1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Haperende trage internetverbinding

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door danelli, 28 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Kunnen twee oorzaken of 1 van de 2 zijn:

    - Lokaal op uw binnenhuisinstallatie
    - Signaal naar het modem toe

    Bij de eerste zou ik kijken naar onderdelen zoals router of instellingen op de PC. Met instellingen bedoel ik dan applicaties als antivirusprogramma's, firewall, en/of de hoeveelheid software op de PC die alles in het geheel traag kunnen maken. De oplossing is vrij simpel: Schijfopruiming, uitschakelen van antivirus/firewall, zodat het daarop is uitgesloten. Controleer desnoods of u in de veilige modus van Windows (met netwerkondersteuning) dezelfde snelheid meet met speedtest.nl.

    Dan is er nog het tweede en laatste dat overblijft. Het signaal naar het modem toe. Deze is te meten door een helpdeskmedewerker van Ziggo. Dus dan adviseer ik u om even telefonisch contact op te nemen met de servicedesk Technical Support van Ziggo om te kijken of het signaal wel in orde is.

    Mocht u daar ook niet uitkomen, stuur gerust een priv├ębericht naar me, dan kunnen we kijken wat u kunnen bieden voor oplossing.

    Met vriendelijke groet,

    Geoffrey
     
  2. hoi Geoffrey

    de beide opties zijn al aan bod geweest vorige week, direct aan de modem gemeten en exact hetzelfde als met de router ertussen.
    ook stroomloos gemaakt etc etc.

    de meting die ziggo deed verliep uiterst rommelig en chaotisch waardoor ik niet het idee had een kundig iemand aan de lijn te hebben, deze persoon liet me zelfs 25 minuten in de wacht en was daarna verbaasd dat ik er nog was; over niveau gesproken :?

    anderhalf jaar geleden is er nieuwe firmware in de modem gezet omdat er toen ook verbindings en snelheidsproblemen waren.

    nu is het dus constant, ik haal bij lange na de snelheid niet meer die ik voorheen met gemak haalde.

    ik zou voor willen stellen dat er iemand komt meten, want meten is tenslotte weten is het niet? :wink:

    ik hoor graag verder hoe we dit gaan oplossen.
     
  3. Ik krijg een login scherm. Username en Password?
     
  4. username: admin
    password: motorola
     
  5. Frequency338000000 Hz
    Signal to Noise Ratio37 dB
    Downstream Modulation QAM256
    Network Access Control Object ON
    Power Level 0 dBmV

    Channel ID 31
    Frequency 35800000 Hz
    Ranging Service ID 71
    Symbol Rate 2.560 Msym/s
    Power Level50 dBmV
    Upstream Modulation [3] QPSK
    [2] 16QAM


    Dit krijg ik te zien,hoe weet ik nou hoe mijn up en download snelheid ingesteld staan dan?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2008
  6. Dat zie je hier niet aan, dan kan alleen de helpdesk uitlezen. De waarden die je neerzet zijn signaalwaarden en zien er prima uit.
     
  7. SNR van jou is 37 dB; moet minimaal 23.5 dB zijn dus dat is goed
    Downstream Power Level is bij jou perfect; 0 dBmV (moet tussen -15 en +15 liggen enzo dicht mogelijk bij 0)
    Upstream Power Level is bij jou ook binnen de grenzen; Mag maximaal 58 dBmV zijn dus 50 is acceptabel.

    Zoals in de vorige post gemeld, zijn dit ook de waarden die de helpdesk meestal controleert. Als hier iets niet aan klopt, dan moet dat bijgesteld worden door een monteur in het verdeelpunt in de wijk.

    Hoe je snelheid ingesteld staat kun je niet zien; je kunt wel een speedtest doen op internet om te zien welke snelheid je in de praktijk haalt.
     
  8. Ah ok,

    Ik weet nog wel van mijn vorige adsl verbinding dat je het daar in de modem wel kon zien namelijk dus vandaar dat iik het me afvroeg.
    Mijn upload en downloadsnelheden zijn dan ook perfect hoor,ik download gewoon 1,9 echte mb's per seconde :D
    Alleen het surfen ben ik niet echt tevreden over,pagina's laden duurt soms nog wel even.
    Verder vind ik het ook vreemd dat de connections test hortend en stotend gaat,zo gaat ie weer 20% en dan stopt ie weer en dan gaat ie weer verder etc
     
  9. Mja volgens mij heeft Ziggo wat problemen in zijn routering en dns resolving...
     
  10. Internetverbinding

    Zoals hier op het forum vermeld staat ben ik ook een van die gedupeerde.
    Ik heb notebene mijn internetsnelheid laten verhogen van 5MB naar 10 MB.Dit in de veronderstelling,dat ik sneller kon surfen over het internet.Maar niks is minder waar.Bij mij zijn de problemen al sinds Juni 2008.We zitten nu in Februari 2009,en in die periode heb ik al 17 keer gebeld naar Ziggo.Ja je raad het al bla bla bla het ligt aan mijn PC.Wel raar dat er mensen bij mij in de straat dezelfde problemen hebben.Ik praat dan over 4 huisnummers met 'n Ziggo abonnement,en 2 huisnummers met 'n Wanadoo abonnement.Dus kan ik maar 1 conclusie trekken,en dat is dat het aan de kabel ligt.Dus Ziggo jullie zijn verantwoordelijk voor de kabel,dus zou ik zeggen verhelp dit euvel.Ik ben het zat om ieders keer van het kastje naar de muur gestuurt te worden.Tenslotte verdienen jullie aan ons het brood,en niet anders om.Ik vind dat jullie alleen maar goed zijn om mensen af te wimpelen met 'n goedkoop smoesje,maar de mensen te helpen ho maar(10.000 klachten?).
    Wanneer krijgen wij waar voor ons geld?

    Mvg.Arno 74
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina