1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Revolutie in tv-reclame staat voor de deur

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door vinnie-terranova, 12 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Revolutie in tv-reclame staat voor de deur

    "Een revolutie in televisiereclame staat voor de deur. Zodra de kijker meer controle krijgt over wat hij wanneer kijkt, gaat het huidige systeem met reclameblokken op de helling."
    http://www.z24.nl/bedrijven/it_telecom/artikel_26016.z24 voor het volledige artikel.
     
  2. Wat in dit artikel wel pijnlijk duidelijk word is dat het wachten is op ziggo en dat men niet verwacht voor eind 2009 zover te zijn.
    Voor dat het echt belangrijk word zitten we toch al in 2010/2011
    Voor het zover is zit er momenteel nog een ruim 400 euro drempel voor de decoder die dit aan kan.
     
  3. Tja, had tot augustus 2007 UPC en ik vond niets zo irritant als zo'n rode knop die plots in mijn beeld verscheen.

    Zijn er nu echt mensen die vrijwillig op een knop drukken om MEER reclame te krijgen? Was ik nu zo'n atypische UPC klant?

    OK, ik mag dan nu één van de weinigen (geen idee eigenlijk? maar dit is een aanname) mensen zijn die een Ziggo decoder hebben die dit wel kan, maar heb deze decoder zeker niet hiervoor gekocht (wel omdat het de enige HDTV PVR is die Ziggo heeft). Als dit gemeengoed gaat worden zet ik interactieve TV snel weer uit (niet zo moeilijk, gewoon er een niet-tweeweg versterker of splitter tussen zetten).
     

  4. Die 400 euro wat het nu kost, lijkt het me in deze fase zeker niet waard. Daarbij komt kijken dat je er ook nog een bepaald bedrag voor in de maand voor moet betalen. Naar mijn mening mogen ze best een betrag vragen in de maand, maar daar moet dan wel ''huur'' voor een interactieve ontvanger bij inzitten (denk aan het UPC idee)
     

  5. Tuurlijk gaat de kijker niet op de rode knop drukken tijdens reclame, ik denk dat reclame voor de meeste kijkers al genoeg irritatie opwekt. Dus wat dat betreft kan de rode knop er dan ook nog wel bij. Het lijkt mij inderdaad onzinnig. Interactieve televisie kan best leuk zijn, maar interactieve reclame lijkt me een overbodig ding.
    Helaas kunnen de zenders niet meer zonder reclame, dus daar zullen we wel nooit meer vanaf komen. Interactieve televisie kan erg mooi zijn, maar laten we niet doorschieten de verkeerde kant op........Ik verbaas me dan ook dat het onderzoek van UPC positief is uitgepakt. Maar ik denk dat dit alleen nieuwschierigheid is van de kijker, dat lijkt leuk..... maar als men weet wat voor informatie er achter de ''rode knop' schuilt mensen er niet snel weer gebruik van zullen maken, niet tijdens de commercials tenminsten.
     
  6. De enige mensen die zijn geïnteresseerd in TV-reclame, zijn de medewerkers van de reclame-bedrijven zelf en iedereen die daaraan geld verdient. Alle andere mensen zullen nooit vrijwillig naar reclame willen kijken. Dat is mijn stellige overtuiging.

    Ik zou het fantastisch vinden als de publieke omroep alle TV-reclame afschaft. Dan maar minder geld en geen concurrentie met de commerciële zenders maar wel kwalitatief goede programma's waar velen steeds meer naar terug verlangen.

    Ik ben het volstrekt eens met degene die pleitte voor een "Nee-sticker" voor TV-reclame. Hoe eerder hoe liever!

    Mocht dat uitbannen van TV-reclame niet op korte termijn lukken dan wordt dat uiteindelijk vanzelf overbodig omdat steeds meer mensen Tv-programma's opnemen en die lawaaierige rotzooi skippen. Net als die irritante reclame voor komende programma's. Bah, wat hebben de TV-makers er een puinhoop van gemaakt de laatste jaren. Alleen maar graaien en de kijker op de allerlaatste plaats zetten.

    Maar gelukkig zijn er nu andere tijden aangebroken waarin we niet meer afhankelijk zijn van wat er wordt uitgezonden en waarin we zelf kunnen bepalen wanneer we wat willen zien. Dan heb ik het niet over interaktieve TV die ons samen met HDTV wordt opgedrongen als combinatie.

    Ik kan de kabelbedrijven maar één advies geven. Zorg dat je er op tijd bij bent en neem de wensen van de kijkers serieus en werk vooral niet mee aan het blokkeren van allerlei technische mogelijkheden waarmee de kijkers hun eigen weg kunnen gaan!!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2008
  7. Wat een raar verhaal. Als alleen de reclame jongens naar de tv reclames zouden kijken waar komt dan die winst vandaan? Blijkbaar is tv reclame een effectief middel, dat MOET wel anders bestond het niet meer. Er moet dus wel veel naar gekeken worden. Maar goed ook want 100% van de commerciële programma's moet door reclame betaald worden. Hopen dat er ooit geen tv reclame meer zal zijn (voor gratis zenders) is dus een beetje raar omdat dat niet kan. Tenzij je veel geld wil betalen voor reclame loze zenders..

    Reclame is ook niet mijn hobby, maar ik stoor me er niet aan. Het is nou eenmaal nodig omdat het ergens van betaald moet worden. Dat de kijker op de laatste plaats zou staan slaat dus nergens op. De kijker is de enige bron van inkomsten en als de gemiddelde kijker niet meer zou kijken omdat hij zich stoort aan bepaalde vormenvan reclame valt er niks meer te verdienen. Ik denk dus dat jij je meer stoort aan de reclame dan de gemiddelde kijker.
     
  8. Klopt. Daardoor snap ik ook niet waar een bijvoorbeeld de digitale zenders van MTV hun inkomsten vandaan halen. Moet Ziggo voor die onzin betalen en is dat voldoende, of ziet MTV dit voorlopig alleen als een leerproject en mag het verlies draaien.
     
  9. Eh, wij betalen voor de extra zenders. Het muziekpakket is 3,95 per maand, of als onderdeel van het totaalpakket voor 9,95.

    Uit dat geld wordt neem ik aan idd een vergoeding aan MTV betaald.
     
  10. Volgens mij worden alle reclame loze zenders (zijn er best veel) uit de extra pakketten betaald door Ziggo m.u.v. de publieke thema kanalen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina