1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

gesprekskosten...?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Jam, 8 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. even een vraagje over telefonie en gesprekskosten.

    stel ik heb een Telfort abbo,en ik bel onbeperkt naar "vaste" telefoon nummers.
    geen starttarief en geen gesprekskosten dus volgens het Telfort abbo naar "vaste landelijke" telefoonnummers.

    mijn ziggo telefoon nummer is een 0223 [normaal nationaal kerngetal]
    word dit tel.nummer van ziggo nu als een "binnenlands" nummer beschouwd of gelden er dan weer andere gesprekskosten?

    met andere woorden,"word een ziggo tel. nr. gezien als een vast nummer in Nederland"

    als je namelijk belt van een ziggo telefoon naar een xs4all voip nr. rekent ziggo 60 eurocent per minuut!
    maar deze nummers beginnen dan ook met 08.
    ondanks dat de voip uitgelegd word als "alternatief" voor een gewone telefoon lijn.

    hoe zit dit? weet iemand hier meer over?
     

  2. Ja, ziggo nummers zijn gewoon vaste nummers, en zo worden die ook beschouwd. Dus als je gratis kunt bellen naar vaste nummers, kun je uiteraard ook voor noppes bellen naar ziggo (vaste)aansluitingen
     
  3. belkosten @Homers

    Hallo,

    Binnenkort wordt mijn "Alles in 1" pakket geïnstalleerd.
    Ben woonachting in het nog niet omgezette @Home -->Ziggo gebied.
    Kan ik desondanks toch gratis bellen met @Home, Casema- en Multikabel klanten?

    Dank voor je reactie.

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  4. ja je belt als het goed is al gratis naar het gehele ziggo gebied
     
  5. Dank voor je reactie.

    Kan ik helaas nog niet controleren.
    "Alles in 1 pakket" wordt binnenkort geïnstalleerd.
    Vandaar mijn vraag.

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  6. Het zou zo moeten zijn dat je inderdaad gratis belt naar de ex-multikabel- en casemaklanten. Let hier goed op want de administratie is momenteel een zootje. Overigens zou ik niet weten hoe je dit controleert, tenzij je natuurlijk weet of je naar een andere ziggo-abonnee belt.

    pvd
     
  7. Dank voor je reactie.

    Zal ik zeker doen.
    Er wordt nogal wat gebeld met mensen in het voormalige Casema gebied........

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  8. klopt in het begin werd dit nog niet goed gedaan hierover zijn veel klachten geweest maar dit probleem is opgelost en het teveelbetaalde geld is in sommige gevallen teruggestort en anders er weer bij de volgende factuur afgetrokken. trouwens ik kan op moment niet zelf meer controleren of het nog steeds goed gaat omdat ik nu onbeperkt bellen heb. let voor de zekerheid even op je afscrift maar als het goed is kun je gewoon gratis bellen naar iedereen binnen het ziggo gebied
     
  9. Dank voor je aanvulling.

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  10. Inmiddels een duidelijk antwoord van @Home gekregen op mijn vraag inzake het gratis bellen met Casema- en Multikabelabonnees:

    "Voorlopig kunt u helaas alleen gratis bellen met klanten van Ziggo die eerst onder @Home vielen.
    Vanaf oktober kunt u wel gratis bellen met alle klanten van Ziggo, omdat dan alle systemen omgezet zijn naar Ziggo."

    Wel wijzer, maar niet gelukkiger..........

    Vr. gr.
    Internetter.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina