1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geen geluid

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door momsie50, 20 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,
    Ik heb een vraag van mijn schoonzus.
    Die heeft een digitale decorder gekocht bij expert en is nu aangesloten op ziggo digitale tv.Hij deed het prima tot gisteravond, ze had opeens geen geluid meer dus toen ben ik gaan kijken en heb van alles geprobeerd.
    Stekker eruit, kabels erin en eruit enzo.
    Wel heeft ze op analoge tv geluid dus het ligt ook niet aan haar televisie die overigens pas nieuw is.
    Ze heeft een samsung decorder en ben benieuwd of er misschien nog meer mensen last hebben van dit euvel.
    Of misschien kunnen vertellen wat ik eraan kan doen.

    ik hoor het wel

    gr.lida
     
  2. Welke Samsung decoder is het? De DCB-H360R (of RA)? Aangesloten op de TV met een HDMI-kabel?
    Dan kan het probleem misschien opgelost worden door in het menu onder "systeem" bij "mediainstellingen" "Dolby Digital" op "uit" te zetten en bij "Digital Out" te kiezen voor de optie "PCM" in plaats van "Dolby Digital".
     
  3. Toch niet per ongeluk op het MUTE-knopje gedrukt?
    De Samsung die in destijds gebruikte gaf ineens ook geen geluid meer.
    Een nieuwe gekregen via de winkel waar ik 'm kocht.
     
  4. Hier ben ik weer.
    nee er is niet per ongeluk op het muteknopje gedrukt want het ene moment doet hij het wel en zo opeens valt het geluid weer weg.
    Het is een Samsung DC B-B270R decorder en ik heb op op het forum gekeken.Zag dat er nog meer mensen problemen mee had maar dat was in februari dit jaar.
    Mijn schoonzus heeft hem nog niet zo lang en hij deed het altijd goed
    en opeens was het geluid er niet meer.
    Gisteren met haar gebeld en toen vertelde ze dat ze opeens wel geluid had maar geen beeld.
    Heb nog niet gereset maar zou dat een optie kunnen zijn al hoewel ik dit betwijfel als ik de verhalen lees over deze decorder.

    Ik wacht jullie antwoord af.

    gr.lida
     
  5. Hallo,

    Het probleem is opgelost voor zo lang het natuurlijk duurt maar
    haar buurman had hetzelfde probleem en die heeft de decorder
    voor haar gereset.
    Geluid en beeld doen het weer en ze vertelde dat het beeld
    nog nooit zo mooi was geweest.
    Nou maar hopen dat het zo blijft.

    iedereen bedankt voor zijn reactie.

    gr.lida
    enne prettig weekend.
     
  6. Controleer anders ook eens je scartkabel, bv. of ie goed vast zit.
    Resetten en meteen een mooier beeld dat lijkt me wel wat! ;-)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina