1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Van kpn naar ziggo. telefoon werkt niet

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Skope, 10 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik had al internet en tv van ziggo. Ik ben overgestapt naar alles in 1 extra van ziggo, ook telefonie dus. We hadden telefonie van kpn, ziggo zou het abbonoment afsluiten en ik heb een brief van kpn dat het dus afgesloten is.
    Nu heb ik de kabel via het modem aangesloten op de telefoon, maar geen telefonie. Soms zie je op het modem 2 lichtjes snel wisselend achter elkaar knipperen maar that's it. Je hoort wel als je iemand wilt bellen dat geluidje wat je altijd hoort. Maar daarna niks.

    Wat is hier aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?
     
  2. Zou je wat meer info kunnen geven?

    - welk modem gebruik je
    - welk gebied zit je (@Home/Casema/Multikabel)
    - hoe branden de (telefonie-)lampjes als de telefoon op de haak ligt
    - hoe branden de (telefonie-)lampjes als je de hoorn opneemt
    - wat hoor je als je de hoorn opneemt
    - Heb je het probleem ook wanneer je de (eventueel) meegeleverde testtelefoon met een kort kabeltje op het modem aansluit
    - heb je het modem al eens gereset
     
  3. - welk modem gebruik je
    Een moterola modem
    - welk gebied zit je (@Home/Casema/Multikabel)
    Maakt dat uit? Ik had internet en tv van multikabel, dat werkt nu ook allemaal prima. Ik had kpn telefonie en ziggo zou dat voor mij afzeggen en dat is ook gedaan, maar nu doet de telefoon et niet.
    - hoe branden de (telefonie-)lampjes als de telefoon op de haak ligt
    niet. heel soms, waarschijnlijk als ik de modem reset wisselen de lampjes heel snel ( van phone 1 naar phone 2 ) heel even.
    - hoe branden de (telefonie-)lampjes als je de hoorn opneemt
    niet
    - wat hoor je als je de hoorn opneemt
    opneemt niks, ik kan niet gebeld worden. Als ik bel dan gewoon die toon die je altijd krijgt. tututututu maar daarna niks meer
    - Heb je het probleem ook wanneer je de (eventueel) meegeleverde testtelefoon met een kort kabeltje op het modem aansluit
    Geen idee, niet meegekregen
    - heb je het modem al eens gereset
    Ja, meerdere keren, geen resultaat
     
  4. Het lijkt erop dat de MTA (het telefoongedeelte van het modem) niet online komt. Als deze online is, moet het lampje dat bij de lijn hoort (waarschijnlijk heb je 1 lijn, dus het tel1/line1 lampje) continu branden als de hoorn erop ligt. Bij een opgenomen hoorn moet het gaan knipperen.

    Mijn advies is om de klantenservice te bellen om na te laten kijken of het telefoongedeelte goed is aangemeld.
     
  5. Heb je dat (automatische) nummer in Den Haag wel gebeld om de zaak te activeren?
     

  6. Nee, welk nummer is dat? kon ik niks over vinden
     
  7. Het kan ook zijn dat Ziggo je telefonie nog niet actief gemaakt heeft. Als je nu nog normaal via KPN kan bellen, is dat zo.
     
  8. Nee kpn is afgesloten
     
  9. ik zou ziggo bellen en je modem opnieuw aan lten melden. Ik kon op de dag dat ik zou moeten kunnen bellen, ook niet bellen. Ze hebben de modem opnieuw geactiveerd en ik kon bellen......
     
  10. Ik heb ook Ziggo telefoon aangevraagd, ik heb de modem al binnen met wat papieren.
    Op 1 zo'n papier staat dat ik "Activatie" in mijn browser moet typen om de telefoon te activeren.
    Maar dit ga ik pas 25 augustus proberen, als mijn abonnement ingaat.
    Heb jij dat ook gedaan?

    Overigens, ik heb ook geen test telefoon gekregen van Ziggo, maar dat hoeft ook niet, ik heb ergens nog zo'n ding liggen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina