1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

inloggen met uw emailadres

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door binair, 7 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ls,

    Het zal mij niks verbazen als de POP3 en SMPT wordt gewijzigd in :mail.ziggo.nl


    groetjes,Thejodokus
    :roll:
     
  2. Gaat als het goed is veranderen in pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl
    Zijn maar geruchten, echter wel uit betrouwbare bron.
     
  3. aankondiging van wijzging inloggen

    Vandaag kreeg ik een e-mail met onderstaande tekst. Het was echter niet op mijn hoofd-account en mijn e-mail werkt nog goed, zonder wijziging. Ik heb Ziggo om uitleg gevraagd.
    Bij de link naar de handleidingen zie ik ook niets.
    :mrgreen:Blinkt weer uit in duidelijkheid:cry:


    [FONT=&quot]Geachte heer/mevrouw,

    Tot vandaag gebruikte u uw gebruikersnaam om in te loggen op uw Ziggo internetdiensten. Wij hebben gemerkt dat dit eenvoudiger kan. Waarom inloggen met een speciale gebruikersnaam als dit gewoon kan met uw eigen e-mailadres?[/FONT]

    [FONT=&quot]Daarom kunt u vanaf vandaag inloggen met xxxxxxxx[FONT=&quot]@home.nl[/FONT]. Uw gebruikersnaam vervalt daarmee. Het liefst zouden we u hierover alleen informeren, maar helaas moet u zelf ook een aantal stappen doorlopen om de gewijzigde inlog te realiseren. Omdat we dit zo makkelijk mogelijk voor u willen maken, ontvangt u hierbij informatie waarmee u eenvoudig de instellingen van uw internetdiensten kunt wijzigen. [/FONT]
    [FONT=&quot]Het is belangrijk dat u de instellingen zo snel mogelijk aanpast. Zo weet u zeker dat u gebruik kunt blijven maken van uw internetdiensten zoals u dat gewend bent.
    Hieronder leest u hoe u dit kunt doen. [/FONT]

    [FONT=&quot]Hoe en waar wijzig ik mijn instellingen?[/FONT][FONT=&quot]
    Uw instellingen moeten worden aangepast binnen de volgende omgevingen:

    1. E-mailprogramma[/FONT]

    [FONT=&quot]2. Persoonlijke website[/FONT]
    [FONT=&quot]3. Webmail[/FONT]
    [FONT=&quot]N.B. Als u gebruik maakt van Newsservers waarop u zich heeft geabonneerd, dan blijft u inloggen op de manier zoals u dat eerder al deed. [/FONT]
    [FONT=&quot]1. E-mailprogramma[/FONT][FONT=&quot]
    Om de instellingen aan te passen, is het belangrijk dat u onderstaande stappen doorloopt. U doet dit op de pc waarop u de
    e-mail voor dit adres ophaalt. [/FONT]

    [FONT=&quot]N.B. Indien u meerdere e-mailadressen binnen uw abonnement heeft aangemaakt en gebruikt, is het belangrijk onderstaande stappen voor elk e-mailadres te doorlopen. [/FONT]
    [FONT=&quot]Indien u gebruik maakt van Outlook[/FONT]

    [FONT=&quot]1.[/FONT]
    [FONT=&quot]Open Outlook[/FONT]

    [FONT=&quot]2.[/FONT]
    [FONT=&quot]Kies [FONT=&quot]Extra [/FONT]> [FONT=&quot]E-mailaccounts[/FONT][/FONT]

    [FONT=&quot]3.[/FONT]
    [FONT=&quot]Kies [FONT=&quot]Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen[/FONT] en
    klik op [FONT=&quot]Volgende[/FONT][/FONT]


    [FONT=&quot]4.[/FONT]
    [FONT=&quot]Kies het [FONT=&quot]mail.home.nl[/FONT] account en kies [FONT=&quot]wijzigen[/FONT][/FONT]

    [FONT=&quot]5.[/FONT]
    [FONT=&quot]Voer op de plaats van uw gebruikersnaam uw volledige
    e-mailadres in [/FONT]


    [FONT=&quot]6.[/FONT]
    [FONT=&quot]Klik op [FONT=&quot]Volgende[/FONT] en vervolgens op [FONT=&quot]Voltooien[/FONT][/FONT]

    [FONT=&quot]7.[/FONT]
    [FONT=&quot]De instellingen zijn aangepast![/FONT]
    [FONT=&quot]Indien u gebruik maakt van Outlook Express[/FONT]

    [FONT=&quot]1.[/FONT]
    [FONT=&quot]Open Outlook Express[/FONT]

    [FONT=&quot]2.[/FONT]
    [FONT=&quot]Kies [FONT=&quot]Extra [/FONT]> [FONT=&quot]Accounts[/FONT][/FONT]

    [FONT=&quot]3.[/FONT]
    [FONT=&quot]Kies het tabblad [FONT=&quot]Alles[/FONT][/FONT]

    [FONT=&quot]4.[/FONT]
    [FONT=&quot]Kies het [FONT=&quot]mail.home.nl[/FONT] account en kies [FONT=&quot]Eigenschappen[/FONT][/FONT]

    [FONT=&quot]5.[/FONT]
    [FONT=&quot]Kies het tabblad Servers[/FONT]

    [FONT=&quot]6.[/FONT]
    [FONT=&quot]Selecteer uw gegevens bij Account name en verwijder ze[/FONT]

    [FONT=&quot]7.[/FONT]
    [FONT=&quot]Voer op de plaats van uw account name uw volledige
    e-mailadres in[/FONT]


    [FONT=&quot]8.[/FONT]
    [FONT=&quot]Klik op [FONT=&quot]OK[/FONT] en op [FONT=&quot]Sluiten[/FONT][/FONT]

    [FONT=&quot]9.[/FONT]
    [FONT=&quot]De instellingen zijn aangepast![/FONT]
    [FONT=&quot]Let op: u hoeft uw wachtwoord niet te veranderen en uw e-mailadres blijft ook ongewijzigd. [/FONT]
    [FONT=&quot]2. Website[/FONT][FONT=&quot]
    U gebruikt [FONT=&quot]uw volledige e-mailadres[/FONT] en wachtwoord om uw website te uploaden. [/FONT]

    [FONT=&quot]3. Webmail [/FONT][FONT=&quot]
    [/FONT]
    [FONT=&quot]De instellingen van uw webmail veranderen minimaal. Waar u voorheen alleen inlogde met het gedeelte van het adres vóór het
    @-teken, logt u vanaf nu in met uw hele e-mailadres. [/FONT]

    [FONT=&quot]Meer informatie[/FONT][FONT=&quot]
    Wilt u iets vragen over de gewijzigde manier van inloggen? Op www.ziggo.nl/e-mailhandleidingen vindt u een uitgebreide handleiding van de wijzigingen.[/FONT]

    [FONT=&quot]Ook kunt u bellen met onze Klantenservice op telefoonnummer
    088-7170100 ([FONT=&quot]lokaal tarief[/FONT]). Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur; op zaterdag en zondag tussen 09.00 tot 18.00 uur. [/FONT]

    [FONT=&quot]Met vriendelijke groet,

    Willy Verweij
    Product Manager Internet en Telefonie [/FONT]
     
  4. Heb tot nu toe alleen nog maar op 1 subaccount (06-08-2008) zo'n meeltje gekregen. Ben benieuwd wanneer de rest komt...

    Gert.
     
  5. heb het hier 2 x gekregen op hetzelfde subaccount 30-7 en 6-8, heb niks veranderd en alles werkt nog steeds zoals vanouds daarom durf ik ook eigenlijk niks aan te passen
     
  6. Hi!

    Correct. Er waren overigens al diensten bij @HOME waar men WEL het volledige e-mail adres moest/moet gebruiken. De news server is er daar bijvoorbeeld 1 van. Op het moment gaan alle diensten hier universeel gebruik van maken.

    Mulktikabel heeft dat hele traject al afgerond, bij Casema is men druk bezig met afronden en nu is @Home aan de beurt.

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Antwoord van ZIGGO

    Onderstaand antwoord kreeg ik vandaag.
    Het is in elk geval duidelijker dan de standaard-e-mail.
    Ik heb nu al mijn accounts aangepast en het werkt dus nog steeds.:)

    Als je niets aanpast, kun je op den duur niet meer inloggen.:cry:

    Waarom dit gebeurd weet ik niet, dat laat ik graag aan deskundigen over.:shock:
    ---------------------------------------------------------------
    De informatie in de mail geldt voor alle accounts, dus ook voor uw hoofd-account. Wij hebben inderdaad van meerdere klanten gehoord day zij deze mail kregen terwijl hun inlognaam voor webspace nog niet veranderd was. Onze excuses hiervoor. Uw inlognaam zal binnenkort echter alsnog veranderen. Zodra u merkt dat u niet meer kunt inloggen of dat na inloggen niet meer alle mappen beschikbaar zijn kunt u inloggen op de nieuwe manier. Voor de e-mail is het al wel veranderd, ook al werken tijdelijk nog beide manieren van inloggen.

    Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.ziggo.nl/.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Ziggo
    Afdeling Klantenservice
     
  8. Hi!

    Nope, de oude namen blijven gewoon werken.
    Er komt ook een pop.ziggo, maar is en-en niet of-of...

    Bye,
    Raymond.
     
  9. Hi!

    Dat is bij Casema en Multikabel al gebeurd, en nu ook bij @HOME zodat er straks voor heel Ziggo een uniforme toegang is.

    Waarom, dat zal later duidelijk worden, er komen een aantal nieuwe services aan binnenkort...

    Bye,
    Raymond.
     
  10. ik heb vandaag ook die mail ontvangen en heb de gebruikersnaam in outlook expres vervangen door mijn emailadres maar als ik bij factuur online wil inloggen met mijn emailadres krijg ik een foutmelding dat de gebruikersnaam niets klopt en als ik gewoon met gebruikersnaam inlog lukt het wel.
    Ik dacht dat je nu met emailadres kon nloggen op ziggo site maar niet dus.
    Ik log overigens in op de oude @home site want ik kan nog geen gebruik maken van 'mijn ziggo'

    Iemand hetzelfde probleem???
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina