1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

samsung H360R hapert (postcode 2131GS) en melding E16

Discussie in 'Samsung DCB-H360R (HDTV)' gestart door Rican_248, 25 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaag terug van vakantie. Bij het aanzetten van de decoder gaat deze na enkele minuten vanzelf uit en na lange tijd gaat hij soms vanzelf weer aan, maar meestal is een langere reset (meer dan 30 sec wachten) nodig waarna de decoder reboot. Het probleem blijft zich echter herhalen en is zeer hinderlijk.

    Wie weet hoe dit is op te lossen, of is het een probleem in het signaal van Ziggo?

    Daarnaast heb ik al geruime tijd last van de melding E16 als ik de decoder aanzet met de melding dat de zender niet in mijn pakket zou zitten, terwijl ik een totaalpakket heb. na enkele seconden/minuten komt dan uiteindelijk wel het signaal door. Ook dit is zeer storend !.

    Wie o wie heeft een antwoord ???

    Rican_248
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2008
  2. Sterk veranderende sterkte van het signaal

    De hele verdere avond last gehad van uitvallend signaal en decoder, maar deze starte overigens wel zelf steeds weer op. Het signaal fluctueert/bibbert bij de infogegevens, terwijl normaal de signaalbalk stil staat zonder bibbering.

    Ik ben maar analoog gaan kijken, maar hiervoor heb ik geen digitale tv gekozen !.

    Rican_248
     
  3. signaal lijkt weer stabiel te zijn

    Na een ochtend met de nodige dropouts lijkt het signaal nu wel redelijk stabiel en zijn er geen uitvallen van de decoder meer.......

    Zelf heb ik geen aanpassingen gedaan, dus moet het aan Ziggo liggen (of hebben gelegen)

    Rican_248
     
  4. Het feit dat je ontvanger uit zichzelf uit/aan schakelt heeft niets met het signaal te maken en kan dus ook niet aan Ziggo liggen lijkt mij.

    Kan het geen temperatuur-kwestie zijn? Dus als de ontvanger te warm wordt uitschakelt ? Met dit weer zou dat een optie zijn en daarom misschien vanmorgen geen problemen ?
     
  5. Gisteravond en vanmorgen had ik juist wel het probleem met het van zelf aan/uitgaan van de decoder. De temperatuur in de kamer is de hele dag constant, dus daar ligt het niet aan. Ook was de decoder zelf nog koud. Vanmiddag heb ik geen problemen ondervonden en is de decoder de hele middag aan. Het blijft dus een signaalprobleem.

    NB. De decoder loopt (liep) vast waardoor er geen signaal meer wordt (werd) doorgegeven. Hij is (was) niet uit, maar staat (stond) vast en gaat (ging) soms zelf weer rebooten. Kleine correctie. Volgens mij wordt soms het signaal te zwak of is de bandbreedte niet meer toereikend waardoor de decoder vastloopt. Wel iets van Ziggo lijkt mij.

    Rican_248
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2008
  6. Maar bij een zwak signaal krijg je een verstoorde ontvangst met blokken en zo. Dat moet je kunnen zien aan de BER (bit error rate) die je kunt opvragen. Die hoort normaal op nul te blijven staan.

    Maar dat je ontvanger gaat rebooten of uitschakelen door een te zwak signaal heb ik nog nooit gehoord. Of zijn er meelezers / eigenaren van een H360 die dit probleem herkennen ????

    Heb je al eens een factory default reset gedaan ? Misschien is er tijdens je vakantie iets in de software vastgelopen wat na een schone start weer verholpen is.
     
  7. Nogmaal, het probleem lijkt nu verholpen. Het enige verschil dat ik kan herleiden is een verschil in fluctuatie van de signaalsterkte. Toen de decoder iedere keer vastliep en soms zelf rebootte liet het signaal een 'bibberende' sterktebalk zien. Nu de decoder niet meer vastloopt vertoond de balk een strakke stille balk zonder bibberingen.

    NB de bit error rate (6) staat zolang ik de decoder heb op 000000

    Vertel mij maar waar dit verschil vandaan komt..... in ieder geval niet bij mij, want ik heb niets veranderd.......

    Rican_248
     
  8. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de ontvanger zelf niet lekker is (misschien door het lange stilstaan vanwege je vakantie), dus bijna defect is, of een los contact intern, netstekker niet helemaal goed in het chassisdeel heeft, voeding instabiel of.... (heel veel mogelijkheden).

    Maar als alles nu weer goed werkt en hij niet meer uit zichzelf uitschakelt is dat moeilijk te vinden.
     
  9. Laten we hopen dat het niet meer terugkomt.

    THANX voor de reacties.

    Ricah_248
     
  10. Het probleem is nog steeeds niet opgelost

    Vanochtend blijkt de decoder weer vanzelf vast te lopen en wil zeer moeilijk weer opstarten nadat deze met de resetknop is uit en aangezet. Vaak blijft de decoder hangen op een displaytekst: dL

    Vandaag maar weer kijken wat er gebeurt.....

    Rican_248
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina