1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe hostname

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door JohnX, 18 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Via http://ip-lookup.net/ zie ik, dat ik naast een nieuw IP-adres ook een nieuwe hostname blijk te hebben. Ook de site http://www.grc.com (Shields Up) blijkt dit te bevestigen. Alleen via ipconfig /all zie ik mijn oude hostname nog (of wordt dit overgenomen van wat er bij computername staat ingevuld)? Anyway, is het gebruikelijk dat de hostname (zonder mijn medeweten) zomaar wordt gewijzigd? Via de router krijg ik alleen nog lokale toegang. Als ik de router ertussenuit haal werkt alles, maar dus met de nieuwe hostname actief.
     
  2. Lijkt mij dat ziggo maar zo niet je cc1234567 naam kan veranderen zonder dat jij dat weet.
    Of is alleen alles na dat nummer veranderd?
    Anders zou ik even contact opnemen met de klantenservice.
     
  3. Geen idee wat er het eerst is veranderd. Ik kon, toen ik thuis kwam, geen verbinding krijgen (alleen lokaal dus). Modem gereset, router eruit gehaald en toen werkte het, incl. nieuw IP-adres en hostname.
     
  4. Hm raar mischien toch even na vragen.
    heb ook @home maar hier is alles nog zoals vanouds.
    Mischien ben je wel voor een deel omgezet wie zal het zeggen.
    Maar dan was het wel leuk geweest dat ze even melden dat je hostname werd veranderd.
     
  5. Ha, dat dacht ik eerst ook. Gecheckt, maar nee, hoor. Heb nu de nieuwe hostname in mijn router aangepast en nu wel Internet. Terwijl ipconfig /all nog steeds met het oude komt. Blijft de vraag: waarom? (Is het 0800-nummer nog steeds actief)?
     
  6. weet niet als het 0800 nummer nog actief is
    je kunt altijd het andere nummer bellen van ziggo is volgens mij nog steeds lokaal tarief.
     
  7. Probeer het eens zonder gebruik te maken van de hostname, bij mijn weten is de hostname niet meer nodig.
    Maar mocht dat op een of andere manier hier of daar nog wel werken, verbinding maken via de hostnaam, dan kan een andere user van @home nu waarschijnlijk niet op internet, telefoneert en jij word beticht van ip-diefstal.
     
  8. De hostname bij Ipconfig wordt overgenomen van wat je zelf als computernaam hebt ingesteld.

    De hostname die sites zoals ShieldUp laten zien, is de hostname die in de DNS server aan je IP gekoppeld is. Je geeft zelf al aan dat je een nieuw IP hebt gekregen. Dit IP is eerder in gebruik geweest bij een andere klant die de hostname die ShieldsUp aangeeft, toegewezen heeft gekregen. Dit zal op korte termijn (max 2 weken) veranderen in je eigen hostname. Dit komt omdat de DNS servers qua hostnames altijd wat achterlopen op de echte situatie.

    Sinds @Home een dynamisch IP heeft ingevoerd (1,5 jaar geleden) maakt het niet meer uit welke hostname je gebruikt. Hierdoor komt je router ook met de andere hostname online. Je hoeft niet bang te zijn dat je hierdoor een andere klant offline gegooid hebt.

    Kortom: Niets om je druk om te maken. Enige probleem wat kan optreden is dat je tijdelijk niet vindbaar bent voor verbindingen van buitenaf die op hostname je router/PC opzoeken in plaats van op IP. Zolang je zelf geen webserver oid draait, heb je hier geen last van.

    PS: het 0800 nummer van @Home voor technische ondersteuning is in 2003 afgeschaft. Er is nog wel een tijdje een 0800 nummer geweest voor telefonie klanten, maar ook dit is al geruime tijd buiten gebruik.
     
  9. Dat blijkt idd het geval te zijn. Ik heb mijn "eigen" hostname weer terug. Heb alleen een nieuw IP-adres, maar daar is niets verkeerd aan. Bedankt voor de info (ook de anderen). :)
     
  10. Je mag je host naam lekker achterwege laten, is niet meer in gebruik. Gaat allemaal via de mac adressen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina