1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuw modem voor zakelijke klanten & Vast IP

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door 50cc, 4 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben een zakelijke internet aansluiting van Multikabel. Uiteraard altijd perfect gewerkt, totdat ziggo zich ermee ging bemoeien. Nu zijn wij zoals iedereen middels een brief op de hoogte gesteld dat het vaste IP zal komen te vervallen. Echter, zolang wij nog het oude modem nog hebben hangen, en zolang er geen monteur langs is geweest zullen wij ons oude vaste IP nog behouden. Aangezien wij meerdere sites (low traffic, maar niet onbelangrijk), voor meerdere domeinen mail services, FTP servers, remote access, VPN, remote backup en remote security hebben wordt het allemaal zeer lastig dat wij een dynamisch IP krijgen.

    Daarom toch benieuwd wat er zou gebeuren als wij lekker simpel aan de monteur zouden vragen hoe hij dit allemaal gaat oplossen en gaat zorgen dat dit met een dynamisch IP ook nog werkt??? (Ja, ik weet het antwoord al, maar hardop denken is altijd leuk... (toch?)).

    Kan toch niet? Normaliter zou ik zo overstappen maar ik heb een grote grafhekel aan ADSL en nog grote apenschurft aan KPN. Het concept van 'kabel' blijft naar mijn idee het mooiste. Vooral 'vroeger' met Multikabel...
     
  2. Op moment van afspreken is 1 van de instructies die er zal worden gegeven: zorg dat eigen IT-afdeling klaar staat om de eigen spullen aan de praat te krijgen/houden...

    Die brief is van maanden terug, beetje vreemd dat je nog geen oplossing dan hebt gevonden..
    Die monteur heeft niks van dit alles bedacht, zou dus nogal ongepast zijn dat idee... :?
     
  3. De brief is waardeloos en totaal onduidelijk !!
    Er wordt gesuggereerd dat je aan een dynamisch ip-oplossing genoeg zou hebben, maar wat er NIET in die brief staat is dat het hebben van een eigen mailserver straks dus helemaal niet meer mogelijk is, ook niet als je een werkende DNS of dynamische ip-oplossing hebt draaien. Dit om de doodeenvoudige reden dat poort-25 op het consumentenplatform waar men zakelijk internet over laat lopen straks niet meer open staat. Het blijkt dat dit niet expliciet aan de zakelijke klanten is meegedeeld. Er staat alleen een 'vage' tekst in de brief:
    Het feit dat je eigen emailserver straks helemaal niet meer vanaf het internet bereikbaar is is voor veel zakelijke klanten helemaal niet duidelijk en die komen straks van een koude kermis thuis. Vooral als men een eigen exchange server draait is het niet echt een optie om bijvoorbeeld mail op een externe mail-server te hebben.

    Mensen die hierover geklaagd hebben bij Ziggo krijgen het antwoord dat dit allemaal in de brief te vinden was, echter als je bovenstaande tekst ziet moet je wel erg veel fantasie hebben om daaruit te lezen dat een eigen mailserver niet meer mogelijk is voor zakelijke klanten.

    @50cc:
    De monteur toegang weigeren kun je natuurlijk doen, maar ze gaan het platform uitzetten, dus dan heb je straks niets meer als de knop omgaat. Dus hopelijk heb je geen problemen dat je geen mail meer kunt ontvangen op je eigen mailserver, of misschien heb je geen eigen mailserver en dan maakt het voor jou niet uit.
     
  4. Klopt, ik vind de brief ook absoluut slecht, maar dan nog zou ik als ik een eigen bedrijf had willen dat die dingen goed geregeld zijn.

    Die brief had dan een trigger kunnen zijn, om ervoor te zorgen dat het bedrijf geen schade kan gaan lijden.

    Als het voor mij van toepassing was geweest had ik waarschijnlijk overgestapt naar een andere provider eerlijk gezegd...
     
  5. Ja maar als in de brief niet staat dat je helemaal geen mailserver meer kunt draaien kun je de klanten niet verwijten dat ze iets hadden moeten doen om het op te lossen.

    Er wordt in die brief notabene geschreven hóe ze het probleem kunnen oplossen (via dyndns of een andere dns oplossing hun ip-adres opnieuw aan de hostnaam koppelen als dat wijzigt omdat het nu dynamisch is).

    De gemiddelde MKB'er zal echt niet uit zichzelf weten dat poort-25 dicht staat op het platform wat straks gebruikt gaat worden voor de zakelijke klanten. Sterker nog, dat wist de zakelijke afdeling van Ziggo blijkbaar ook niet volgens de mensen die wij gesproken hebben en die met ziggo-zakelijk hierover spraken.... Die kennen alleen hun 'grote aansluitingen' via glas en moesten blijkbaar hier in Noordholland alleen nog wat klein-spul opruimen wat op hun eigen US-docsis netwerkje toch wel een vreemde eend in de bijt was en hebben dat maar op deze manier gedaan zonder goed te weten wat de consequenties zijn. (tenminste daar lijkt alles op te wijzen)
     
  6. Ik vind het allemaal wel heel erg vaag worden.
    Wij hebben een telefoontje gehad van Ziggo om een afspraak te maken met een monteur, dus ik vroeg aan deze dame wat de gevolgen waren en of poort 25 dicht gaat. Haar antwoord was ja en dat ik de helpdesk maar moest gaan bellen voor een completer antwoord. Het antwoord van de helpdesk was: "Ja poort 25 gaat dicht en we hebben er geen work-around voor"

    Wij draaien hier op het werk Exchange 2003 en deze verstuurd standaard via smtp.quicknet.nl op poort 25, betekend het nu echt dat we helemaal geen mail meer via de quicknet server kunnen versturen? Want vandaag krijg ik gewoon weer een Ziggo brief waar doodleuk in staat dat de SMTP server smtp.quicknet.nl is.

    Is het niet zo dat we wel gewoon via smtp.quicknet.nl kunnen versturen op poort 25? Maar dat we niet kunnen versturen via een externe mail.domein.nl server op poort 25?
     
  7. Versturen van mail op poort 25 naar smtp.quicknet.nl werkt uiteraard wel, dat doen alle abonnees.
    Mocht je de exchange server van jullie nu gebruiken om ook direct mail van anderen binnen te krijgen via een eigen-domeinnaam dan gaat dat niet meer werken zonder work-around. Die is er wel, maar niet via Ziggo zelf dus. Dus: hoe krijgen jullie nu inkomende mail binnen? Haal je die zelf op elders met pop3 of kunnen buitenstaanders die nu direct bij jullie mailserver afleveren ?
     
  8. Wij halen middels de popconector de externe mailboxen bij onze hostingprovider leeg. We draaien geen extern domein op onze interne mail/file server.
     
  9. Dan zullen jullie verder geen problemen merken met de mail :wink: en ga je er alleen in de snelheid op vooruit en raak je het vaste ip kwijt, maar dat laatste hoeft geen probleem op te leveren. (en het IP is 'vrij vast', ik heb al meer dan anderhalf jaar zelfde ip-adres hier).
     
  10. Oke dan, dan kan ik met een gerust hart de afspraak door laten gaan. Voor de VPN en Webmail heb ik al een DDNS geregeld dus dat zou dan ook geen probleem moeten wezen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina