1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E19 tijdens schakelen audiokanalen

Discussie in 'Humax IR-FOX C (SD-Tuner)' gestart door twigger, 5 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Soms veschijnt er heel kort een E19 melding als ik een andere gluidskanaal kies bij bv Arte, het gebeurd vooral als ik snel schakel tussen 2 kanalen.
    Toen heb ik de smartcard even verwijderd en de stroom van de decoder gehaald en toen ik de smartcard weer terug plaatste verscheen er de melding smardcard defect, ik heb de card er weer uitgehaald en even schoongemaakt en toen werkte die weer. De eerste keer dat ik dat deed kreeg ik zelfs een melding dat er geen kanalen beschikbaar waren en moest ik op ok klikken om kanalen te zoen, daarna was mijn favorieten lijst leeg terwijl dat normaal alleen gebeurd bij fabrieksinstellingen.
    Omdat ik de favorietenlijst toch al kwijt was heb ik maar fabrieksinstingen gedaan maar dat heeft de E19 melding niet opgelost.

    zijn er mensen die dit probleem herkennen?

    groet,
    Twigger
     
  2. blijkbaar ben ik de enige, al kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen.:roll:
    Het is overigens een E16 melding want @home heeft een paar jaar geleden mijn gegevens opnieuw verstuurd en toen werd de E19 melding vervangen door E16, want als ik bv naar film1 ga (geen abbonnenent) verschijn ook E16.
    Dit even ter verduidelijking.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2008
  3. Mischien toch wel even wijs om te bellen(0900-1884). Kan maar zo zijn dat er een dubbele smartcard ofzo is opgevoerd. E19 is namelijk iets anders als E16. E16 is administratief. Betekent dat je de zender niet mag zien omdat je kaart niet geregistreerd staat.
     
  4. die E19 melding is bij mij gewoon vervangen door een E16 melding toen mijn gegevens opnieuw verstuurd werden( 3 jaar geleden)omdat ik regelmatig E19 meldingen kreeg. Normaal krijg je op een kanaal waar je geen abonnenemt op hebt een E19 melding (preview periode verlopen) maar ik krijg op die kanalen een E16 melding (dit kanaal maakt geen deel uit van u abonnement) dus een E19 melding krijg ik op geen enkel kanaal meer. ik heb er de laatste jaren geen problemen meer mee gehad.
    Helpdesk bellen??? nooit meer!!! die kunnen en weten niks. Ik heb daar genoeg geld onnodig aan uitgegeven een paar jaar geleden.

    Anoniem, weet jij of het normaal is dat ik een E16 melding krijg ipv E19 melding??? en dat die E16 melding verschijnt als ik van audiokanaal wissel op bv Arte. die melding is overigens maar kort.

    alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2008
  5. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ik heb dit hier (Multikabel/Casema) ook nog even extra getest met een Humax IR-Fox-C.
    Bij geen van de beschikbare meertalige zenders kan ik het probleem produceren, ook nooit eerder dit probleem gezien eigenlijk.


    Op mijn Siemens krijg ik ook gewoon een E16 melding dus dat kan wel kloppen.
     
  6. ik heb dit probleem eerder ook nooit gehad, is iets van de laatste tijd.



    Ok ik had al een vermoeden dat dit normaal was.

    bedankt.
     
  7. Normaal is het niet, erg ook niet. Het kan zijn dat het signaal niet helemaal denderend is..
    Dan is de decoder even aan het zoeken naar de zender. Ook dan wil er nog wel eens een E19/E16 verschijnen in plaats van de E48/E52. Zolang je het niet als storend ervaart idd gewoon lekker laten.
     
  8. met 'normaal' bedoelde ik dat er een E16 melding verschijnt ipv E19, dat die melding verschijnt tijdens wisselen van audiokanalen is zeker niet normaal maar ik wissel normaal nooit van audiokanaal, ik heb alleen even getest met de nieuwe audiokanalen en zo kwam ik erachter.

    i.i.g bedankt voor je reacties/uitleg:wink:
     
  9. Vroeger kreeg ik op kanalen die niet in mijn pakket zaten inderdaad "preview periode verlopen". Tegenwoordig (sinds een paar maanden denk ik) krijg ik de (betere) melding dat het kanaal niet in het abonnement zit.
    Dus ik denk dat dit enige tijd geleden gewijzigd is in het ziggo-systeem.
     
  10. Netwerkprobleem digitale TV

    Ik heb geen beeld en geluid meer. Ik heb een Philips LCD-tv en Samsung-kastje voor digitaal signaal.

    Ik kreeg een e-mail van ZIGGO dat er netwerkprobleem is. Analoog kan ik het signaal wel ontvangen, maar dat is een slecht beeld op LCD-tv.

    Hebben andere ook problemen?

    Groeten Mark
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina