1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Oude telefoonnummer afgesloten door KPN

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Alien!, 24 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Geacht Forum,

    Ik dacht mijn vertrouwen in Ziggo weer terug gevonden te hebben, tot vandaag.
    Sinds vanmorgen kwam ik erachter dat mijn telefoonlijn DOOD is.
    Korte uitleg:
    Toen het nog Casema was heb ik een MAXI abbo afgesloten, wat nu Ziggo Z3 is.
    Ik had op dat moment Planet Internet Plus Bellen abbo.
    Tijdens het gesprek toen met een medewerker van Casema, vroeg ik wie mijn abbo bij Planet moest opzeggen, ikzelf of Casema.
    Ik kreeg toen te horen dat de aansluiting van Ziggo op 19 juli zou plaatsvinden, en ikzelf mijn abbo bij Planet 4 a 5 dagen later kon opzeggen en dat het dan elkaar zou overlappen en internet en telefoon vanaf de 19e via Ziggo werkt. (met nummerbehoud !!!!!!)
    Zo gezegd, zo gedaan.
    Formulier met nummerbehoud gelijk terug gestuurd, was toen nog steeds Casema, en Planet gebeld om per 23 juli op te zeggen.
    De 19e is de monteur gekomen en heeft de telefoon op het modem van Planet aangesloten gelaten, met de mededeling dat ik over een paar dagen de telefoon stekker kan ompluggen naar het motorola modem van Ziggo.
    Sinds vandaag kan ik niet meer gebeld worden en zelf bellen via het modem van Planet.
    Stekker omgeplugd naar modem van Ziggo, kan ik wel bellen maar nog steeds niet gebeld worden.
    Vandaag dus geen telefoon meer, en ben ik maar is begonnen met bellen.
    Ziggo, KPN, Ziggo, KPN, Ziggo.
    Wat blijkt nu:
    KPN HEEFT MIJN NUMMER OPGEHEVEN, OMDAT IK PER 23 JULI MIJN ABBO INTERNET PLUSBELLEN HEB BEEINDIGD.
    MIJN NUMMER BESTAAT NIET MEER.
    Ziggo zegt nu dat het formulier voor nummerbehoud nooit is aangekomen bij hun en de enigste manier om mijn nummer te behouden is opnieuw aanvragen bij kpn voor 1 jaar.
    Of een nieuw nummer van Ziggo aanvragen.
    De 1e optie is natuurlijk waanzin, ik wilde juist van KPN af.
    Dus krijg ik nu een nieuw nummer van Ziggo wat ik binnen 48 uur zou kunnen gebruiken en dus ook weer gebeld kan worden.
    Maar ik kan nu dus min. 48 uur niet gebeld worden, en juist in een periode dat ik op afspraken met het ziekenhuis en zo zit te wachten.
    De enigste vergoeding hiervoor is 2 maanden gratis tv kijken, meer kon er niet vanaf.

    HOE KIJKT DIT FORUM HIERTEGEN AAN, EN MET NAME ZIGGO MEDEWERKERS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ik vind dit niet kunnen, en overweeg stappen te gaan nemen.

    Groeten Alien
     
  2. Dit is een vervelende situatie. Je kan proberen stappen te ondernemen maar als ziggo kan aantonen dat het bij hun nooit is aangekomen dan heb jij geen poot om op te staan. Je zou het ook van de positieve kant kunnen bekijken het is verkeerd gegaan maar ziggo geeft meteen 2 maanden gratis tv en een nieuw nummer binnen 48 uur terwijl de fout mogelijk niet bij hun ligt.

    Wat ik wel betwijfel of het helemaal goed is gegaan met de communicatie tussen de klantenservice van ziggo aangezien op de website get volgende staat:

    • Nee, je hebt geen telefonieabonnement meer nodig van een andere aanbieder om te bellen via de kabel van Ziggo. Als je je huidige telefoonnummer wilt houden, vraag ons dan om je huidige telefoonlijn op te zeggen. Het overzetten van je huidige telefoonnummer is alleen mogelijk wanneer wij het contract bij je huidige aanbieder opzeggen. Zeg dus niet zelf je telefoonabonnement op als je je nummer wilt meenemen! Als je een nieuw nummer neemt, moet je wel zelf je oude abonnement opzeggen.

    • Ja, je kunt je telefoonnummer meenemen. Als je je huidige telefoonnummer wilt houden, vraag ons dan om je huidige telefoonlijn op te zeggen. Het overzetten van je huidige telefoonnummer is alleen mogelijk wanneer wij het contract bij je huidige aanbieder opzeggen. Zeg dus niet zelf je telefoonabonnement op als je je nummer wilt meenemen!
    Houd rekening met een opzegtermijn van 1 maand bij je huidige aanbieder. Dit kan langer zijn als je jaarcontract nog niet is afgelopen. Je kunt natuurlijk ook een nieuw telefoonnummer kiezen.
    Let op bij ADSL: een eventueel ADSL-abonnement moet je zelf opzeggen. Als je dit niet doet, loopt het abonnement door. Dit kost extra geld.
     
  3. Elsido,

    Omdat ik een ADSL abbo had bij Planet, kon ik opzeggen tussen 23-04-2008 en 22-06-2008, en heb ik op 02-05-2008 opgezegd.
    Mijn abbo liep tot 23-07-2008 en ik moest opzeggen omdat anders het abbo stilzwijgend weer voor een jaar verlengt zou worden.
    Zo is het mij toendertijd door Casema en Planet uitgelegd.
    En dat ze het formulier niet ontvangen hebben lijkt mij stug, omdat ik van een medewerker van Casema +/- 2 weken voor de monteur kwam, te horen kreeg dat mijn telefoonnummer geporteerd werd op dezelfde datum als dat de monteur zo komen.
    19 juli dus.
    Dit heeft volgens mij wel degelijk met de fusie te maken gehad, en als Casema dus post kwijtraakt moeten ze niet de schuld op de afzender schuiven.
    Als dit het gevolg is van post kwijtraken, moeten ze de voorwaarden veranderen an eisen dat zoiets aangetekend verstuurd word.
    Dan heb ik wel een poot om op te staan.
    Mijn idee is dan ook dat de fout weldegelijk bij Ziggo ligt omdat
    a) ze mijn formulier met nummerbehoud zijn kwijtgeraakt.
    b) ze mij verkeerd hebben voorgelicht toen het nog Casema was.
    c) communicatie niet voorkomt in het woordenboek van Ziggo.

    Groeten Alien
     
  4. Nadeel is heb je zelf bewijzen dat ze het ontvangen hebben? Aangetekend verstuurd?

    Zelf doe ik dit wel namelijk met abbonementen en belangrijke brieven. Scheelt een hoop geklooi vaak. Bij mij zijn ze het contract kwijt (Ziggo). Ja ik ruim hun administratie niet op maar ze hebben hem wel gehad. Dat ontkennen ze echter ook niet. Krijg nu ook een nieuw contract alleen wanneer? Ik wacht al een tijdje... Ondertussen bij elk telefongesprek de namen en de datums etc noteren en wat besproken is.
     

  5. Ik heb dit formulier dus niet aangetekent verstuurd.
    Maar kreeg vanmorgen via de post een nieuw formulier toegezonden, voor nummerbehoud.
    Nummerbehoud van een niet meer bestaand nummer dus !
    Ze zijn lekker bezig bij Ziggo.

    Maar ik wacht eigenlijk op reacties van Mods en/of Ziggo medewerkers.
    Allemaal spontaan op vakantie ?????????????????????????

    Alien
     
  6. Forum zijn wij lezers. met z'n allen bij elkaar
    Mods houden zich niet inhoudelijk met problemen bezig.

    Maar ik wel even reageren vanuit de MGV. Ten eerste is de MGV geen Helpdesk en kunnen we hooguit bemiddelen of adviseren.

    Zoals ik ook al in http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=109090#post109090 aangaf zit het geniep in je opzegging bij KPN. Hoe de voorwaarden destijds bij Casema waren weet ik niet. Fraai is het echter allemaal niet gegaan en zal je deels ook "slachtoffer" zijn geworden door de fusie.

    Om alsnog je oude nummer terug te krijgen ligt op de weg van Ziggo. Eerst moet er worden nagegaan of je nummer niet inmiddels geclaimed is. Vervolgens moet er een "dealtje" worden gemaakt met KPN om de portatie alsnog (opnieuw) in te kunnen dienen. In dit stadium moet je jezelf zeker niet gaan verliezen in gesteggel waar en waarom het nu precies mis is gegaan. Een basis om nogmaals een beroep te doen op Ziggo zie ik heel wel aanwezig, immers heeft men je reeds een regeling aangeboden, hetgeen deels zou kunnen impliceren dat men zich mede verantwoordelijk voelt voor de gerezen situatie.

    Je hoeft natuurlijk niet te gaan zitten wachten tot iemand spontaan hulp aanbiedt, je kan ook een PB-tje naar iemand van het webcare sturen en desnoods als dat niet lukt, kan ik die opening ook nog voor je maken.
     
  7. BenJ,

    Allereerst bedankt voor je reactie:wink:

    Ik begrijp dat de mods zich niet inhoudelijk met deze problematiek bezig houden, maar dat vraag ik ook eigenlijk niet.
    Het gaat mij er meer om hoe jullie hier tegen aan kijken en een visie geven over of dit normaal is of niet.
    Kijk, mijn oude nummer krijg ik niet meer terug, Ziggo heeft inmiddels een nieuw nummer naar ik hoop geregeld, dus dat valt niet meer te veranderen.
    Maar op de manier zoals dit allemaal gegaan is en ziggo het min of meer afdoet als EIGEN SCHULD, DIKKE BULT en zich niet realiseerd wat het betekent om alle mensen te bellen om een nieuw nummer (ongewild) door te geven, dat steekt mij.
    Ik verwacht eigenlijk van een Ziggo medewerker om hier is in te duiken en dit tot op de bodem uit te zoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.
    En dat Ziggo dan ook openlijk zijn fout erkent, dat doe ik nl. ook als ik fout zit.
    En 2 x €15,90 gratis tv kijken is een lachertje.

    Dus, ik wacht nog ff af of er een Ziggo medewerker wil reageren, en anders stuur ik wel een pb.

    Groeten Alien
     
  8. Heb je bij Planet alles opgezegd of alleen het internet?

    In het eerste geval heb je zelf de problemen veroorzaakt (al dan niet door onvolledige info).

    Wanneer er bij KPN (cs) een opzegging voor telefonie bekend is, wordt het nummer geblokkeerd voor porteringen...
     
  9. Tja,

    Ik had bij planet een InternetPlusBellen abbo, dus internet en telefoon in 1 pakket.
    Dit InternetPlusBellen pakket heb ik zelf opgezegd, op aangeving van de Casema medewerker waar ik het Casema Maxi pakket besteld heb.
    Alleen internet opzeggen ging niet, omdat ik dan anders nog voor 1 jaar telefoon zou hebbeb van planet.
    Ik moet ook nog de thuishulp (Sercice Thuis) van planet doorbetalen tot 12-04-2009 omdat dit een apart abbo is wat ingegaan is op 12-04-2007 en per jaar opgezegd kan worden.
    Opzeggen hiervan kan vanaf 12 jan. 2009.
    Ben ik te laat, dus na 12-04-2009, komt er nog weer 1 jaar bij.
    Slaat dus ook werkelijk nergens op bij Planet, maar dat heeft niets met Ziggo te maken.
    (vermeld het alleen maar ff hoe providers met abbo veranderingen om gaan)

    Alien
     
  10. Ah zelfde wat ik heb. Ik heb Speedlinq Internet plus bellen. (Speedlinq inmiddels Telfort). Ze kunnen je niet overnemen omdat je nu een all in one pakket hebt dus geen analoog singaal met je nummer. Oplossing hioervoor is je provider te bellen of schriftelijk aangetekend te schrijven dat je wilt opzeggen met nummerportering naar Ziggo. Althans dat is mij zo verteld en ben nu afwachtende.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina