1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sitecom WL-183 configuratie tip

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door abyss!, 7 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Motorola-modem zonder password of UPC of Casema.

    Overigens ben ik er achter dat dit modem zeer slecht werkt met Ziggo....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2008
  2. Gewoon automatisch DHCP laten doen (is wel een standaard instelling voor), maar niet vergeten om je modem even te resetten als je de router aansluit. Modem kan maar met 1 apparaat praten en moet even resetten om een wissel mogelijk te maken. Zou je de pc weer los aansluiten, dan
    weer even modem uit/aan zetten.
     
  3. Sitecom WL-541 (WL-183) router probleem

    Vanwege een toekomstige aanschaf van een nieuwe Portable, recentelijk een Sitecom WL-541 (WL-183) router gekocht en heb inderdaad de zelfde problemen ervaren als reeds genoemd.
    Dus na twee dagen geen verbinding meer met de buitenwereld.
    Volgens de Sitecom helpdesk moest het Modem en Router 10 minuten uitgezet worden en dan weer Modem en daarna Router aanzetten.
    Dit loste het probleem wel op, maar is niet erg handig om dit dagelijks te doen.
    De Helpdesk van Sitecom informeerde mij dat de Router niet goed met het Motorola modem (andere modems wel) werkt omdat het modem een nieuw IP adres toegewezen krijgt wat niet goed overgenomen wordt door de Sitecom-router en dat het probleem ligt aan de instellingen van het Motorola (ZIGGO) modem.
    Volgens de ZIGGO Helpdesk ligt het natuurlijk aan de Router die het al dan niet goed oppakt.

    Als dit laatste inderdaad het geval is dan begrijp ik niet dat ZIGGO dit modem via De Sluit-alles-aan webshop via een super aanbieding dit aan de klant aanbiedt.
    De shop biedt nu een Wireless N Bundel voor maar € 69,-. ...

    http://www.ziggo.nl/mijnziggo/abonneevoordeel/webshop

    Het sluit lekker aan, maar het werkt niet.:cry:

    Ik heb wel gezien dat er met firmware update er waarschijnlijk een oplossing is, maar een normale eind-gebruiker zit hiet niet op te wachten, het moet gewoon werken.

    Ik zou dus niemand een WL-541 (WL-183) Router aanraden in combinatie met een Motorola modem.
    Ik zou ook verwachten dat tientallen mensen het zelfde probleem moeten hebben.

    Mocht iemand ervaring hebben met een ander type router, dan hoor ik het graag. Ik zoek iets in de prijsklasse tot € 100 zonder problemen. :giveup:

    Verder door de forums lezende zag ik dat je ook het IP adres van de router ook kan vernieuwen via
    http://192.168.0.1/stanet.asp en klik renew

    Dit was voor mij ook de oplossing om daarna weer op Internet te kunnen werken.:)

    Hoeft het modem e.d. niet meer uit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2008
  4. Mag ik vragen hoe je bij deze stelling komt en/of hoe je dit bedoelt?
     
  5. Hallo,

    Sinds pakjesavond in het bezit van een Sitecom WL-541 Router 300N met een USB Dongle.

    Eerst maar het goede nieuws, de USB dongle werkt prima en dankzij een open verbinding verderop in de straat kan ik de USB dongle testen.

    Nu het slechte nieuws: De WL183 Router doet het helaas niet.
    Contact gehad met de tel hulplijn van sitecom, wel snel, maar geen antwoord wat ik niet wist of al getest had. Via email ook snel antwoord gekregen, maar helaas ook niet direct een werkbaar antwoord gekregen.

    Alle standaard zaken uitgevoerd (firewall, virusscanner, router resetten, firmware geupgrade, router resetten,

    Het gekke is dat ik nu de router niet meer werkt via de Wireless, maar ook niet via de kabel,

    Ik kan dus gewoon niet het net op om de router te installeren of softwarematig aan te passen.

    Ik blijf positief en hoop hier uit te komen, maar na 4 dagen intensief uitproberen wordt de animo wat minder. Vooral omdat de verpakking spreekt van een plug and play. Dit is helaas al plug and pray geworden.

    Hoop dat iemand me wat tips kan geven
     
  6. De router wederom resetten en dan bedraad aansluiten. In de gebruiksaanwijzing zou het IP adres van de router moeten staan, zo zou je in de router moeten komen om instellingen te kunnen plegen.
     
  7. WL-183 Wireless Router 300N

    Helaas,

    Ook dat uitgeprobeerd.

    Het is jammer dat de helpdesk van Sitcom alleen tijdens kantooruren open is, betekend eigenlijk dat je vrij moet gaan nemen om thuis je router aan de gang te krijgen...

    Ik heb inmiddels Ziggo/serviceplanet.nl maar een email gestuurd dat ik de koop van de router ontbind en de unit terug stuur.

    Vraag me af welke wireless router ik nu zal gaan uitproberen.

    Het zou natuurlijk kunnen, dat het apparaat zelf gewoon stuk is...

    Als er iemand nog een goede tip heeft,

    Ik hou me aanbevolen,
     
  8. Start je router wel normaal op (lampjes en zo) ?
    Want als je de firmware update zoals je schreef en je stopt tijdens het updaten of als er iets mis gaat op dat moment kan je router onbruikbaar worden omdat de firmware dan beschadigd raakt. In dat geval zal hij niet normaal opstarten. Overigens heeft de Ziggo router dacht ik speciale firmware en niet de standaard firmware, die werkt er niet op. Weet je zeker dat je hem met de juiste geflashed hebt ? Ik heb hier in het forum wel eens topics over gezien en een bericht van iemand die de juiste firmware had (die kon je niet downloaden).

    Verder kun je nog proberen om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen, soms moet je daarvoor de resetknop een aantal seconden ingedrukt houden, maar dat moet in de handleiding staan. Via een kabel moet je daarna in de setup kunnen komen als je de procedure volgt.

    Had je wel je kabelmodem uit en weer aangezet nadat je de router aangesloten had ? Die moet je namelijk ook resetten omdat een modem maar met 1 apparaat wil/kan praten. Als je daarvoor dus je computer direct aangesloten had en daarna de router moet je de modem even resetten.
     
  9. WL-183 Wireless Router 300N

    Cees,

    Ja de router start normaal op, lampjes branden volgens het boekje.

    er stond firmware 1.24 op, toen deed de router het al niet, geupgrade via de kabel naar laatste firmware 1.43. Dit volgens Sitecom helpdesk is goed.

    Daarna reset uitgevoerd, conform handleiding en motorola modem en router gereset. Helaas zonder resultaat.

    Reset meerdere malen uitgevoerd, zonder resultaat,

    Ik vind je opmerking over speciale firmware voor de "Ziggo" router erg interessant. Helaas wist de Sitecom en de Ziggo helpdesk hier niet van.

    Weet je hier meer van?
     
  10. Ik heb nog even nagezocht, maar dat ging om een andere router die @home/ziggo leverde (netgear), dus is niet van toepassing op je Sitecom.

    Kun je ook na een factory-reset geen contact maken met je router ?
    Je moet dan wel het ip-adres op je computer goed hebben staan, anders kom je er niet in, zie de handleiding van je router. (meestal een vast ip in het default lokale subnet van de router).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina