1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

dagelijkse problemen digitale TV

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Jan3432, 6 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wie heeft er suggesties/oplossingen aangaande onderstaande storingen:

    Vrijwel elke dag rond 18.30-19.00 uur begint bij ons de digitale tv op een aantal zenders te haperen/storen. Precies rond de tijd dus dat m'n dochter Huis Anubis op Nickelodeon zit te kijken :giveup: en dat is precies 1 van de zenders die dan erg begint te haperen. Zenders die dan haperen zijn oa: AT5, RTVNH, Nickelodeon en BBC1 en BBC2. Soms is de storing op deze zenders zo groot ( met name BBC) dat er tijdelijke 'geen signaal' verschijnt. De storing duurt soms een uurtje en soms enkele uren.
    Alle andere zenders blijven het overigens gewoon prima doen. Met haperen/ storen bedoel ik dus blokkerig beeld en een bevriezend beeld ( geluid loopt wel normaal door).

    Heb alle voor de hand liggende zaken die ik kon bedenken al gedaan:

    Kabels vervangen, heb een 1 meter coax kabel van het kastje naar de decoder, geen andere tv's en/of splitters aangesloten.
    Bij de buren geinformeerd of er apparatuur rond die tijd aan of uit gaat ( niet het geval) en natuurlijk gelet of eigen apparaten.
    Geinformeerd of de buren er ook last van hebben, helaas hebben mijn directe buren geen digitale tv, andere mensen in het dorp ervaren de storing echter niet met dezelfde regelmaat.
    Ziggo gebeld, de helpdesk adviseert om de kabels te vervangen ( reeds gedaan dus)

    Ziggo wil natuurlijk wel een monteur sturen maar zeggen er (begrijpelijk) bij dat als de storing niet door het netwerk veroorzaakt wordt dat deze kosten in rekening worden gebracht.
    Nu wil ik echt wel van dit gedoe af en ben ik bereid hier voor te betalen maar twijfel of de komst van de monteur de oplossing biedt, immer de storing begint pas aan het begin van de avond. Een monteur die overdags komt zal op dat moment constateren dat alles goed werkt.

    Mijn vragen zijn dus:

    Wie herkent dit type storingen?
    Wat kan de oorzaak ( en dus de oplossing) van deze storing zijn?
    Heeft het zin om een Ziggomonteur te laten komen op het moment dat de storing zich niet voordoet?

    Alvast bedankt
     

  2. Even de ontvanger meenemen naar je directe buren en even vragen of je daar mag kijken of de op jouw genoemde tijden daar ook storing op de door jouw genoemde kanalen ondervind. Geen storing? Lijjkt me een storingsmonteur mij overbodig. Kan je ook van iemand in het dorp even voor een paar uur een ontvanger lenen en kijken of je daar ook storing mee hebt?
     
  3. Voordeel van het Multikabel gebied is dat daar ook 's avonds afspraken met monteurs gemaakt kunnen worden.
     
  4. Dat is gel*l met draadloze apparaten en dat andere, want ik heb er zelfs last van en mijn buren ook, dus dan ligt het toch niet aan apparaten of slechte kabels?

    Vind dit altijd zulke makkelijke praat, door het bij de mensen te leggen.

    Als je niets te zeggen heb doe dat dan ook niet.
     
  5. Feit is dat 9 van de 10 signaal problemen m.b.t. digitale televisie veroorzaak worden doordat de huisinstallatie van een klant niet helemaal in orde is. Dit is een forum waar mensen helpen en geholpen worden. Ik vind het dan ook behoorlijk stijlloos om iemand af te branden die een mede-forumgebruiker alleen maar op weg wilt helpen.

    Als jij er zeker van bent dat jouw huisinstallatie in orde is en dat het dus buiten jouw woning mis moet gaan, lijkt het me het beste dat je contact op neemt met de helpdesk om vervolgens een monteur in te laten plannen. Ik ben het namelijk wel met je eens dat je een storingsvrij dtv beeld zou moeten kunnen ontvangen, hier betaal je immers voor. En als uiteindelijk blijkt dat er inderdaad iets aan de kant van Ziggo niet helemaal in orde is, zullen de kosten (vanzelfsprekend) ook voor Ziggo zelf zijn.
     
  6. Zit je niet in een verkeerd topic te reageren ??
    Ik zie namelijk helemaal geen melding in dit topic dat je problemen hebt, dus kun je je ook niet aangesproken voelen toch ?? :wink:
     
  7. Ik lees hieruit dat je technische kennis over digitale TV op niveau nul ligt.
    Maakt niet uit. Laat een monteur komen. Als die constateert dat het toch aan de huisinstallatie ligt, betaal je toch gewoon. ;-)
     
  8. Storingen met DTV

    Inderdaad, zoals al eerder gezegd, worden DTV storingen echt bijzonder vaak veroorzaakt door de huisinstallatie.

    Wat betreft het probleem dat specifiek ontstaat tijdens bepaalde tijden, dat lijkt niet op een storing van Ziggo. Ze veranderen het signaal niet rond die tijd. Alle werkzaamheden worden afgerond vóór 18:00u, dus daarna worden er geen aanpassingen gedaan aan de signaalsterkte.
    Waar het meer op lijkt is een stoorzender in jouw omgeving die aangezet wordt rond die tijd. Dit is erg lastig meetbaar.

    Wat betreft het monteur van Ziggo verhaal: dat klopt niet helemaal. Ziggo stuurt in principe geen monteur als het probleem niet aan het eigen netwerk ligt. Als je erg hard door zeurt kan je toch een monteur krijgen.
    Wanneer de monteur langs komt en alles door meet constateert hij wel of geen probleem in het netwerk van Ziggo. Wanneer er een netwerkprobleem is betaal je niets en wordt het opgelost. Wanneer er geen probleem is met het netwerk en de oorzaak blijkt in de huisinstallatie te zitten, krijg je 35 EUR kosten voor het rijden van de monteur en gaat hij weg! De oorzaak ligt immers in een installatie waar je zelf verantwoordelijk voor bent. :)
     
  9. Even een terugmelding van m'n storingsmelding van een dikke 2 maanden geleden.
    Heb sedertdien verschillende malen gebeld en om een oplossing gevraagd. Uiteindelijk was Ziggo begin december bereid om een monteur te sturen, en die is vandaag geweest. Wat bleek? In de wijkkast van de centrale zat een niet goed werkende versterker. De monteur kon dit snel verhelpen en binnen 20 minuten had ik weer digitale tv zoals het bedoeld was.
    En weet je wat nu het 'bijzondere' van dit geheel is? De monteur kwam weer terug nadat hij de versterker in de wijkkast had gerepareerd met de mededeling dat hij, terwijl hij bezig was, aangesproken werd door meerdere mensen met de klacht dat de tv ontvangst zo beroerd was :roll: Die zullen dus nu ook blij zijn.
    Ik vroeg me direct af of die soms ook door de 'helpdesk" van het kastje naar de muur waren gezonden met de mededeling dat het wel weer aan de kabels in huis zou liggen.

    Het zou mooi zijn als Ziggo eens uit z'n ivoren toren kwam en niet alleen kritisch is naar de klant maar ook naar hun eigen dienstverlening c.q. het gebrek hieraan. Dit had veel sneller opgelost kunnen zijn als de klachten serieus genomen waren.
     
  10. Dat ze de mensen eerst naar hun huisinstallatie laten kijken is logisch, omdat daar in 95 % van de gevallen de oorzaak van de storing ligt.
    Als Ziggo doorkrijgt dat veel bij meer mensen in de wijk dezelfde storing hebben, lijkt me dat ze sneller een monteur zullen sturen.
    Maar als jij de enige bent die de moeite neemt de storing te melden..:x..
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina