1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

HD zenders hebben soms geluidsync problemen

Discussie in 'Digitale TV - Irdeto ontvangers' gestart door dennis013, 11 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een sony E4000 toestel met daarin een alphacrypt decoder. Dat werkt echt super, maar ik heb wel soms last van beeld wat niet helemaal synchroon loopt met het geluid. Ik kan moeilijk zeggen welke van de twee nu vertraging hebben, maar het is wel altijd het geval bij HD zenders.

    Vooral Film1 HD heeft er vaak last van. Daar loopt het geluid niet goed, terwijl het bij de normale Film1 wel in orde is. Alle SD zenders zijn dus goed.
    Discovery HD is meestal wel in orde, net zoals Nat. geo., Brava, Ned1 HD.

    Mijn vraag is, herkend iemand deze problemen? En weet je dan ook hoe je dit op kan lossen??? Ik @home/ziggo wel bellen, maar die zeggen dan waarschijnlijk dat ze alphacrypt niet ondersteunen..
    Kan er iemand met een HD-decoder deze problemen bevestigen of ontkennen???
     
  2. synchroon geluid

    Ik kan je meedelen dat ik geen HD uitzendingen meer kijk omdat het geluid niet synchroon loopt.
    Als dit inderdaad een Ziggo fout is hoop ik snel over te stappen op een andere aanbieder want Ziggo reageert niet eens op vragen hierover.
     
  3. Ik zie dat jij dus wel een HD decoder hebt en jij hebt dus ook last van dit probleem?? OKay, daar ben ik alvast blij mee, want dan kan ik die alphacrypt ook afstrepen als mogelijke oorzaak.

    Ziggo reageert niet op vragen, heb je ze al wel eens gebeld? En zoja, wat zeggen ze dan??
     
  4. synchroon lopen geluid

    Nee ik ga niet bellen want daar heb ik veel negatiefs over gelezen en gehoord.
    Ziggo lijkt mij een firma die te snel te groot is geworden en daardoor de problemen niet aankan.
    Als klant kan je echter geen kant op en wacht je maar op verbetering, zie ook mijn wens om over te kunnen stappen, maar waar naar toe??
     
  5. Hm, met alle respect hoor, maar ik denk dat het niet zo erg is zo als je het nu zegt. Je bent een betalende klant en ze horen je gewoon te helpen bij de helpdesk. Ik heb heel vaak gebeld met de helpdesk en ze helpen je wel altijd. Niet bellen omdat je negatieve verhalen gehoord heb, is niet verstandig.
    Probeer het eens :) Het zal je heel erg mee vallen.
     
  6. Heb zelf geen synchproblemen gemerkt tot nu toe.

    @sprinter: hoe heb je de decoder aangesloten? Ben nml wel nieuwsgierig of het nog uitmaakt hoe je de decoder aansluit of je lipsynch issues hebt of niet.

    Heb zelf mijn Cisco 8455DVB decoder via HDMI op mijn AV receiver aangesloten voor zowel beeld als geluid en heb dus nergens last van.

    Overigens kun je synch issues natuurlijk prima wel op dit forum melden, technici van Ziggo kijken hier mee, dus hier posten heeft vaak meer zin dan de Helpdesk bellen.

    Probleem is wel dat synch issues een veel voorkomend euvel zijn bij HDMI apparatuur en dat dat echt van situatie tot situatie kan verschillen. Het is iig lang niet altijd verwijtbaar richting Ziggo.

    Iig suggereerd het feit dat de ene wel en de andere geen issues met lipsynch heeft dat het niet in het signaal maar in de ontvanger of in de link van ontvanger tot geluidsweergave apparatuur zit.
     
  7. En het kan ook nog aan bijvoorbeeld de geluidsapparatuur liggen. Als je een digitale input gebruikt kan er ook een vertraging optreden in dat apparaat ten opzichte van het beeld. Zelfde kan met je TV gebeuren.

    In elk geval ligt het niet aan het 'signaal van ziggo' want ik gebruik hetzelfde signaal en heb geen geluids-synch problemen.

    (Geluid op de TV via hdmi met een Humax-5000 ontvanger)
     
  8. Ik bedoelde meer dat er soms geen problemen zijn, maar ik heb net alles nog eens goed zitten bekijken en ik vrees dat de andere zenders toch lang niet allemaal altijd gevrijwaard zijn van problemen. Op Eurosport en Discovery zie je namelijk niet zo vaak iemand praten als op Film1.

    het geluid komt 'gewoon' uit de speakers van de tv. Ik heb nergens een optie gezien om dat sneller danwel langzamer te laten afspelen. Het lijkt me verder ook niet nodig omdat alle standaard kanalen wel prima in orde zijn.

    Ik vermoed dat de alphacrypt kaart ook niet echt voor een vertraging kan zorgen? Zou het dan aan de TV kunnen liggen??

    Als ik ga googlen kom ik wel andere mensen tegen die dezelfde melding hebben, maar dat komt voornamelijk uit 2006 en 2007. Niets echt recents.
     
  9. Het zou idd aan de tuner van de Sony kunnen liggen, maar wellicht dat andere mensen met dezelfde Sony TV en een alphacrypt kunnen reageren? Dacht alleen dat de meesten een W4000 hebben en niet jouw E4000. Heb zelf geen ervaring, heb een Philips TV van twee jaar oud zonder digitale tuner.

    Maar wat ik bedoelde met dat het niet aan het signaal kan liggen: de meeste mensen geven aan op alle zenders geen probleem te ervaren. Dan kan dat maar twee dingen betekenen: of die meeste mensen merken niet dat het probleem er is of het probleem zit niet in het signaal maar in de apparatuur bij mensen thuis. Ik gok zelf toch het tweede.

    Overigens heeft veel apparatuur, juist omdat lipsynch issues nog wel eens voorkomen, een geluidsvertragings optie. Kijk is in de handleiding van je Sony TV of je zoiets kan vindenm en speel eens met die setting.
     
  10. Ik geloof ook meteen dat het aan de apparatuur kan liggen. En ik hoop dat er nog hoop is dat ik met mijn huidige setup toch goed HDTV kan kijken. Ik zie het niet zitten om nog een dure decoder te kopen na de aanschaf van de alphacrypt plus het gebruik van weer die extra afstandsbediening.

    Dus als iemand tips heeft...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina