnenkomt.
     
  8. Dit verhaal klopt. Ook bij mij is het abo-geld er al af. Maar ik zie dat jij ook in het @home-gebied zit? Kan dit te maken hebben met de migratie naar Ziggo dat dit eerder gebeurd omdat de volgende maand alles via de systemen van Ziggo loopt :confused:

    Hoe dan ook ben ik het niet eens met de gang van zaken. Ook bij mij was het salaris nog niet bijgeschreven en ook ik had niet gerekend op deze afschrijving waardoor ik onverhoopt rood kwam te staan. Nu heb ik best spaarcenten achter de hand, maar ik vind dit toch wel weer getuigen van roekeloosheid. Waarom krijgen de @home-klanten geen bericht hierover waardoor je geinformeerd bent? Overigens zit ik er zelfs over te denken de boel te storneren. De afschrijving is gewoon twee weken te vroeg!
     
  9. Je raad het al....

    Als topicstarter kon ik natuurlijk niet achterblijven.....Het geld voor oktober is net als bij andere abonnee's opnieuw voor mijn salaris aan reeds geincasseerd.:evil: Zeer onfatsoenlijk!

    pvd
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina