1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Probleem na onweer

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door BMWMaX, 9 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Afgelopen donderdag met het hevige onweer was de aardlekschakelaar er uitgeklapt. Na inschakelen hebben we nu constant een lijn bezet melding terwijl de lijn niet bezet is.

    Modem en basisstation gereset door de spanning er een tijdje af te halen. Helaas geen oplossing. Ook een gewone telefoon biedt geen oplossing. Probleem zit in het modem of bij Ziggo en/of is het een toevallige samenloop van omstandigheden.

    Zoals verwacht is de klantenservice vrijwel niet normaal bereikbaar dus maar een schriftelijke melding via de website. Aangezien ik eigenlijk geen antwoord verwacht maar even het probleem hier voorleggen.

    Wellicht heeft iemand een idee wat het kan zijn en eventueel waar te zoeken of op te lossen.
     
  2. Verleden jaar in de omgeving van De Goorn heel vaak voorgekomen na hevig onweer en het bleek alleen te verhelpen door omruiling van het modem.
    Ik zou toch maar wat tijd en energie steken in het telefonisch bereiken van de helpdesk.
     

  3. Het is mogelijk dat je modem een piekspanning (door inslag) heeft gehad, en daardoor schade heeft opgelopen, aangezien je aardlekschakelaar er ook uit is geklapt. Die klapt er niet zomaar uit, dus er moet ergens kortsluiting zijn geweest!
     
  4. Branden de desbetreffende ledjes op je modem nog wel ? Hier in Groningen/Lewenborg bleek na een stroomuitval dat er geen @Home/Ziggo Internet en telefonie was ondanks dat er wel weer RTV signaal op de kabel was. De kabelprovider heeft toen nog wel e.e.a. moeten repareren in een schakelkast.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2008
  5. Vandaag weer gebeld en direct iemand aan de lijn. Alles doorgelopen en daaruit bleek dat er geen modemstoring is maar mogelijk toch een storing in het modem :?

    Een beetje vaag vond de betreffende medewerker het zelf ook. Hij kon ons gewoon bellen maar kreeg een ingesprekmelding. (dat is ook de storing)

    Verder vanalles geprobeerd maar geen opheldering verder. Resultaat is dat er nu een monteur langs moet komen. Helaas pas over anderhalve week. Ik ben toch wel erg benieuwd nu.
     
  6. Iets vergelijkbaars met Thomson Speedtouch ADSL modem gehad na blikseminslag bij de buren. Van het ADSL modem zelfdiagnose OK, maar geen Internet. Nieuw ADSL modem en probleem opgelost.
    Zou dus heel goed in de kabel modem kunnen zitten en deze zal dan vervangen moeten worden.
     
  7. Afgelopen woensdag stond de afspraak met een monteur gepland. Deze kwam netjes langs en heeft het modem vervangen.

    Alles weer super nu.:mrgreen:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina