1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo wil meerdere smartcards per abonnee digitale TV toelaten

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door LukeRoberts, 13 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.

  1. heb je wel mee gerekent dat ze al vanaf begin maart bezig zijn??
     
  2. Heb al heel vaak kontakt hierover gehad met de helpdesk maar ze krijgen hem niet aan de praat,zeggen ze.
    Ik ben ook bang dat als er weer mensen achteraan gaan en ze iets verkeerds veranderen weer alle kaarten weg zijn of ik opeens weer wel moet betalen.
    Ik heb "slechts" 4 decoders en als deze laatste kaart uiteindelijk werkt en vervolgens weer in de kast ligt,mist ie weer zijn keys en gaat ie uiteindelijk toch weer uit.
    Ik ben nu gewoon bang dat ik ergens het proces verstoor waardoor of alles er mee stopt,of er opeens weer extra kosten opduiken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2009
  3. Vreemd verhaal.
    Ik zou haast zeggen: Ziggo mag je wel een nieuwe sturen als ie niet aan de praat te krijgen is.:idea:

    Ik kan je vrees trouwens wel volgen, maar je zou de garantie van Ziggo mogen verwachten (als goed betalende abonnee) dat je op alle (5) smarcards beeld krijgt, en ook alle pakketten waar je voor betaalt en recht op hebt.
    Bleef die card niet te allen tijde eigendom van Home/Ziggo? Nou, dan is ie nu dus aan vervanging toe.:mrgreen:
     
  4. Dat is een goede opmerking.. die laatste... de helpdesk heeft ook aangeraden de kaart te vervangen voor een ander maar, en nu komt de grote maar:
    Ten eerste moet ik deze dus weer zelf betalen ( voor een kaart die toch weer de kast in gaat) en ten tweede: ik moet hem weer registreren.
    Als ik hem nu registreer valt ie zowieso buiten de regeling,en moet ik er dus apart voor gaan betalen.
    Het is volgens de helpdesk niet mogelijk een kaart te "ruilen" .
    Ze kunnen de oude uit het systeem halen,maar niet met terugwerkende kracht de nieuwe er in zetten.
    Met andere woorden,als iemand 5 kaarten heeft en valt onder de oude regeling dan hoeft deze niets meer te betalen dan iemand met 3 kaarten.
    Valt een kaart uit omdat deze niet regelmatig van nieuwe keys wordt voorzien dan schijnt deze heel moeilijk weer aan de praat te krijgen te zijn.
    De bewuste kaart is ook een witte kaart waar alleen met lettertjes casema.nl op staat, een 0900 nummer,geen logo en niets er op.
    Dus koop ik nu een nieuwe,dan geldt de datum waarop hij geregistreerd werd/geactiveerd werd als datum van in gebruikname en valt deze niet onder de oude regeling.
    Het is dus voor de mensen die meer dan 3 kaarten hebben zaak om deze regelmatig in de decoder te doen/houden want valt ie uit en is hij niet meer aan te krijgen dan kan ie niet vervangen worden.
    Vervang je hem zelf,dan ben je de kosten van de smartcard kwijt,en ga je maandelijkse kosten betalen,tenzij je er een gratis pakket op laat zetten.
    Blijkbaar zijn die kaarten toch niet zo "smart" dat ze simpelweg weer "aangezet" kunnen worden.
    Alsof je een auto bij de dealer koopt,maar je zal wel moeten zorgen dat de motor altijd blijft lopen,met lopende motor moeten tanken,enz.. slaat ie af dan heb je pech ;)
    Ik maak me er verder niet druk om,ik gebruik de kaart toch niet en met behulp van iemand hier is de 4e kaart werkend gekregen..
    Die 5e.. tja zolang ik er niet voor hoef te dokken laat ik hem maar liggen,wilde er ooit een decoder voor aanschaffen maar dat doe ik dus niet ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2009
  5. 2e kaart

    Hoi,

    Ik ben nieuw hier op het forum, en heb dit topic gelezen, maar ik wordt er eigenlijk niet veel wijzer uit.
    Mijn situatie is het volgende:

    Ik heb op dit moment digitale tv van ziggo met het totale digitale pakket (9.95) + Eredivisie live.

    Nu heb ik een tweede originele kaartje van een collega goedkoop kunnen overnemen, is nog ingeseald, dus nog niks mee gedaan.
    Ik wil deze eventueel registreren. Een tweede decoder koop ik via een vriend.

    Moet ik nu straks extra gaan betalen voor mijn 2e kaartje, ik hoef in eerste instantie geen extra pakketten, dus geen totale digitale pakket en geen eredivisie live, alleen de standaard digitale zenders.

    Kan ik dat geregistreede kaartje straks ook op een ander adres gebruiken, ze hebben daar het analoge tv abbonement van Ziggo.
     
  6. Nee je hoeft per 1 mei niet te betalen voor de abonnementen op het 2e kaartje.
    Ja,je kaartje werkt ook op een ander Ziggo adres.
     
  7. dus als ik het nu registreer, dan moet ik nog betalen ?

    Als ik na 1 mei bijvoorbeeld het totale digitale pakket en eredivisie live wil hebben, moet ik dan wel die pakketen dubbel betalen ?
     
  8. 1) Heb je die card in verschillende decoders gehad om te kijken of hij het (niet) doet?
    2) In het UPC-gebied kun je ook wel (oranje) Ziggo-smartcards kopen. Die hoeven niet altijd €30 te kosten.
     
  9. Nee.

    Ja.
     
  10. is het dan verstandig om te wachten met registreren tot 1 mei ?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina