1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo leidt miljoenenverlies

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door kamphajm, 20 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Gaat om het jaarverslag van Zesko van 2007, dus nog voordat ze als Ziggo werkten.
     
  2. Da's waar ook, zesko was de tussenpaus. Maar toen was er toch geen samenvoeging bezig, althans niet openbaar?

    Gert.
     
  3. De voorbereiding liep wel al, en de 3 bedrijven hadden toen dezelfde eigenaar.
     
  4. Formeel hadden de 3 bedrijven dezelfde eigenaar maar ze opereerden nog apart van elkaar.

    Gert.
     
  5. Dan krijgen we gewoon een nieuwe UPC. UPC was beursgenoteerd in Amsterdam met veel leningen. Eigenlijk failliet: aandeelhouders en obligatiehouders krijgen een belachelijk laag stikken of slikken bod, nemen ze aan want belachelijk weinig is nog altijd meer dan 0, moeder UPC neemt alle aandelen over en ze zijn van weer wat schulden af.

    UPC draait nu al sinds het ontstaan in 2000 honderden miljoenen verlies per jaar, denk dus dat Ziggo het nog wel even vol kan houden.
     
  6. Dat is dus wat je wil: Een ziggo net zo handeld als een huidige UPC? We hebben geen keuze, maar als ik de keuze heb ga ik liever betalen aan een financieel gezonde organisatie dan aan iets ala ziggo/UPC. Dan maar kleinschaliger maar wel financieel gezond, zal wel een utopie blijven vrees ik...

    Gert.
     
  7. Nee, maar wat ik wil zeggen dat je weliswaar niet moet willen beleggen in de UPCs/Ziggo's van deze wereld of aan hun geld wilt lenen, maar voor de klanten maakt het allemaal niet heel veel uit.

    UPC klantenservice is de laatste jaren aanzienlijk verbeterd ipv verslechterd.

    Kijk, bij dit soort bedrijven draait alles om het laten groeien van de omzet per klant. En erg slechte klantenservice gaat daarbij een keer wreken. Dus ook vanuit economisch oogpunt is te veel bezuinigen op klantenservice en dienstverlening niet handig. Dan kunnen ze nml op lange termijn minder omzet uit ons als klant persen.
     
  8. Ziggo heeft juist bij de start (half mei) gezegd dat ze de klantenservice gaan uitbouwen om meer dienstverlening te bieden dan vroeger. Ze gaan de hele klantenservice in-house doen en niet meer uitbesteden bij callcenters. Dus ik verwacht eigenlijk niet dat ze dit nu ineens zouden gaan wijzigen, temeer omdat op dat moment dat ze dit vertelden het jaarverslag al lang bekend was. Waar iedereen nu over roept is helemaal niets nieuws en al sinds maart bekend en vanaf eind juni openbaar op de ziggo-site. Jammer is alleen dat de migratie naar Ziggo vertraagd is, en zolang @home nog niet overgezet is kunnen ze de klantenservice ook nog niet verbeteren. Nu lijkt het af en toe een behoorlijk rommeltje omdat de verschillende centra's nog met verschillende systemen werken waardoor er veel mis gaat. Hopelijk zal dat dit najaar dan verbeteren.....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina