1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

HELP krijg geen kanaal,niks

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door philippe, 7 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,kan mischien iemand mij helpen?
    sinds kort hebben we een lcd televisie gekocht(samsung)en een digital paket van ziggo TW van 39 euro,die digital kasje is een humax IR-FOX c.
    nu hebben we verschillende keer de klante service gebelt en zonder succes,ik kan nog steeds niet digital televisie kijken!!!!!
    Hij geeft overal fout melding zoals E48 of E52 geen signal,ik heb voor meer daan 100 euro gebelt,en heeft niet geholpen!
    alvast bedankt philippe.
     
  2. Bij een foutcode E48 (geen signaal) is meestal de fout dat de ingestelde frequentie fout is.
    Kijk na welke frequentie er bij jou ingesteld moet worden
     
  3. Let er op dat je misschien 3 nullen achter dit getal moet zetten. Ik heb eerder eens iemand geholpen met dit probleem (ook een humax)

    pvd
     
  4. Welke frequentie gebruik je en welke postcode heb je?
     
  5. Hoi,

    Eerste post dus ff verhaaltje,

    E-48 is bijna altijd een probleem van de bekabeling.
    Wat veel mensen doen is veel geld uitgeven voor hun televisie en dit dan proberen terug te verdienen op de bekabeling.

    Ook is Coax nogal gevoelig. Er zit namelijk een mantel om 1 ader heen. Een zo'n klein "haartje" van de mantel die tegen de ader aan komt veroorzaakt al behoorlijk wat sneeuw.

    Als het Analoge signaal al stoort zal je digitale signaal al helemaal niet optimaal zijn.

    Goeie kabels en zo?

    Een splitter wil ook nog wel eens zorgen voor de nodige onenigheid op uw beeldscherm. Goeie kabels geven alleen een goed signaal door als daar dan ook een goed signaal opgezet word. Als daar een splitter op zit welke niet goed is, zal ook dat een oorzaak kunnen zijn van een verstoring. (De splitter die ziggo meelevert is een goed voorbeeld van een goeie splitter.)

    Als alles in orde lijkt te zijn bij u thuis kan het maar zo zijn dat het kabel maatschapij verantwoordelijk is voor het slechte signaal.
    Dit is heel erg eenvoudig te testen. Even een televisie rechtstreeks aansluiten op het AOP* en de kanalen bij langs gaan. Als hier ook sneeuw, ruis, of strepen op voorkomen is er iets aan de hand met uw signaal.
    Als dit het geval is belt u even met 0900-1884 en dan zullen daar mensen zijn die weten wat ze moeten doen.

    Herman


    * Het Abonee Overname Punt. Is het punt waar het signaal van de kabel maatschapij uw huis binnen komt, vanaf dit punt bent U verantwoordelijk voor het signaal. Deze zit meestal in de meterkast;tegen woordig ook vaak in de woonkamer. Deze is te herkennen aan een groene kabel en bevat altijd een Vrouwtje. De oude hebben ook een mannetje voor het radio signaal. Heeft u er ook zo 1 dan ook even bellen met 0900-1884 en kunt u een nieuwe krijgen als u dat wilt.:mrgreen:
     
  6. Even een zeer kleine correctie: Tegenwoordig zit de AOP altijd in de meterkast, alleen bij oude woningen kan het zijn dat'ie in de woonkamer zit.

    pvd
     
  7. Echtwaar? Nou zo leer je elke dag wat.:roll:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2008
  8. Wat is de definitie van een oude woning?

    Gert
     
  9. oude woning

    Een "oude woning" is een rekbaar begrip. Ik woon in een oude woning (bj 1920) waar inderdaad het aop in de woonkamer zit. Ook de vorige woning (bj ca. 1980) had het AOP in de woonkamer.

    Ik weet overigens vrij zeker dat in nieuwbouwwoningen het AOP in de meterkast wordt geplaatst.

    pvd
     
  10. Als de ramen uit de vensterbanken vallen door rot, Alle deuren zo opgevreten zijn door hout wormen dat je er doorheen kunt kijken, Je door de vloeren heen zakt en de muren op instorten staan?
    Dat of je moet toch eens gaan praten met je aannemer.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina