1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Bliksem(inslag) bij postcode 6229

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Jansam, 28 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Op zaterdagavond rond 21.00 uur 26 juli was een blikseminslag (of de hoge spanning in debuurt) de oorzaak van storing van het algehele @home signaal. Veel gebruikers in deze postcode hebben/hadden geen TV, internet en telefoon (met Ziggo combinatie) meer. Via internet en telefoon (niet Ziggo abo) is door diverse gebruikers op zaterdagavond en zondagmorgen deze storing doorgegeven. Vanmorgen (maandagmorgen) 10.00 uur was de storing nog niet verholpen. Er schijnen in Nederland meerdere storingen door bliksem te zijn (geweest). Na 2 avonden zonder TV (of internet) hopen we vanavond niet weer zo vroeg naar bed te hoeven gaan.
     
  2. Dus over 9 maanden weer een geboortegolf in die omgeving? :P
     

  3. Tja, een inslag is overmacht.......
    Dit is een van de bekende gevaren van een COAX net......
    Hier doe je weinig aan, je kan Ziggo ook niet verplichten om dit binnen een aantal uur op te lossen. Helemaal als er meerdere inslagen zijn geweest.
    Mits je zelf geen schade hebt aan je tv en of infrastructuur is het mooi megenomen dat ze nu alle staat & wijk verdelers kunnen vervangen.. (misschien wordt je signaal wel beter ;-))
     
  4. Hoe vervelend het voor de klant ook is, Defecte apparatuur door natuurverschijnsel lijkt me overmacht........technische medewerkers doen vast uiterste best om het weer aan de praat te krijgen......hier trouwens geen last van storingen gehad....... :) Tuurlijk is dat het gevaar bij coax netwerk, dit gebeurt alleen zelden. ''vroeger'' met spriet was de kans op schade echter groter. Al wil dit niet zeggen dat met coax niet kan gebeuren. Ik heb wel eens blikseminslag gehad in het anologe tijdperk. Doordat mijn kabelsignaal toen via mijn toenmalige videorecorder binnenkwam, was alleen de video en 1 scartaansluiting stuk. Maarja....hoe erg het onweer ook is, mijn tv blijft aan..... dan loop je natuulijk risico.

    Ziggo kan in dit opzicht beter schade hebben dan dat je persoonlijke schade hebt. Dan ben je verder van huis..........:wink:
     
  5. Bliksem postcode 6229

    Vinnie-Terranova: Bedankt voor je reactie. Toch vind ik het jammer dat ik weer een negatief bericht moet melden. Na netjes te woord te zijn gestaan, bij het callcentrum, bij mijn melding zondag en miin vraagstelling vandaag "wanneer een herstelling verwacht mag worden", hoor ik nu dat diverse gebruikers bij hun melding gisteren en vandaag te horen krijgen dat deze storing nog niet bekend is. Ik persoonlijk weet heel zeker dat zeker 10 gebruikers per telefoon en internet het niet werken van TV, internet en telefoon op zaterdag en zondag gemeld hebben. Tevens kregen zij vandaag op deze melding te horen dat het 2 werkdagen duurt voordat een reparatie een feit is. Jammer dat men zit te liegen in het call centrum of dat men er niet op de hoogte is. Erg vreemd in dit digitale tijdperk waar alles kan worden opgeslagen en worden opgezocht. Dus tot en met woensdag vroeg naar bed!!:evil:
     
  6. Tja... ik denk dat dit inderdaad een administratieve tekortkoming is van ziggo. Als je de helpdesk belt heb je ook een optie om te beluisteren of er in jou postcode gebied een storing bekend is. Meestal is dit (vooral in het weekend) niet actueel. De callcenter medewerker zijn veelal gewoon studenten, die uit het scherm lezen of er wel of geen storing bekend is. Die zullen hetzelfde zien als jij te horen krijgt bij de ''storingslijn''. Het ligt dus niet aan de mederwerker op de helpdesk maar meer aan de strategie en administratieve nalatigheden bij ziggo, maar dit ''vroeger'' ook al zo.

    Het lijkt me buitengewoon vervelend dat je geen gebruik kunt maken van je ziggodienst. En ik geef toe er zitten inderdaad verbeterpunten in de strategie.

    Sterkte en hoop dat je snel weer tv kunt kijken anders heb je er over 9 maanden geen tijd meer voor........:wink::wink::lol::wink::lol::wink:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2008
  7. ik zeg BABYBOOOOOM!
     
  8. Bliksem postcode 6229 opgelost

    Wel BO(O)EM maar geen baby, althans niet bij ons.
    Gelukkig kan ik melden dat gisterenavond rond 20.45 uur een zeer vriendelijke en behulpzame Ziggomonteur de straatkasten is komen controleren. En inderdaad een versterker had het begeven in een van de 2 kasten, waardoor de andere kast ook geen signaal had. Versterker werd vervangen en hoefden we nu niet vroeg naar bed. Monteur hartelijk dank. Maar Ziggo moet wel zijn callcentrum(s) beter informeren, want niet elke callmedewerker wist van de storing. Men zei bij de 15e melder zelfs men de eerste was die de storing meldde. Enfin eind goed al goed.:)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina