1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sitecom WL-183 configuratie tip

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door abyss!, 7 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitecom WL-183

    Factory reset, je bedoelt de resetknop op de router zelf, ja meermalen, en dan daarna ook de modem, router en pc herstart,

    Dat was het 2de advies van de sitecom helpdesk.

    Ip adres staat goed, ik heb het geprobeerd met vast ip adres en met dynamisch ip adres, geen verschil.

    Ga morgen met de router langs mijn werk, aansluiten op een pc aldaar, kijken wat die doet.

    Anders gaat die terug naar Ziggo/ServicePlanet. Na 6 dagen geef ik de strijd op
     
  2. Als je een pc bekabeld aansluit op de router, zonder dat deze nog verbonden is met het ziggo modem, kan je dan wel de router bereiken?
     
  3. Problemen met WL-183

    Update,

    Exacalibur, naar aanleiding van je vraag heb ik een 2de netwerkkaart in de pc gedaan, de sitecom router erop aangesloten en kijken of de pc dat ding ziet.

    Antwoord : ja, in eerste instantie blijft alles op o.o.o.o staan, router resetten, pc opnieuw opstarten, ip adres herstellen, dan komt de router met de volgende gegevens:

    ip 169.254.99.244
    subnet 255.255.0.0.
    automatisch persoonlijk adres

    gegevens van mijn motorola kabelmodem zijn:

    83.86.28.120
    255.255.252.0
    door dhcp toegekend

    De router geeft de melding dat er verbinding is, dan echter de melding verbinding niet verkrijgbaar

    ip en dns adressen op manueel gezet om te zien of de router hierop reageert, vervolgens verbinding herstellen, geeft geen resultaat,

    Zo te zien werkt de router dus wel, reset werkt, power on, etc, echter zodra ik deze aansluit achter de motorola kabelmodem valt de verbinding weg.

    P.S. de netwerkaart vond het niet leuk, stond opeens alle ip adressen op standaard 192.168.1.0 en hing, pc, router en kabelmodem, reset, zowel via de kabelmodem zelf als via motorola ip adres maakte niet uit,

    gelukkig vanochtend wel een werkende kabelmodem,

    dus voorlopig maar gewoon internetten via de kabel en de sitecom gaat retour,

    ik geef de strijd op, 7 dagen werk voor 75 euro, reken maar uit.

     
  4. WL-541 Wireless Network Router 300N + USB Adapter

    ik wilde via de Ziggo website de WL-541 Wireless Network Router 300N + USB Adapter kopen.

    Is dit de zelfde router als de hier beschreven router?
    ik weet dat het een ander type nummer heeft, maar het zier er het zelfde uit.
    Wat is het verschil tussen de routers>
    Kost nu 69 euro, vond het niet echt duur.
    Is het normaal gesproken wel een goed produkt?
     
  5. Sitecom WL-183

    Ja, dat is dezelfde sitecom unit. Ik hebd eze ook via Ziggo gekocht

    De USB dongle is de WL 182

    De 300N router is de WL 183 = WL 541


    Ik stuur de mijne morgen.

    Ik ken mensen die deze router hebben en waarbij dit werkt.

    Bij mij helaas dus niet.

    Daar dit de eerste keer is dat ik een router heb gekocht en deze het niet doet, is mijn mening enigzins gekleurd.....
     
  6. nieuwe router

    Waarom ruil je het niet voor een nieuwe router om?
    Misschien is je router defect.
     
  7. Sitecom WL-183

    Dat gaat morgen ook gebeuren,

    ik heb vanmiddag een retournummer ontvangen van ServicePlanet uit Rotterdam,

    Ik hoop ook dat ik gewoon pech had met deze en dat dit een DOA blijkt te zijn.
     
  8. Hallo,

    Ik kreeg van de Sitecom helpdesk de volgende email. De strekking van het verhaal lijkt me duidelijk. Ziggo houdt zich op de vlakte, van hen ook een email gehad, dat het aan de router moet liggen. Geen woord over mijn klacht dat de wireless functie helemaal niet kan werken omdat er een structureel probleem is tussen een dynamisch ip en een vast ip adres. Ik ga kijken naar een Belkin router... en naar een andere provider.

    :Sitecom helpdesk zegt:

    LS,


    Zoals u in het door u gestuurde modemlog heeft kunnen zien staan er wat critical (IGMP/ DHCP) errors in, hieruit kunnen we concluderen dat u inderdaad het slachtoffer bent van dit bij ons imiddels beruchte ziggo probleem.

    U kunt weer internet krijgen door de modem en router 5 minuten van de stroom te halen, vervolgens eerst de modem weer aan te sluiten, even wachten tot alle lampjes weer branden en dan de router op het stroom, dan heeft u weer internet. echter maar tot het moment dat uw modem weer een nieuw IP-adres toegewezen krijgt, deze wordt niet overgenomen door een router, dat is het hele probleem met de instellingen van de modem van casema, hier zijn zij mee bezig ondertussen. Zodra de modem weer een nieuw adres krijgt valt uw internet weer uit en dient u het trucje met de stroom weer te herhalen.

    Nogmaals onze excuses dat wij hiervoor geen oplossing hebben, alleen uw provider kan dit oplossen.

    Bellen naar de supportlijn van ziggo heeft weinig zin omdat 9 van de 10 supportmedewerkers van ziggo hier geen kennis van (zeggen te) hebben, en deze kunnen de update van de modem ook niet ongedaan maken.
    De technische mensen die de updates uitvoeren moeten een oplossing vinden, en pas als dit gebeurd is zult u dit merken aan een niet meer wegvallende verbinding.

    Ziggo helpdesk zegt:


    Als uw router goed geconfigureerd is, dan moet deze via een kabel gewoon functioneren. U kunt de router ook op een andere pc/laptop testen. Als dit ook niet werkt, moet u contact opnemen met Sitecom. Test u voor de zekerheid het modem rechtstreeks op uw computer, als dit werkt weet u dat het niet aan Ziggo kan liggen.
     
  9. Een vreemd antwoord, ten eerste krijgt het modem helemaal geen nieuw ip-adres, maar de router.

    Ten tweede hebben andere merken routers ook geen problemen.

    Maar Ziggo heeft toch jouw router geleverd? Dan lijkt met geen probleem te bestaan, laat ze gewoon een werkende router leveren of annuleer de opdracht en koop een ander merk.
     
  10. Sitecom WL-183 router

    Ik heb exact dezelfde E-mail van Sitecom gehad nadat ik geklaagd had dat mijn router niet werkte dwz ik geen verbinding met de outside world kon krijgen.
    Ik gebruik de router op dit moment alleen als ver-edelde spiltter naar 3 desktops en werkt dus niet draadloos.
    Echter de afgelopen 3 weken heb ik geen enkele storing meer gehad.
    Misschien is ie goed ingebrand... of staan de DHCP servers meer stabiel bij ZIGGO.
    Als jouw router nu helemaal niet meer werkt heb je duidelijk een ander probleem dan ik.
    Het resetten cq aan/uit zetten danwel software matig een refresh uitvoeren werkte bij mij wel, voor pakweg 2 dagen.
    Maar nu heb ik dus geen probleem meer.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina