1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

internet traag, Speedtest result OK

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door extaxi, 25 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo! Ik heb een vaag probleem.

    Heb al 2 jaar Casema en zit nu met een 12.000 kbps abonnement.
    Downloaden via usenet ging doorgaans met 1100 KB/s, maar nu nog maar met 400-500. Er is niets veranderd.

    Internet is gewoon traag.....en als ik dan een speedtest doe geeft ie keurige resultaten. Waar kan dat aan liggen?

    [​IMG]
     
  2. Heb hier geen last ook niet met de nieuwsgroepen. Ik heb zelf echter Tweaknews en moet nog eens die van Multikabel/ Ziggo instellen.
     
  3. in usenet programa kun je aantal verbindingen instellen.
    zet die op 4.
    1 gaat op 400 bv 2 gaan op 1000 bv etc ;>
    check dat eens keer na ;>.

    maybe zijn instelling van news programma reset off heb je ander programa installeert en vergeten aantal verbindingen in te stellen voor zo ver ik weet kun je die op 4 zetten
     
  4. Nee geen verandering in Grabit ofzo, maar ook het internet is gewoon traag......dus niet alleen usenet. Maar ik snap niet waarom die speedtests dan wel goed gaan.
     
  5. omdat die niet traag is ;>
    gewoon grabit instellingen na checken.
    check anders ook firewall en etc.
    poort 119 hoort open te zijn ;>
     
  6. wat ik probeer aan te geven is dat het niet aan gewijzigde instellingen ligt. Soms loopt ie tientallen seconden een pagina in te laden en druk ik een keer op F5 en laadt 'ie 'm wel in 1 keer.

    Zou Spyware de oorzaak zijn?
     
  7. ik zou aanbevelen eerst ff alles te double checken.
    alles ff na gaan doe spyware check.
    off als je lui bent clean install.
    kun je al heel veel uitsluiten dan kom je ook al stuk verder ;>
     
  8. Spyware kan een oorzaak zijn, maar het kan natuurlijk ook aan de bron liggen.... M.a.w. jou verbinding kan goed zijn, maar je hebt natuurlijk ook met congestie op het internet te maken.

    Start je pc eens op in een veilige modus met netwerk ondersteuning, kijk hoe de snelheidstesten dan zijn
     
  9. kan ook zijn dat ze de downloadsnelheid van de nieuws-server knijpen. Probeer eens een pay-server.
     
  10. En als je niet direct aan een payserver vast wilt zitten:

    Tweaknews had altijd gratis proefabonnementen en via SMSUsenet kun je dagabonnementen afsluiten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina