1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

internet traag, Speedtest result OK

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door extaxi, 25 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat zijn er 2 per oude provider:

    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Casema:
    ns1.casema.net [195.96.96.33]
    sun4000.casema.net [195.96.96.97]

    @Home:
    2 ingangen waarachter een hele zooi DNS-en hangen:
    Server: dns.tilbu1.nb.home.nl
    Address: 213.51.144.37

    Name: dns.zwoll1.ov.home.nl
    Address: 213.51.129.37

    [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Quicknet / Multikabel:
    ns1.quicknet.nl [213.73.255.52]
    ns2.quicknet.nl [213.73.255.53]
    [/FONT]

    Over je netstat uitdraai: die ziet er op zich OK uit. Maar 1 echte open verbinding (messenger).

    Om te testen zou je een dagje zonder DesktopEarth en Caretaker Antispam kunnen draaien. Lijken me beide applicaties die regelmatig contact leggen met het internet, en dat zou dus een oorzaak kunnen zijn.

    Zie ineens:
    Speelt het probleem op beide PC's? Zo ja, dan moeten we naar je router gaan kijken. Je zegt een Linksys te gebruiken. Welke? Er zijn namelijk bepaalde LinkSys routers die niet lekker met Casema werken (zie de recente router topics).

    Als je op de XP machine geen problemen hebt, zul je toch ook even een netstat van je w2k machine moeten draaien... Dan maar zonder /b
     
  2. Nee je haalt 2 dingen door elkaar, er zat nog iemand zijn probleem te beschrijven in dit topics.
     
  3. Zie het nu inderdaad.

    Heb je meerdere PC's in gebruik? Hebben deze dezelfde problemen? Zo ja, speelt het op alle PC's? Dan moeten we alsnog naar je router gaan kijken.

    Naast het tijdelijk uitschakelen van de genoemde programma's, kun je ook (tijdelijk) je PC direct op het modem aansluiten. Hiermee kun je uittesten of het aan de router ligt.
     
  4. Nou het internet is op mijn laptop inderdaad sneller.........
    maar moet zeggen dat het vandaag beter gaat.

    Dus ik denk dat ik gewoon alles opnieuw een keer moet installeren.

    Of eerst nog even proberen of het met directe kabel beter gaat.
     
  5. OK. We horen het wel als je nieuws hebt.
     
  6. getest met een UTP-kabel en dan is er niks aan de hand, er is dus in ene iets met het wireless signaal aan de hand, terwijl de pc aangeeft dat het ontvangst goed is.

    Hoef ik de pc niet opnieuw te installeren in ieder geval
     
  7. Ik denk dat ik de oplossing weet... Welke computernaam heeft je router?????????? Dit moet de computernaam zijn die je van Ziggo/Multikabel etc hebt gekregen.

    Bij @home is dat CO<nummer>- A

    dat -A kan ook -B zijn wanneer je later bijv telefonie hebt toegevoegd gekregen of zelfs -C

    Dit luistert heel nauw. Heb je daar de verkeerde naam in staan of helemaal geen naam dan gaat de snelheid naar beneden of is het internet helemaal weg.

    Verder moet je kijken of je op de router dezelfde beveiligingscodes gebruikt als op je computer. Of praten we hier over een onbeveiligd netwerk? Dat kan namenlijk ook verlies van snelheid opleveren!
     
  8. Roli

    Roli Guest

    snelheidsproblemen ...

    Uitproberen met PC in de "veilige modus met netwerkondersteuning" ...
    je zult vaak zien dat de snelheid hier wel goed is.

    Zoek vervolgens de fout in je beveiligingssoftware ...

    Succes!
     
  9. Ziggo is ......

    Al een maad lang heb ik een vreselijke ...verbinding met internet. Ik heb een alles in 1-pakket Plus van @home en dat ging ruim een jaar goed. Géén klachten. Omdat ik veel werk met het downloaden vanuit nieuwsgroepen zie ik precies hoe de verbinding is en downloadsnelheid is. Een verschrikking dus. Heel af en toe lijkt alles te werken zoals je mag verwachten en waarvoor ik ook betaal. Maar dat is veel en veel eerder uitzondering dan regel! Na talloze keren met de helpdesk te hebben geschakeld en o.a een vernieuwde aansluiting (want daar zou het mee te maken hebben....) is het nog steeds 3 keer niets!
    Even een test via speedtest.bbned.nl.... en ja hoor! Ik haal maar liefs 39,8KB/SEC(!) oftewel 318kbps... terwijl ik een abonnement van 4000kpbs heb en ook voor betaal!

    Ik woon in Oisterwijk en wacht nog "even" af totdat écht alles is overgezet naar Ziggo. En als het dan nog steeds op deze manier gaat dan mag ziggo van mij de boom in! :mad::mad::mad::mad:
     
  10. Hoe is je Analoge TV?
    Met nieuwe aansluiting bedoel je AOP? Daar zou het aan kunnen liggen inderdaad.
    Het zou ook kunnen liggen aan de kabels vanaf daar tot aan je modem. Probeer eens je modem aan te sluiten op het AOP met die witte kabel met groen randje(zonder splitters e.d.) En kijk dan eens wat je verbinding doet.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina