1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

opzeggen TV-abonnement

Discussie in 'Analoge TV - Algemeen' gestart door tomenmarike, 26 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijdens de afgelopen EK-voetbal hebben we een maand lang digitenne (gratis) geprobeerd en besloten hier een abonnement op te nemen.

    Vervolgens besloten bij Ziggo het TV-abonnement op te zeggen, maar internet en telefoon te handhaven. Reactie van Ziggo was dat dat niet mogelijk is: TV is de basis, internet en telefoon is extra. Het TV-abo kan dus niet alleen worden opgezegd.

    Vervolgens getracht hierover iets op de website van Ziggo te vinden: zowel op http://www.ziggo.nl/klantenservice/opzeggen, via Tess en in de algemene voorwaarden. Nergens vind ik hier iets over.

    Net zo min heeft de Primafoon winkel mij overigens vooraf gewaarschuwd. Vandaag nagevraagd en het abo op digitenne schijnt ook zomaar een jaar te zijn. De link naar de algemene voorwaarden van KPN - digitenne(contracten nĂ¡ 1 augustus 2007) werkt niet!

    Vanzelfsprekend ben ik behoorlijk verbolgen over de onaangename verrassingen van zowel Ziggo alsook KPN, want ipv te kunnen besparen op je TV-abo zitten we nu ongevraagd met extra kosten.

    Heb ik ergens wat over het hoofd gezien of is de informatievoorziening op de websites van Ziggo en KPN gewoon onduidelijk.

    Tom van Maastrigt
     
  2. voor internet en/of telefoon via ziggo heb je nog steeds het analoge signaal nodig.
     
  3. Als ik de actuele voorwaarden van Ziggo van de website pluk, dan lijkt artikel 6.2 in deze context relevant:

    Hier staat dus wel degelijk in dat de basis het RTV abo is, er staat dan wel niet waarom het noodzakelijk is (reden lijkt mij duidelijk), maar wel dat het vereist is om de rest van de diensten te kunnen leveren. De tekst is alleen andersom dan waar je waarschijnlijk naar hebt gezocht.
     
  4. Voor het kabelsignaal wat uit je muur komt betaal je 15.90 euro, Ookal maak je geen gebruik van je tv basis. Je hebt immers wel internet en/of telefonie en hiervoor gebruik je je kabelaansluiting tenslotte ook......

    Als je toch gebruik blijft maken van andere kabeldiensten bij ziggo, dan zou ik digitenne de deur uit doen (mindere kwaliteit en minder aanbod) en gewoon digitaal via ziggo gaan kijken...... je betaald nu inderdaad gewoon 6.95 extra.....

    Het lijkt me dus vrij logisch dat je je basisaansluiting niet op kunt zeggen als je gebruik blijft maken van andere diensten via de kabel....... je betaald immers niet voor doorgifte van tv, maar voor je basisaansluiting op het netwerk (en daar zit het standaard tv pakket bij inbegrepen):)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina