1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sitecom wireless network 300N router instellen

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door twann, 21 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ik heb sinds vanmiddag een nieuwe router gekocht en ben nu zeer ****ed up, omdat er helemaal niets van werkt..
    ik heb van alles geprobeert maar niets wil werken..
    je belt vervolgens ziggo op waarbijj e in een menu komt met 5 keuzes, waarvan geen een de klantenservice betreft..
    uiteindelijk koos ik er maar een en werd ik door verbonden naar een ander nummer waar ik vervolgens te horen krijg 'ik kan alleen een monteur naar u opsturen'

    maar goed, ik probeer het hier om te kijken of ik er zelf kan uitkomen..
    ik heb alles gewoon aangesloten zoals de handleiding betreft, tot ik bij stap 5 kom, hier moet ik de instellingen van de router invoeren:

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-GMZD4CJJ.jpg

    daar heb ik dus voor overig gekozen, want nog multikabel, nog ziggo staat er tussen..

    dat gedaan kom ik bij het volgende scherm:
    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VIGONOS6.jpg
    http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UBPXHFXN.jpg

    nu vraag ik me af of ik hier iets fout doe?
    en buiten dat, hoe krijg ik mn laptop en andere pc's nou eindelijk eens met internet via deze router.. hopelijk weten julie het!
     
  2. Ja, daar kies je de verkeerde methode.
    Je moet daar voor 'dynamic' kiezen en dus geen inlog-gegevens kiezen.

    • Daarna alles opslaan en bewaren en de router uitzetten.
    • Vervolgens je kabelmodem uitzetten en weer aan zodat hij reset, daarna wacht je tot alle lampjes op je kabelmodem weer normaal branden en hij volledig is opgestart (kan een half minuutje tot 1 minuut duren)
    • Daarna pas je router weer aanzetten en je wacht tot hij is opgestart.
    Grote kans dat alles daarna gelijk werkt.
     
  3. bedankt, dit was het idd.. had het al gevonden via google!:D
    maarre, nu moet alles nog beveiligt worden, weten julie dit ook toevallig?
     
  4. Lees om te beginnen eens de handleiding door. Kies indien mogelijk voor WPA2.
     
  5. Snap trouwens ook niet helemaal waarom je de helpdesk van Ziggo hier voor belast. Een router die niet bij Ziggo wordt aangeschaft hoeven ze natuurlijk ook niet te ondersteunen. Mocht je toch support willen is het voor mij niet meer normaal dat ze dan een monteur sturen je die evt per uur moet betalen.


    P.s. Draadloos, beveiliging, WAP2 instelling, wachtwoord ingeven, opschrijven/onthouden. Opslaan, router reset, Windows opnieuw verbinden met router, wachtwoord invoeren, en als voorkeurs netwerk instellen.

    Klaar.....

    Voor niets gaat de zon op........
     
  6. duidelijker kan niet, bedankt en goed gesproken:P je hebt helemaal gelijk wat dat ziggo betreft, heb er zo nog niet over nagedacht.. maar sowieso t idee dat er geen service lijn bestaat, heb die van multikabel toch vaak genoeg gebruikt ivm storingen e.d.!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina