1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo wil meerdere smartcards per abonnee digitale TV toelaten

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door LukeRoberts, 13 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Precies!! Het is nog lang geen 1 mei ook. Het gaat om de facturen vanaf 1 mei. Dus conclusies kunnen pas daarna getrokken worden. tot die tijd heb je geluk als je al met meer kaartjes alle pakketen kan zien. (ik helaas nog niet:cry:)

    Maar als het met 3000 per dag gaat, dan kan het ook wel even duren.....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2009
  2. 3000 per dag waarvoor het gehele proces voltooid wordt. Het kan zijn dat er meer mensen per dag de content gelijk getrokken krijgen. Dus het kan zijn dat de content op de smartcards al gelijk is, maar dat de overige zaken dit nog niet weergeven.

    Ik vind dit sowieso wel een goede actie van Ziggo!
     
  3. Zat nog even na te denken, maar 3000 per dag kan eigenlijk niet.

    Ziggo heeft rond de miljoen klanten die digitaal kijken. Als ze ook in de weekenden doorgaan met dit process hebben zo'n 45 dagen voor het process, dus dat zou ruim 22.000 abonnees per dag zijn !!!
     
  4. Maar niet 1.000.000 klanten met meer dan één smartcard :frons:
     
  5. Da's ook weer waar !!!!
     

  6. :wink:
     
  7. Ik weet niet of u werkzaam bent bij Ziggo.
    Ik vroeg me alleen af waarom het een wel,en het ander niet gelijk getrokken werd.
    Die 19,90 had ik al voordat ik 4 (werkende) kaarten had, die had ik al met 2 kaarten,dus ik ben blij met deze wat uitgebreidere reactie.
    Is er namelijk een fout,dan moet ik bellen,is het een kwestie van het moet nog in orde gemaakt worden dan moet ik wachten.

    Ik begrijp dat het samenvoegen van de kaarten dus uit 2 delen bestaat.
    Het daadwerkelijk samenvoegen ( hetgeen al gebeurd is) van de pakketten.
    En in een later andere stadium (1 mei) het gelijk trekken van de kosten.
    Ok,daar heb ik wat aan.
    De reactie van Kingping is in deze wat onduidelijk, 4 kaarten dus 2x betalen, als dat opging had dat voor alle pakketten geweest en niet alleen het plus pakket.

    Bovendien klopt die hele reactie niet, ik had 5 kaarten welke alle bij Ziggo geregistreerd stonden,2 met volledig pluspakket (waar ik dus al jaren 19,90 voor betaal) en 3 met gratis basis pakket welke niet gebruikt werden en die hadden dus hun keys niet ontvangen.
    Na de synchronisatie ( bij mij niet veroorzaakt door een nieuwe kaart maar door het nemen van het film1 pakket) waren er opeens 2 weg uit mijn Ziggo,de overige 3 hadden opeens alle pakketten.
    Ik heb langs allerlei wegen geprobeerd in elk geval 1 van deze kaarten weer aan te krijgen hetgeen gelukt is en waar ik dankbaar voor ben.

    Als er sprake zou zijn van de regeling,degene die nu al 5 kaarten hebben mogen die houden en hoeven niet extra te betalen,zou deze regeling dus ook moeten gelden voor mij,immers ik heb die 5 kaarten al zeker 2 jaar.
    Netjes geregistreerd.
    Dat 3 ongebruikt in een la liggen maakt weinig uit,ik heb al die jaren al dubbel betaald voor de 2 die ik wel gebruikte.
    Alleen heb ik recent 2 HD decoders gekocht waardoor ik dus 4 decoders heb en op de oude decoders wilde ik in elk geval het gratis basis pakket en hiervoor de kaarten gebruiken die ik nog had liggen.
    Het leek er alleen bij mij nu dus op dat ik dubbel bleef betalen voor het plus pakket en niet voor de overige pakketten.
    Feitelijk heb ik zelfs nog recht op activering van die 5e kaart.
    Daar heeft al die jaren gewoon netjes het gratis basis pakket op gestaan en is aangeschaft en geregistreerd lang voordat Ziggo zelfs Ziggo werd.
     
  8. Hoe het zit met de kosten van het DTV pakket (19,90) durf ik niet te zeggen. Het geldt in ieder geval voor al de betaalzenders, Film1, etc. Kijk even op Ziggo's website stel ik voor.

    Om terug te komen op je vraag of het proces uit twee delen bestaat. Nee, dat is niet het geval. Voor sommige mensen zal alles al helemaal rond zijn, voor anderen half, en voor weer anderen zal er nog niets gebeurt zijn. Je moet het proces achter de telecom diensten zien als een workflow, met verschillende stappen waar een nieuwe dienst doorheen moet.
    Het probleem met deze workflow is dat sommige stappen in het proces de workflow een beperkte capaciteit hebben. Zo kan het gebeuren dat bijvoorbeeld 50.000 klanten al hun smartcards gesynchroniseerd hebben, maar daarvan slecht een percentage ook hun factuur al in orde is. De reden is dat het zogenaamde "provisioning" meer capaciteit heeft dan de processtap voor het updaten van factuur, mijn Ziggo etc. Je zou dus kunnen spreken van een bottleneck of zandlopereffect in bepaalde processtappen.

    En, of ik voor Ziggo werk? Nee, wel weet ik heel veel van de software die gebruikt wordt en hoe de processen in elkaar steken.

    Groeten,

    The Myth

    :oyeah:
     
  9. Vandaag weer Post gehad van Ziggo.
    Hierop staan weer al mijn smartcards vermeld ( blijkbaar zijn ze terug gevonden ) en er staat netjes op dat alle 5 de kaarten gewoon als 1 gezien worden, of als 3,maar dat er dus geen aparte kosten zijn voor de 2 overige kaarten.
    Apart, want 1 doet het dus nog steeds niet maar staat nu wel weer vermeld.
    Ga ik naar Mijn Ziggo, dan staan er maar 3.

    Bij mij zijn dus wel de abonnementen gelijk getrokken in de vorm van dat op alle kaarten hetzelfde is te zien (minus kaart 5 die het dus nog steeds niet doet) en qua prijs staat er 9,95 totaal pakket, 14,95 film 1 en ik meen 3,95 HD tv.
    Alleen berekenen ze dus 2x 9,95 voor het totaal pakket op de factuur maar dat zal dan tot 1 mei zijn.
    En zo niet dan gaat kaart 4 netjes terug naar het basis pakket of ik klim in de pen,dat weet ik nog niet.
    Kaart 5 zal ik maar als verloren beschouwen.
     
  10. Ik zou maar even contact opnemen met de Helpdesk.
    Zou zonde zijn van kaart 5, en ik denk dat het een misverstand is dat snel kan worden opgelost als ik je verhaal zo lees.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina