1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo wil meerdere smartcards per abonnee digitale TV toelaten

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door LukeRoberts, 13 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Voor mensen die bij Multikabel al meerdere kaarten hadden, merken niets van de overgang naar Ziggo. Zij blijven enkelt een bijdrage betalen. Mensen zoals wij, die na de overgang naar Ziggo Digitaal hebben genomen, moeten bijvoorbeeld nu wel 2 keer extra abonnementskosten (3 kaarten met Digitaal Totaal Pakket in huis) betalen. Beetje krom, dat meten met 2 maten!
     
  2. Het is wel vaker gemeld, maar jij hebt dus nog de oude regeling.
    Maar bij @home is en was het zo dat je voor meerdere kaarten ook het abo moest betalen voor de pakketen die je erop wilde hebben. Dit is ook de regel die geldt voor nieuwe Ziggo klanten, en tevens voor bestaande Ziggo klanten die nu een extra kaart erbij nemen.

    Er was wel al lange tijd geleden aangekondigd dat Ziggo waarschijnlijk een jaarlijkse smartcard bijdrage zou gaan vragen en daarbij die extra abo kosten op de "meerdere" kaarten zou laten vallen.

    De reden van niet directe invoeren bij invoeren van de naam Ziggo is / was administratieve samenvoeging, al dus Anoniem.
    Ik ben nu dus wel geintresseerd in de huidige status hiervan en hoelang het mogelijk nog zou gaan duren voordat het dus daadwerkelijk ingevoerd gaat worden. Net als de omzetting van @home klanten naar Ziggo in het algemeen trouwens, maar dat deel is dan hier weer teveel off topic.
     
  3. Gezien het miljoenenverlies zal het principe van smartcardbijdrage wel op een laag pitje gezet worden. Volle mep per smartcard levert meer op dan dat die anderre werkwijze per smartcard...

    Gert.
     
  4. Dat is opnieuw opgeklopt oud nieuws, was in mei al bekend en ook op dit forum besproken. De getallen die nu in de pers staan zijn exact gelijk aan toen. De "verklaring" hoe het komt is toen ook al besproken.
    Zeker nog steeds komkommertijd in de pers....
     
  5. Als bovenstaande klopt dan is er een volstrekte willekeur aan de gang. Val je toevallig onder oude regelingen van Casema of Multikabel dan krijg je op je tweede kaart alles gratis (of tegen een geringe bijdrage), val je onder @home dan kost alles dubbelop. Wordt je weer nieuwe klant dan moet je ook de dubbele portie betalen. Dit is toch vreemd te noemen? Alle klanten moeten dezelfde regeling krijgen.

    En hoe zit het dan met Erediviselive? Op de site kun je echt twee smartcardnummers invullen en daar staat niet bij dat dit extra kost. Weet iemand dit van Ziggo ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2008
  6. Bij de veelgestelde vragen op de Ziggo-site staat:

    Ik heb twee digitale ontvangers met aparte smartcards. Kan ik hetzelfde pakket (bijvoorbeeld Film1) op deze smartcards nemen?
    • Ja, maar op dit moment is het nog niet mogelijk om de twee smartcards aan elkaar te koppelen. Hierdoor zal je voorlopig nog twee keer het abonnementsgeld moeten betalen. In de toekomst wil Ziggo hier een oplossing voor gaan introduceren. Onze excuses hiervoor.
     
  7. Ziggofan bij Casema (altijd al geweest) betaal je ook gewoon netjes voor het 2e abonnement. Dus 2x pluspakket is 2x betalen. Dit systeem is gelijk aan het huidige Ziggo-systeem. Alleen Mk-klanten en @home-klanten wijken hiervan af. Later dit jaar zullen de abonnementen gelijk getrokken worden.
     
  8. Ben benieuwd... Betaal nu drie keer plus pakket en 2x Film1/sport1 (Oud Casema)
    Ik vraag me af wanneer dit gaat komen en hoe ze dat dan oplossen, ik heb 5 smartcards totaal....

    Gr,

    RdP
     
  9. Het zal dan waarschijnlijk zo zijn dat je op al je 5 smartcards Film1, Sport1 en het totaalpakket kan ontvangen.

    Althans, zo was het vroeger bij Multikabel!
     
  10. Het viel me op dat bij mijn laatste "Wijzigingsoverzicht" (ik heb onlangs HDTV toegevoegd aan 1 van mijn smartcards) niet meer te zien is welke service aan welke kaart gekoppeld is. Beide kaartnummers staan wel genoemd in het overzicht, maar apart onderaan.

    Het lijkt erop als dat het "papieren" systeem van Ziggo nu al is voorbereid (c.q. eigenlijk al over is), want vroeger kon je bij Casema wel zien welke diensten bij welke kaart horen. Nu maar hopen dat er ook snel op de kaartjes zelf ook snel iets gaat veranderen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina