1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Downloadsnelheid 12 mb verbinding laag!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Alien!, 21 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,
    Bij mij is er gisteren een monteur langs geweest en heeft een motorola modem aangesloten en de telefoon geactiveerd.
    De telefoon werkt, en me internet ook, maar als ik download uit nieuwsgroepen heb ik een constante downloadsnelheid van 970 KB/sec.
    Met eweka althans.
    Als ik met casema (news.casema.nl) inlog heb ik een snelheid van SCHRIK NIET 4 KB/sec, met een nzb file van 7 dagen oud.
    Volgens mij hoor ik bij een 12 mb verbinding 1250 - 1300 KB/sec te downloaden.
    Nu is mijn vraag:
    Ik heb van ziggo een activatiecode voor mijn modem via de post ontvangen, maar de monteur heeft hier helemaal niet naar gevraagd.
    Kan het zo zijn dat ik deze lage snelheid te danken heb aan het feit dat het modem niet volledig geactiveerd is omdat de activatiecode niet gebruikt is?
    Als ik trouwens inlog bij mijn ziggo, heb ik onder mijn producten alleen maar digitale tv en GEEN INTERNET.(of duurt dat een aantal dagen alvorens het onder mijn producten vermeld word?)

    Groeten Alien
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2008
  2. Allereerst.. Welke bundel heb je? En wat had je hiervoor?
     
  3. Hallo Anoniempje,

    Ik heb Casema maxi aangevraagd, en is nu dus Ziggo Z3.
    Hiervoor had ik Planet internet plus bellen 3 mb verbinding.(adsl)
    Deze word de 23e beeindigd.
    Ik wil dus ziggo Z3 omzetten naar alles in 1 Maxi, maar dat schijnt nu nog niet te kunnen.
    Bedankt trouwens voor je snelle reactie:wink:

    Groeten Alien
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2008
  4. Heeft hij wel een email-adres voor je aangemaakt ?
    Want normaal moet je het modem activeren met die code en daarna kun je zelf een email-adres aanmaken.

    Wat voor snelheid haal je als je naar http://www.speedtest.net gaat en daar de aanbevolen server gebruikt om te testen?
     
  5. Hallo Cees,

    Ik had een eigen E-mail adres verzonnen, maar de monteur had al een E-mail adres gemaakt waarin mijn gebruikersnaam zit.
    Dit wilde ik niet, maar volgens hem kon ik dat zelf veranderen op de website van ziggo.
    Ik vroeg hem nog of hij dat niet kon veranderen, maar zijn antwoord was dat dat na 17.00 uur niet meer kon en het was al 17.45 uur.
    Vervolgens heb ik in incredimail dit nieuwe account aangemaakt en dat werkt.
    Maar hij heeft dus totaal niet de code gebruikt van ziggo.
    Gewoon modem geplaatst, stekker erin en gebeld met zijn mobiel om de telefoon te activeren.
    Speedtest verschillende keren getest, en deze staat op gem. 8000 kb/sec.
    Met server in Amsterdam.

    Groeten Alien
     
  6. vorige bericht verwijderd?
     
  7. bij mijn oude kabelprovider Rendo.deKooi (een van de eerste in Nederland)
    was het zo dat wijzigingen pas na de nachtverwerken actief werden.

    m.a.w. kan het niet zo zijn dat je modem op een bepaalde basis instelling heeft waardoor hij nu nog niet op de maximale snelheid staat?
     
  8. Dan is het goed, een tijdje terug zijn er monteurs geweest die dit email-adres niet aanmaakten waardoor jij nooit kon inloggen bij Ziggo omdat je dit adres nodig hebt daarvoor. In jouw geval dus geen probleem, je kunt zelf email-adressen aanmaken nu. Je profiel wat in je modem zit wijzigt niet, dat staat zo te zien al goed anders haal je niet bijna 10Mbit bij Eweka.

    Je snelheid is afhankelijk van veel factoren. Je pc of router kan de beperkende factor zijn, maar ook de server waar je vanaf download.

    Je moet als je de snelheid van je verbinding zelf wilt testen eigenlijk eens testen op http://www.speedtest.net , daar moet je dan wel iets onder de 12Mbit halen (10% eronder is acceptabele vanwege overhead). Haal je dat niet, doe het dan eens zonder router als je die hebt.
    Het zou ook nog kunnen dat je snelheid instabiel is doordat je signaal op het kabelmodem niet goed is, maar dat merk je dan met die speedtests. Als die soms veel lager wordt moet je de helpdesk eens bellen en vragen of ze je modemsignalen (op afstand) willen bekijken.
     
  9. Hoi Bullet,

    Ik heb inmiddels ff de storingslijn van ziggo gebeld, en ze hebben gekeken hoe mijn modem staat ingesteld.
    Deze staat ingesteld op Z3 met 12,5 mb download.
    Ik zit nu op mijn werk, maar ik ga vanavond een bestand downloaden op speedtest.bbnet.nl van 100 mb.
    Als ik dan nog steeds een te lage snelheid heb, kunnen ze morgen meekijken tijdens het downloaden van dat bestand en meten wat er door mijn modem word geleverd.

    Groeten Alien
     
  10. Die speedtest moet je dus NIET gebruiken, dan haal je nooit je snelheid. Als ik daar test haal ik 4Mbit terwijl ik toch echt 16Mbit heb.....

    Alleen speedtest.net is de laatste tijd redelijk bruikbaar, alle andere testsites geven variabele resultaten die vaak veel te laag zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina