1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Zakelijk abbo ?!

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door MASH_MAN, 21 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben bang dat Ziggo de zakelijke multikabel gebruikers vergeet.

    Het hele verhaal begon met een brief over dat we een goedkoper abbonement zouden krijgen met meer mogelijkheden waar als uitzondering op aangegeven was dat de vaste ip adressen zouden komen te vervallen. Waardoor je aanvullende dingen zou gaan moeten regelen voor je mail / web server.

    Als zakelijke gebruiker met een eigen maildoos en ook een .nl domein naam afgenomen bij Multikabel is dat even slikken, maar verandering is niet abnormaal in deze wereld.

    Dus voorafgaande aan voorgenomen migratie als een Dyndns configuratie gedaan en het mx record naar de dyndns hostnaam verwezen.

    Afgelopen vrijdag was het dan zo ver. De nieuwe kabel modem wou niet werken dus moest ik het oude modem maar even terug plaatsen.

    Deze bleek nadat de monteur vertrokken was ook niet mee te werken waardoor we maar aan het pielen gegaan zijn met het nieuwe modem.

    Het heeft een half uurtje gekost om deze werkend te krijgen en nog eens een half uurtje om unicast verify reverse path uit te schakelen daar binnen ons netwerk alle onbekende rfc 1918 reeksen naar de afvalbak verwezen worden en laten ze nu net een DHCP server hebben in een 172.16.x.x reeks ?! :oops:

    Maar nu komen de punten waar het om gaat :

    op de registratie gegevens staan de maandelijkse kosten op E74,99 waar men van te voren aangegeven had dat dit goedkoper zou worden dat de E50,- ex B.t.w. die ik voorheen betaalde.

    Hiernaast heeft men de mail poort ook nog eens gesloten waardoor we geen mail meer kunnen ontvangen !! Desontdanks men in de brief van Multikabel refereerd naar het gebruik van een eigen mail doos !

    Na een 2 tal uurtjes van de ene naar de andere afdeling gestuurd te zijn werd ik doorverbonden met iemand die mijn bezwaren en problemen hiermee wel begreep en na zou gaan zoeken wat hij hiermee kon doen.

    Daar dit vrijdag gebeurd is acht ik het niet geheel reeel om nu al over een slechte service te gaan spreken, maar geheel doordacht en overwogen kan ik het helaas niet noemen.

    We houden de mede ziggo gebruikers op de hoogte.
     
  2. En helaas na nog 2 maal bellen en even stevig doorzeuren over proces borging e.d. werdt ik na een uur tje of 2 terug gebeld.

    De helaas schandalige conlusie :

    In tegenstelling tot de beloften in de brief van Multikabel Zakelijk een goedkoper abonenment te krijgen met meer snelheid is het gewoon duurder geworden door dat men in de brief een exlusief met een inclusief btw prijs vergelijkt. (oud 63,36 inclusief B.T.W. nieuw 63,02 exclusief B.T.W.)

    Daarnaast werd er in deze brief gesteld dat het statische adres zou komen te vervallen wat gevolgen voor je infrastructuur zou kunnen hebben ik citeer dan maar even uit de brief "Het verlies van het verlies van het vaste ip adres heeft mogelijk gevolgen voor de configuratie van uw eigen mailserver..." En om verder te gaan "Technisch is het in veel gevallen wel mogelijkom de genoemde diensten te continueren....". In werkelijkheid wordt je poort 25 inkomend dichtgezet en dit valt onder her nieuwe beleid, helaas niets aan te doen behalve een klachten brief naar Utrecht sturen.

    Leuk zeg, ziggo blundert en daar moet ik maar voor in de pen gaan klimmen. En mijn zakelijke mail tijdens deze correspondentie maar even nergens aan laten komen.

    Ik dacht dat ik met kosten van ruim over de 60 euro per maand (inclusief BTW) voor voorheen 3Mbit een SLA had, deze blijkt helaas voor ziggo niets waard te zijn, met "sorry meneer" zal ik het moeten doen.

    Het is gewoon maar goed dat er geen automatische incasso mogelijk was voor zakelijke abbonementen want ik was daar op zijn minst wel van plan wat op in mindering te gaan brengen.

    Ik ben me bewust van het feit dat mensen mij dan nog een mazzelaar zullen noemen, maar ik zeg het toch, zo slecht ben ik nog nooit door een bedrijf behandelt.

    Zijn er nu echt niet meer mensen slachtoffer van deze praktijken ?

    Daarnaast ben ik naast mijn opzegging van het abonement van de internet dienst van ziggo van plan de laatste factuur niet te betallen.

    Dit lijkt mij niet zoveel kwaad te kunnen daar de televisie kosten al wel per automatische incasso afgeschreven worden en ik hier geen problemen mee heb.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina