1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Nieuwe software (v17) beschikbaar

Discussie in 'Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)' gestart door anoniem, 7 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Jac

    Jac Forum Member

    Berichten:
    17
    @Cees,

    Herinner mij dat de schijf hiervoor voller heeft gestaan. Toen was het ook zo. En het veschijnsel manifesteert zich op meerdere films. Dus....heel veel slechte sectoren. (kapotte HD? )
     
  2. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Of de firmware van de Humax kan toch niet goed overweg met grotere harde schijven. Weet je zeker dat die grotere harddisk van je wel eens zonder problemen gewerkt heeft terwijl hij bijna vol was ?
     
  3. Jac

    Jac Forum Member

    Berichten:
    17
    Ab-so-luut!!! Ben een luie opruimer, de HD stond altijd ramvol. Moest vaak wat wissen om op te nemen, maar ja, wat wis je? Altijd tijd tekort om te kijken.
     
  4. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Ik heb er een DB35 schijf van 500GB in zitten.
    Ook de mijne staat vrijwel altijd helemaal vol.

    Eigenlijk heb ik nooit problemen. Wel blokt het beeld soms. Maar dat had ik met de 160 GB ook. Vooral als hij helemaal vol was/is en je programma's gaat wissen.

    Helaas kent geen enkele HDD ontvanger het tooltje "schijfopruiming" of "defragmenteren."
    Ik denk dat dit veel problemen zou kunnen wegnemen.
     
  5. Jac

    Jac Forum Member

    Berichten:
    17
    Ook ik heb een 500GB schijf (st3500830ace) ofwel de db35.3 schijf van seagate.

    Ik heb op 19-2 mijn harde schijf geformatteerd en heb fabrieksinstellingen opnieuw ingeladen, daarna wederom formatteren van de harde schijf. Zal mijn probleem nu over zijn?
    Heb diezelfde dag van Filmnet 8 films opgenomen. En wat blijkt? Ze zijn allemaal goed. Nu zul je denken....opgelost, toch?

    Maar wat schertst mijn verbazing? Toen ik de timeslip functie gebruikte (dus 2 minuten op pauze gehad en toen weer op "play"), gebeurde het weer!! Een spontane reboot, die ik tot nu toe alleen had meegemaakt tijdens het afspelen van films!!
    De wereld dus omgedraaid, want voorheen waren ruim 80% van mijn opnamen niet goed (reboots op vaste punten, per film op verschillend tijdstip) en de timeslip functie werkte uitstekend....
    Snapt iemand het nog? Is dit nu een firmware probleem of een HD probleem??????
    By the way, heb voor 20-2 alvast 6 films gereserveerd. Ik zal aangeven hoe die gelukt zijn..... Duimen.
     
  6. Jac

    Jac Forum Member

    Berichten:
    17
    Na de laatste keer formatteren op 19-2, heeft mijn Humax 48 uur prima gedraaid op de reboots tijdens de timeslip functie na. Mijn 500gb HD was 20% gevuld (13 films in 48 uur opgenomen). Film nr 14 en 15 hadden weer hetzelfde euvel, reboots op hezelfde punt in de film, per film verschillend punt van reboot.
    Ben zo benieuwd wanneer de nieuwe firmware komt, in Engeland gebruikt men de 9200T (zeg maar de digitenne variant). Op Hummy.org is te vinden dat men daar al op versie 21 zit. Waarom is men daar verder???
    @Anoniem, weet jij hier iets van?
     
  7. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Waarom veronderstel je dat men daar verder is ? Je kunt de versie nummer niet vergelijken tussen de Engelse 9200T en de kabel versie. Als er meer problomen voorkomen op DVB-t in combinatie met de 9200T dan krijg je vanzelf meer software versies. Als Humax bugs zou vastellen die generiek zijn voor het platform dan veronderstel dat ze ons daarover zouden informeren.
    Er een versie beschikbaar met een audio track fix en maar deze versie bevat geen verdere fixes. Leg het probeer even voor aan Copaco.
     
  8. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Jac; heb je nog garantie? Anders zou ik het sowieso aan de fabrikant even voorleggen. Ik denk dat jij de enige bent met dit probleem. Het lijkt dus aan je Humax of harddisk te liggen.
    Heb je de originele schijf of een andere schijf liggen? Ik zou die ook testen. Blijft het probleem zich voor doen dan ligt het aan je Humax.
    Is het probleem dan nog niet verholpen dan lijkt het toch aan je harddisk te liggen.

    Laat je je bevindingen weten?
     
  9. Jac

    Jac Forum Member

    Berichten:
    17
    Mijn garantie is verlopen.... Oude harde schijf is in handen van iemand anders..(misschien lief aankijken en ff teruglenen). Het is de bedoeling dat ik de schijf eruit ga halen, hem door een bekende van mij laat formatteren door windows (heb zelf alleen maar een laptop) zodat ik een diagnostiek programmaatje van seagate erop los kan laten.

    anoniem.....bedankt voor je insight:)
    golftouch...ik laat het je weten (van de hoed en de rand)
    Groeten, Jac
     
  10. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Berichten:
    2.776
    Jac;

    Ik hoor het graag.
    Ik heb de oude schijven wel liggen ivm mogelijke garantie. Misschien woon je in de buurt. Laat even weten in welke plaats je woont (evt via PM).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina