1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

@Home mail nog steeds als SPAM gezien

Discussie in 'Internet - Email' gestart door euro-force, 3 aug 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste mede-gebruikers,

    In de media hebben enige tijd geleden de berichten gestaan dan een kleine hoeveelheid @home gebruikers ervoor gezorgd hebben dat het niet mogelijk was naar hotmail.com gebruikers te mailen i.v.m. SPAM.
    Bron: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=86013

    Inmiddels ben ik dit opnieuw tegen gekomen alleen op een iets andere wijze:
    1. Vanaf mijn @home adres op een XP laptop naar een nl domein emailadres in Nederland op een Vista Home Premium laptop gestuurd. Dit emailbericht komt nogal eens (niet altijd) binnen in de map "ongewenste email" van Windows Mail. Het bericht wordt dan rood weergegeven met de melding "kan pitching mail zijn"
    2. Gisteren vanaf mijn @home adres op een XP laptop naar een co.uk domein een email gestuurd. Hierbij kreeg ik deze melding:
    SMTP error from remote mail server after end of data:
    host mx1.turbodns.co.uk [81.21.76.58]: 554 SpamBouncer identified SPAM, message permanently rejected (#5.3.0)

    Mijn vraag dus aan andere gebruikers of jullie dit probleem ook ondervinden en er dus schijnbaar de @home adressen nog steeds op spam-lijsten voorkomen waardoor deze berichten ten onrechte worden geweerd.
     
  2. Het zou nuttig zijn als "SPAMbouncer" ook in iets meer detail kan vertellen waarom hij tegengehouden wordt. Nu blijft het toch een beetje gissen of het aan het verzendende adres van @home ligt. Uberhaupt weten welke uitgaande mailserver van @home werdt gebruikt is handig om te kunnen achterhalen of deze inderdaad op een spam-lijst staat :)

    bye,
    Chris
     
  3. Chris,

    Beide mailinstellingen smtp en pop staat bij mij ingesteld op mail.home.nl

    Meer details van de UK mail heb ik ook niet gekregen dan dit (mail delivery system melding. Maar vind het wel frapant dat naast Windows Mail "ongewenste email" filter en deze melding dus tegen kom op dit moment.

    Daarom mijn oproep om na te gaan of meer @home gebruikers dit signaleren.
     
  4. hier momenteel geen problemen met windows mail (vista) en de 'boze' buitenwereld ;)
    kan probleemloos mailen met hotmail- live- en andere mail-accounts
     
  5. Met hotmail-, live-, etc. accounts ook geen problemen. Gelijk even getest hierna.

    Ben wel benieuwd welke lijsten providers en ook het ongewenste emailfilter van windows mail worden gebruikt en waar deze zijn in te zien. Danwel kan iemand nagaan of @home in deze lijsten nog voor komt.
     

  6. Beste euro-force,

    Is dit probleem ook aanwezig als u webmail gebruikt?
    U kunt dit doen door naar http://webmail.home.nl

    Ik ben benieuwd of er weer een nieuwe groepstoring aanwezig is. Maar meestal weet ik dat al snel genoeg want dan loeien de telefoontjes weer bij ons.

    Ik hoop zo snel mogelijk een antwoord te mogen ontvangen. Het liefst met zo veel mogelijk details die u krijgt op het moment dat het verstuurde mailtje terugkeert met een foutmelding. U zou dan kunnen proberen om een mail adres op te vragen van hetzelfde .co.uk domein en dan kijken of die hetzelfde terugkeert. Die "SPAMbouncer" ben ik ook wel benieuwd naar.
    Ik zou zeggen, houd het in de gaten. Mocht u wat tegenkomen waar wij naar moeten kijken, dan kunt u gerust een priv├ębericht naar me sturen met de details en dan ga ik kijken of de storing bekend is.

    Met vriendelijke groet,

    Geoffrey
     
  7. Bedankt voor uw reactie. Deze week heb ik het nauwlettend gevolgd incl. het co.uk domein en windows vista. Tot op heden echter geen meldingen meer ontvangen. Mogelijk dat het daarom een incident betrof. Uiteraard zal ik mij weer melden mocht de situatie zich weer voor doen.
     
  8. mail als spam gezien

    Mijn mailtjes, die ik zonder bijlage naar Planet stuur, worden gezien als SPAM. Ik gebruik Norton internet security en scan mijn computer 1x per week en om de 2 weken met Ad-Aware.
    Hoe komt het nu dat deze mail in de SPAMBOX verdwijnt?
     
  9. Blacklist

    Checking xxx.xxx.xxx.xx against 125 known blacklists...
    Listed: 24 time(s)
    Timeouts:6
    Blacklist Name StatusReasonTTLResponse Time (ms)CASA-CBL+[​IMG]LISTEDMail from "mijn IP" refused, see Detail
    Return codes were: 127.0.8.610800422CASA-CDL[​IMG]LISTEDMail from "mijn IP" refused, see Detail
    Return codes were: 127.0.8.410800422DNSBLNETAUT1[​IMG]LISTEDReturn codes were: 127.0.0.21728002328FIVETENFREE[​IMG]LISTEDmiscellaneous address blocks that have sent spam here
    Return codes were: 127.0.0.28640005234FIVETENIGNORE[​IMG]LISTEDmiscellaneous address blocks that have sent spam here
    Return codes were: 127.0.0.28640005234FIVETENKLEZ[​IMG]LISTEDmiscellaneous address blocks that have sent spam here
    Return codes were: 127.0.0.28640005234FIVETENMULTI[​IMG]LISTEDmiscellaneous address blocks that have sent spam here
    Return codes were: 127.0.0.28640005234FIVETENOPTIN[​IMG]LISTEDmiscellaneous address blocks that have sent spam here
    Return codes were: 127.0.0.28640005219FIVETENOTHER[​IMG]LISTEDmiscellaneous address blocks that have sent spam here
    Return codes were: 127.0.0.28640005234FIVETENSINGLE[​IMG]LISTEDmiscellaneous address blocks that have sent spam here
    Return codes were: 127.0.0.28640005219FIVETENSRC[​IMG]LISTEDmiscellaneous address blocks that have sent spam here
    Return codes were: 127.0.0.28640005219FIVETENTCPA[​IMG]LISTEDmiscellaneous address blocks that have sent spam here
    Return codes were: 127.0.0.28640005391FIVETENWEBFORM[​IMG]LISTEDmiscellaneous address blocks that have sent spam here
    Return codes were: 127.0.0.28640005391NOMOREFUNN[​IMG]LISTEDReturn codes were: 127.0.0.321000SORBS-BLOCK[​IMG]LISTEDReturn codes were: 127.0.0.1036000SORBS-DUHL[​IMG]LISTEDReturn codes were: 127.0.0.1036000SORBS-HTTP[​IMG]LISTEDReturn codes were: 127.0.0.1036000SORBS-MISC[​IMG]LISTEDReturn codes were: 127.0.0.1036000SORBS-SMTP[​IMG]LISTEDReturn codes were: 127.0.0.1036000SORBS-SOCKS[​IMG]LISTEDReturn codes were: 127.0.0.1036000SORBS-SPAM[​IMG]LISTEDReturn codes were: 127.0.0.1036000SORBS-WEB[​IMG]LISTEDReturn codes were: 127.0.0.1036000SORBS-ZOMBIE[​IMG]LISTEDReturn codes were: 127.0.0.1036000Spamhaus-ZEN[​IMG]LISTEDReturn codes were: 127.0.0.1118000AHBL
    Sorry voor de lange post, maar hieruit blijkt dat mijn IP-adres op meerder blacklists voorkomt. Dit is waarschijnlijk de reden dat sommige mails terugkeren als gewijgerd.

    Je kunt dit bekijken op: http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx

    pvd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2008
  10. Ik denk eerder dat het komt door dat de ontvanger sorbs gebruikt om te blokken.

    Sorbs blocked alle dynamically assigned IP adressen.

    Ik neem aan dat je een eigen mailserver draait.
    Oplossing is mailen via een mailgateway van @home, of zorgen dat je een ip adres krijgt uit een staticpool.

    Persoonlijk prefereer ik het laatste, maar niet alle providers doen dit.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina