1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe algemene voorwaarden

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door pvd, 4 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedenavond,

    Afgelopen zaterdag heb ik van Ziggo de nieuwe algemene voorwaarden per post mogen ontvangen (mooi foldertje).

    Nou heb ik deze vandaag even doorgelezen. Ik heb hierover nog een vraagje, waarvan een van jullie het antwoord ongetwijfeld wel weet.

    Het gaat over artikel 4 van zowel de aanvullende voorwaarden internet alsook die van telefonie. Hierin staat samenvattend dat Ziggo eigenaar is en blijft van het modem en dat het modem in bruikleen gegeven wordt.

    Duidelijk lijkt mij, maar ik heb hierover toch een vraag. Toen ik ging telefoneren via @home heb ik het modem gekregen. Het is dus mijn eigendom. Kan ik deze voorwaarden dus negeren?

    Bedankt,
    pvd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2008
  2. Ik denk dat je blij mag zijn dat ziggo de eigenaar is van dat modem want als het kaduuk is kan je ziggo vragen om een nieuwe terwijl je anders een klein probleem zou kunnen hebben... Zolang ziggo besluit dat je geen (extra) huur hoeft te betalen over dat modem zijn het in dit geval toch prima voorwaarden? :cool:

    Gert.
     
  3. Ik denk dat je blij mag zijn???? Dat dacht ik dus niet! In het @home tijdperk was het modem je eigendom, dan lijkt het me erg sterk dat een ziggo dat zomaar even terug draait...
    En dan nog, afhankelijk van je abbo bij ziggo (wanneer het eindelijk eens omgezet wordt...) krijg je een nieuw modem ivm docsys 3.0...
     
  4. Ik ben er juist niet zo blij mee, omdat ik bij beeindiging van het abbo het modem op mijn kosten zou moeten terugsturen (zie artikel 4.8), terwijl het mijn eigendom is.

    Bovendien: artikel 4 punt 4: De klant is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de gevolgen van beschadiging, verlies, diefstal of verduistering..........

    Dus betalen moet je toch.

    Ik ben van mening dat artikel 4 pas van toepassing kan zijn als ik een nieuw modem nodig heb.

    pvd
     
  5. Bij @home nooit problemen gehad. Modem werd ook netjes vervangen toen hij kaduuk was, zelfs de kapotte mocht ik houden. Ik heb me nooit verdiept in de @home voorwaarden, maar volgens mij staat ook daar in dat het modem eigendom is van @home.

    Ik was meer gefocussed op de brief welke bij de nieuwe algemene voorwaarden zat. Ik zit in het Cogas-gebied en mij werd in deze brief medegedeeld dat ik naar alles in 1 over kan. Klopt dit en is dit nu inderdaad opgelost. Anders vind ik het knap knullig dat we als Cogas-klant een dergelijke brief krijgen.

    Wie kan dit ont/bekrachtigen ???

    Zie ook het eerdere topic over de algemene voorwaarden:
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12673
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2008
  6. Zo te zien heeft @home 2 soorten kabelmodems, voor 1 juni 2007 moest je die kopen en is het jouw eigendom en verantwoording. Na die datum heeft @home de kabelmodems in bruikleen aan de klanten geleverd volgens de oude voorwaarden artikel 13 van @home tenminste. Dus "krijgen" van het modem heeft nooit gespeeld, of je hebt hem gekocht en dan ben je zelf verantwoordelijk voor reparatie en vervanging (natuurlijk krijg je bij een defect modem eentje in bruikleen volgens artikel 14), of je hebt hem in bruikleen en dan moet je hem terugsturen als je het abbo stopt. De oude voorwaarden kun je ook allemaal terugvinden op de ziggo site zag ik. Dus conclusie: er is niets gewijzigd bij @home t.a.v. het terugsturen van een bruikleenmodem.
     
  7. Ik heb 't modem in de begin periode nog gehuurd voor F 14,95 .......geloof me een huur of bruikleen modem is beter als eigendom.
    Je kan het evt. beter betaald terug sturen als voor reparatie kosten op moeten draaien.
    (hmm ik ben al lang lid van de club, nu mijn gouden horloge nog) :wink:
     
  8. Destijds:
    Nu met gratis modem (t.w.v. €110,-) was de aanbieding waar ik destijds op gereageerd heb. Het is dus een koopmodem die je gratis kreeg. (net zoals je bijvoorbeeld ook een mobieltje krijgt bij een mobiel tel. abbo) Daar komt nog bij dat ik er vrij zeker van ben dat @Home in die periode helemaal geen modems in bruikleen gaf.

    pvd
     
  9. Ik zal je uit de droom halen....
    Volgens artikel 4.4 moet je ook nu betalen bij beschadiging.
     
  10. De huur van het modem was in de begintijd van @Home enkele guldens. Vanaf 2003 is @Home met koopmodems gaan werken. De huur voor de oudere abonnee's werd toen teruggezet naar 0,00 euro zodat er geen verschil in maandelijkse kosten was. Een paar jaar later (2005 ofzo) zijn alle huurmodems (gratis) koopmodems geworden. Terugsturen van modems was toen alleen nog nodig bij het opzeggen van een abonnement in de proefperiode (eerste twee maanden van het abonnement).

    Sinds 2007 werken ze weer met huurmodems. Dit geldt natuurlijk alleen voor modems die vanaf dat moment uitgeleverd zijn.

    Het terugsturen van het modem gaat met een zogenaamde Modem Retour Doos. Hierop is een adres met antwoordnummer voorgedrukt. Omdat het naar een antwoordnummer gaat, kost het de abonnee dus niets om het modem terug te sturen. Natuurlijk wel altijd een verzendbewijsje vragen op het postkantoor voor het geval het modem zoek raakt bij TNT of Ziggo.

    Verzekeren van de zending is niet nodig. Als uit het verzendbewijs blijkt dat het bij TNT is zoekgeraakt, zal TNT de rekening krijgen. Als het bij Ziggo is zoekgeraakt, wordt het modem als 'binnengekomen' geregistreerd.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina