1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Haperende trage internetverbinding

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door danelli, 28 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste,

    Ik heb de afgelopen week de nodige uurtjes besteed aan mijn pc om het internet weer werkende te krijgen. Een korte opsomming:

    Router ertussenuit gehaald
    PC zoveel mogelijk vrij van Malware gemaakt met diverse programma's
    Ziggo gebeld en een nieuw binnenhuiswerk ontvangen en geinstalleerd
    Meer geheugen geinstalleerd

    Ik werd overigens snel en correct geholpen bij Ziggo maar de verbinding is echt een stuk trager dan een paar weken terug. Bovendien hapert de verbinding ook en naarmate het avond wordt is het helemaal een ramp.

    Ik heb ook Speedtest gedaan en het resultaat is:
    516.2 KByte/sec
    (=4130 kbps)
    Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?

    Alvast bedankt.

    Mvg,
    Danny
     
  2. Ik heb hetzeldfe euvel. Kom nu amper op deze site. Als ik een traceroute doe, dan is mijn eigen router wel snel met reactie, maar de daarop 2 volgende ip adressen (denk de verdeelpunten van Ziggo c.q. @Home) reageren vaak helemaal niet. Soms wel, maar heel erg traag ...

    Ikzelf zit in Stadshagen in Zwolle.
     
  3. Dank voor je reactie. Heb je daarover al met Ziggo gebeld? Ik heb net weer alle kabels nagelopen en opnieuw bevestigd want de verbinding schijnt goed te zijn. Ik herken wel wat jij zegt. De Homepagina gaat redelijk en de volgende pagina's gaan heel traag. Daarbij ook constant verbindingsproblemen. Hopelijk krijgen we een gouden tip.:wink:
    Fijne avond!
     
  4. Voer in internet explorer eens het volgende in de adresbalk in:
    http://192.168.100.1

    Je komt dan op de pagina van je modem. Wat zijn je upstream en downstream power level ?
     
  5. Ik krijg dit antwoord:

    This feature has not been enabled in your cable modem.

    Please contact your data services provider for more information about this feature and its availability on the network.
     
  6. Op de beginpagina, bij System?

    Ik krijg daar netjes een tabelletje te zien. Jammer, want daar kun je iig je signaal controleren. Maar gezien je downsnelheid zit dat wel goed.

    4MB is 4/8 = 0.5Mb per seconde, dus 500kb/s is een correcte snelheid. Je upload is 1.5MB, dus 1.5/8 = 185kb/s ongeveer maar dat zul je niet halen, moet rond de 100kb/s liggen.

    Ik denk dat het gewoon bij Ziggo zelf zit, indirect gevolg van de overname van Multikabel, @Home enz.
     
  7. Yep, dan krijg ik die melding. Maar dat zou betekenen dat we het maar moeten accepteren? Nee toch?:?
     
  8. Eind van de maand kunt je waarschijnlijk wel een klachtenbrief schrijven en restitutie vragen voor de geleden schade ... :)

    Moet je maar eens navragen bij de helpdesk medewerker.
     

  9. Beste Danelli,

    Mijn vraag hier is: toen u Ziggo helpdesk aan de telefoon had, was er een meting van uw signaal gemaakt? En zo ja, was die goed?

    U zou me in het geval van de storing mits nog gaande, een privé-bericht kunnen sturen met uw postcode en huisnummer daar in.
    Als u bij voormalig @Home zat, dan kan ik de lijn nog meten voor u. Anders koppel ik dit door naar een Ziggo collega uit het Casema of MK gebied.
     
  10. [​IMG]
    Beste ziggo meneer , hoe verklaar je dit resultaat dan met een Z3i abonnement?

    het is nu al een aantal weken veel te laag en ik ben het wachten op verandering een beetje beu.
    ik betaal voor 20 maar krijg 13 :evil:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina