1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

inloggen met uw emailadres

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door binair, 7 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik kreeg gisteren een mailtje van Ziggo, met o.a. de volgende tekst:
    Tot vandaag gebruikte u uw gebruikersnaam om in te loggen op uw Ziggo internetdiensten. Wij hebben gemerkt dat dit eenvoudiger kan. Waarom inloggen met een speciale gebruikersnaam als dit gewoon kan met uw eigen e-mailadres?
    [FONT=Verdana, Helvetica, sans-serif]Daarom kunt u vanaf vandaag inloggen met johnzondag@no*spam.home.nl. Uw gebruikersnaam vervalt daarmee.[/FONT]
    Nu heb ik nog geen enkele last gehad van de fusie. Maar dit bericht zette mijn nekharen overeind. Inloggen met het voledige emailadres gemakkelijker dan met alleen de gebruikersnaam "johnzondag"? Niet dus. Maar de toonzetting en de zinsnede "wij hebben gemerkt dat dit eenvoudiger kan" maken me echt kwaad. Het geeft me het gevoel als een klein kind behandeld te worden.

    Ik snap wel dat Ziggo 1 portal/1 mailserver(-park) wil maken en dat ze geen administratie willen bijhouden bij welke provider een klant heeft gezeten. Daarom moet ik het volledige emailadres gaan gebruiken i.p.v. alleen de gebruikersnaam. Maar dat moeten ze niet brengen als gemakkelijker voor de klant.

    Heel jammer dat ze deze uitlating gedaan hebben.

    Verder blijf ik positief: ik heb nog geen enkele last van de fusie gehad.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2008
  2. Als ik jou was zou ik niet zomaar je mailadres op Internet zetten, anders kon je mailbox wel eens snel vol zitten met SPAM....

    Mod : binair ff geholpen door zijn quote aan te passen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2008
  3. Thnx, je hebt natuurlijk gelijk.
    Ik kan mijn spam-ratio van 50% beter niet zelf verhogen....

    Te laat, faqoffmoron heeft al toegeslagen :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2008
  4. Volgens mij is het alleen handiger voor Ziggo. Immers kunnen er twee klanten zijn met dezelfde inlog. Bijv

    Johan@Casema.nl en
    Johan@home.nl

    Beide hebben een inlog met Johan

    Kijk nu weet Ziggo dus niet welke johan inlogt of misschien zelfs welke johan welke mail moet ontvangen. Vandaar dus de toevoeging @home of @casema.

    Waarom dat Ziggo dit zo kinderlijk brengt weet ik ook niet, maar ook ik heb me gestoord aan de toonzetting. Men had ook kort en krachtig aan kunnen geven dat wij dit als klant dienen te wijzigen i.v.m. de migratie van @home naar Ziggo o.i.d.
     
  5. Het grappige is dat ik dit mailtje gehad heb voor 1 van m'n sub-accounts en dus niet m'n hoofd-account en m'n andere sub-accounts... Eigenlijk begrijp ik er dus gewoon eigenlijk niets van wie dit nu weer verzonnen en uitgevoerd heeft. Ik word er wel een beetje moe van :wink: Maar ja, het zal wel de gedachten van de autistische oude man zijn denk ik.

    Gert.
     
  6. De manier waarop men dit 'presenteert' is inderdaad niet erg slim. Als ze gewoon de echte reden in de brief/mail zetten wordt het wel duidelijker.

    Nu de kabelaars samengaan heb je kans dat er meerdere mensen met dezelfde 'oude' gebruikersnaam zijn. Als je gebruikersnaam vroeger janjansen was wordt dat nu dus voor ex-@home klanten janjansen@home.nl begrijp ik. Het kan ook zijn dat er een janjansen@casema.nl of janjansen@multiweb.nl of janjansen@quicknet.nl bestaat. Met die nieuwe manier kunnen die allemaal zonder problemen inloggen zonder dat iemand een nieuwe gebruikersnaam nodig heeft.

    Bij Multikabel is dit in het voorjaar ook gewijzigd. Wij hadden echter hiervoor nogal cryptische gebruikersnamen (zoals mijubi30) en met die nieuwe manier van inloggen met je email-adres vergeet je dat tenminste niet meer.

    Dat inloggen is straks niet alleen voor webmail, maar ook voor pop-3 email en newsserver trouwens (of was dat al zo bij @home dat je voor pop3 ook met je hele emailadres moest inloggen ??? Dat moet dus straks wel als het nog niet zo was.) Er was bij Multikabel een overgangsregeling zodat je een aantal weken met beide manieren kon inloggen.
     
  7. CeeS, dat snap ik en is duidelijk maarre waarom krijg ik dit mailtje alleen maar voor 1 van m'n subaccounts en niet voor mijn hoofdaccount en de andere subaccounts? En nee ik gebruik nog steeds m'n gebruikersnaam (voor de @home.nl) om de mail mbv procmail van de mailserver te trekken.

    Gert.
     
  8. Ik vermoed dat ze dezelfde manier gebruiken als destijds bij Multikabel:
    Daar werden de email-adressen in batches overgezet. Je krijgt dus voor elk van je adressen zo'n mailtje. Op het moment dat je dit mailtje krijgt is het voor dat adres mogelijk om in te loggen met het 'hele' email-adres. Je zult dan over een tijdje nog een herinnering krijgen en nog een aantal weken later zal het 'oude' inloggen niet meer werken. Dus ik vermoed dat je andere email-adressen later ook nog zullen volgen.
     
  9. Laatst ook zo'n mailtje gehad meteen alle adressen die ik heb ook maar veranderd en dat werkt ook al gewoon hoor.
    Dus wachten op het emailtje voor je andere adressen is eigenlijk overbodig.
     
  10. Zou kunnen dat de mogelijkheid direct al voor alle accounts bestaat, maar in elk geval werden bij "ons" de mailtjes in batches verzonden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina