1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen internet op mijn PC WindowsXP

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door kmalak, 11 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,
    Kortom geleden moest ik mijn pc opnieuw inrichten (omdat windows wilde niet meer werken). Na het installeren van Windows XP, Office had ik het newtork kabel ingedaan, en helaas geen network gevonden. Helaas werkt mijn internet nog steeds niet. Ik weet niet welke instellingen in Network Connections moet ik hebben. Ik hoorde dat het network kabel indoen moet genoeg zijn. Kan iemand me hier even helpen?
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Misschien dat de drivers voor de netwerk adapter nog niet geinstalleerd zijn?
    Kijk dus even in apparaatbeheer of de netwerkadapter goed functioneert.
     
  3. Of, als je niet via een router werkt, je computernaam wel goed ingevoerd?

    (dat moet in ieder geval wel in het @Home gebied)
     
  4. Hoi Harold, ik ben een oude casema klant.
     
  5. en ik werk direct met de modem
     
  6. Toen ik een nieuwe PC kreeg, werkte de zaak ook niet. In mijn geval moest ik het Aris modem uit- en weer inschakelen.
     
  7. In het @homegebied moet je je computernaam wijzigen in de naam die je van @home had opgekregen. Ik ben ook wel benieuwd hoe dit bij Casema en Multikabel gaat overigens!
     
  8. Bij @home moet je een CP nummer invoeren, ik weet niet of dat bij Multikabel ook moet gebeuren.
    Dit alleen als je rechtstreeks de computer op het modem hebt zitten, anders moet je het in de router configureren.

    Daarna raad ik je aan om het modem te resetten en ook windows opnieuw op te starten.

    Als het goed is heb je ooit een brief met gegevens gehad van multikabel hoe je een internet-modem en computergegevens moet invoeren.
     
  9. Bij Casema hoef je geen CP nummer in te voeren, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

    Even de goede tips op een rij:

    1. modem herstarten en controleren of deze niet per ongeluk op standby staat (dat zou niet de eerste keer zijn...)
    2. in het apparaatbeheer checken of je netwerkkaart (netwerkadapter) goed geïnstalleerd is. Zo nee: dit eerst regelen met de bij je pc geleverde drivers.
    3. bij Netwerkverbindingen checken of er een Lan verbinding is. Zo nee, in het apparaatbeheer de netwerkadapter verwijderen en opnieuw laten installeren (Acties -> zoeken naar gewijzigde apparaten).
    4. staat er wel een Lan verbinding, check dan of er meldingen bij staan (iets over kabels of beperkte mogelijkheden).

    • Staat er iets over de kabel: check de aansluitingen en je kabel
    • Staat er iets over beperkte verbinding: ook nu de netwerkadapter uit het apparaatbeheer verwijderen en opnieuw installeren, zodat we zeker weten dat de instellingen op standaard staan (zoals het hoort).
     
  10. @Ziggo officials: wordt het netwerk van @home ook zoals Casema en Multikabel (dus zonder computernaam geklooi)??
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina