1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo wil meerdere smartcards per abonnee digitale TV toelaten

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door LukeRoberts, 13 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Inderdaad is door mij de datum van 1 maart gemeld.
    Dat Ziggo door technische omstandigheden dit niet voor elkaar krijgt is een feit wat nu pas geconstateerd wordt.
    Een feit is ook dat het bedrijf Ziggo (en andere providers) afhankelijk is/zijn van toeleveringsbedrijven: technisch, onderdelen etc.

    Als men zich zou verdiepen wat er allemaal in de wereld zich momenteel afspeelt, zou dat wellicht een andere kijk geven op zaken die door de persvoorlichter naar buiten zijn gebracht: uitstellen plan voor 30 analoge kanalen, het niet meer op redelijke tijd kunnen leveren van alle soorten decoders en de smartcards issues.
    Daarom gaat mij de phrase "onbetrouwbaar" wat te ver.
    En om naar Kassa te stappen is uw goed recht.
    U gaf aan "ze zo"eens te mailen. geeft u ook het antwoord op het forum?


     
  2. Dat onbetrouwbaar u te ver gaat is natuurlijk uw goed recht,overigens bedoel ik het niet als een aanval zo van "die kingpin is niet betrouwbaar" maar meer als verdediging op de regels "je hebt gegokt" .
    Een gok om meer kaarten te halen vind ik juist als u gezegd zou hebben "och het komt wel ergens,misschien maart,misschien april" dan gok ik omdat de datum niet exact bekend is.
    Uiteraard is het ook uw schuld niet als door externe oorzaken die datum niet gehaald wordt.
    Ik bedoel meer dat als een ziggo medewerker stellig 1 maart noemt en dat ook steeds verdedigt je mijns inziens niet gokt als je daar dan ook vanuit gaat.
    Blijft dat het opeens wel tientallen euro's meer uitpakt dan gedacht.
    Ik wil best begrip opbrengen voor dingen die er spelen en ik snap best dat Ziggo een grote firma is waar het allemaal anders loopt,maar Ziggo zou ook kunnen zeggen,ok 1 maart is gezegd,dat halen we niet,we geven de mensen een eenmalige korting.

    Wil dus wel duidelijk stellen dat hoewel ik uw naam noem ik niet u hiervan de schuld geef maar meer aan u refereer in de trand van,deze persoon heeft het gezegd dus ik neem geen gok maar ga uit van de info van de persoon als betrouwbare factor.
    Als er antwoord komt van Kassa zal ik dit hier vermelden,ik neem wel aan dat er dan meer mensen moeten klagen.
    Het onbetrouwbaar zijn van Ziggo in deze neem ik niet terug.
    Als je zo stellig ventileert als bedrijf dat het per die en die datum ingevoerd wordt moet je zeker zijn van je zaak en anders de financiele consequenties hiervan nemen,deed je je uitspraken op voorspraak van een leverend bedrijf dan kan Ziggo dat bedrijf aansprakelijk stellen ipv het met een pech gehad bij de consument neer te leggen.
    Als mijn dealer mij per die en die dag een auto belooft en hij komt die belofte niet na,zal hij me de kosten van een lease auto moeten vergoeden.
    Als ik een huis koop per 1 augustus en de oplevering wordt eenzijdig opgeschort komt de verkoper hier niet ongestraft vanaf,waarom Ziggo wel ?
    Als je toezeggingen,door welke omstandigheden ook,herhaaldelijk niet nakomt,past de term onbetrouwbaar (nogmaals Ziggo,niet u.).
     
  3. Kingpin: allereerst, ik ben niet gehinderd door enige inside kennis. En ook ik vind dat mensen veel te snel met Kassa en onbetrouwbaar gooien.
    Maar de redenen die jij aangeeft lijken in ieder geval voor een buitenstaander als mij prima redenen voor het uitstellen van het teruggaan van analoog naar 30 zenders en vertraging in uitlevering van nieuwe smartcards, maar het geeft geen enkel argument waarom op bestaande 2e tot en met 5e smartcards de extra pakketten niet gratis naar de additionele kaarten gekopieerd kan worden.
    Er zijn nml daarvoor geen additionele decoders en smartcards nodig. Alleen een administratieve aanpassing op de bestaande smartcards.
    Zal, zoals ik al eerder aangaf, wel een capaciteits probleem in de backoffice van Ziggo zelf zijn. Ook begrijpelijk, maar schuif het dan niet af op toeleveranciers.

    Tot slot: dat mensen nu heel snel bij Radar en consorten aan de bel gaan hangen heeft Ziggo natuurlijk volledig zelf veroorzaakt doordat de eigen helpdesk volstrekt onbereikbaar is en als bereikbaar de problemen niet kan oplossen, terwijl mensen die via Radar/Kassa klagen wel direct reactie krijgen en in sommige gevallen ook een oplossing.
    Haat de sensatiezucht van de Radars van deze wereld, maar als kennelijk iedereen die klaagt via Radar voorrang krijgt op mijn klacht via de officiƫle Ziggo kanalen klaag ook ik uiteraard de volgende keer wel eerst bij Radar. Dan wordt je probleem tenminste opgelost.
    Overigens voor de goede orde: mijn probleem IS inmiddels opgelost. Praat dus over mei tot december vorig jaar.
     
  4. Voor een administratieve handeling?
     
  5. Ik wil je er op wijzen dat dit een gebruikers forum is waar men op persoonlijke titel spreekt. Dus niet namens voor door Ziggo.
    Aannamens zijn dus leuk maar ook niet meer dan dit, en zeker niet iets waaraan je rechten kan ontlenen.

    Ook dit zeg ik op persoonlijke titel, dus niet namens ziggo of het gebruikers forum.
     
  6. Je begrijpt de stelling en strekking van mijn verhaal niet maar dat geeft niet,als kingping het maar snapt.
    Als ik expliciet aan een Ziggo medewerker iets vraag over een product,en deze medewerker spreekt zelfs door andere medewerkers gedane toezeggingen tegen met een dergelijke stelligheid dat ik zelfs als eigenwijs wordt aangemerkt als ik toch nog twijfels hou dan spreekt de persoon op dat moment wel degelijk over of namens het bedrijf.
    Dan zou elke medewerker van Ziggo hier kunnen roepen dat we morgen 100 kanalen er bij hebben en dan daarna roepen,ha het was op eigen titel lekker pech,als ook dan nog er eens Ziggo bij staat dan kun je niet meer over persoonlijke titel spreken.
     
  7. omdat ik ee tijd geleden HDTV heb genomen en een ontvanger erbij had ik al twee kaarten voor de prijs van 1. Hoe gaat dat dan, ik neem niet aan dat ik zolang ze het nog niet op orde hebben ik straks toch dubbel moet gaan betalen?
     
  8. Best grappig dit...

    ik heb pas al mijn losse abonnementen omgezet naar All-in-One extra en op de papieren van Ziggo staat toch duidelijk al vermeldt dat mijn 2de kaartje 'gratis' wordt. ik heb 2 kaarten van ieder 9.95 en die wordt in de nieuwe situatie eral afgehaald.
     
  9. Hmmmmm weer veel onduidelijkheid.

    Ik heb via betrouwbare bronnen (ook) gehoord dat de KOPPELINGEN van/tussen de smartscards op naam van een abonnee niet PER 1 maart, maar VANAF maart ingaan.

    Er wordt IN maart verwacht dat dit gaat luken, maar toezeggingen kunnen niet gemaakt worden. Ook april of mei wordt al genoemd als mogelijke periode waarin dit in zal gaan.

    Voor de mensen die extra zenders/pakketten hebben is dit dus zuur....
    Of ziggo moet gewoon zeggen; dan moeten we het standaard van alle facturen gaan halen; is toch wel goedkoper dan alle tijd en energie in de klachten gaan steken toch!

    Standaard d-tv pakket is wel voor je 2e tot 5 smartscard gratis te koppelen trouwens op je naam.........dat werkt wel.......
     
  10. Dit kreeg ik van een vriendelijke Ziggo medewerker/medewerkster (kon het uit de naam niet afleiden :) )

    "
    Geachte heer ****,

    Via de website heeft u een vraag gesteld over Tweede Smartcard.

    Na aanleiding van uw e-mail kan ik u het volgende berichten.

    Het is correct dat Ziggo vanaf maart smartcards gaat leveren en u kunt gratis Totaal Pakket op u tweede smartcard krijgen. U kunt dat via onze website vanaf maart aan ons doorgeven of telefonisch.
    Ik hoop u hierbij voldoende hebben geinformeerd.

    Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.





    Met vriendelijke groet,

    *******
    Afdeling Klantenservice
    Ziggo

    "
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina