1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo capaciteitsproblemen?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door heerden, 20 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet helemaal...

    Zelfs als je lijn perfect is en je modemsnelheid 20Mbit/seconde is zal je transfer-snelheid altijd iets lager zijn. Dat komt omdat de data die je verstuurt of ontvangt in brokjes geknipt wordt. Elk zo'n brokje wordt voorzien van een afzender en een adres. Verder moet de verbinding ook 'aan de gang' gehouden worden, oftewel af en toe worden er speciale code-brokjes uitgewisseld om erachter te komen of de data is ontvangen aan de andere kant. Dit 'protocol' zorgt er al voor dat je een beetje 'overhead' hebt. Zonder dit tcp/ip protocol kan het internet niet werken.
    Heb je een iets minder perfecte verbinding, waardoor er af-en-toe zo'n pakketje data verminkt raakt (dat kan in jouw modem, maar ook onderweg ergens gebeuren) moeten delen van de data herhaald worden. Dat merk je normaal niet, maar zorgt ook voor wat extra overhead.

    Een goede verbinding waar je "lijnverbinding" 20Mbit per seconde is, meet je tot 10 procent minder bij een goede speedtest-site, dus zo'n 18Mbit per seconde en dat is weer 18/8 = 2.25 Mbyte per seconde. Als je sneller bent dan dit, heb je geluk.

    Dus je moet het verschil tussen transfer-snelheid en modemsnelheid niet uit het oog verliezen. Hierbij komt dan nog de eventuele vertraging in routers/switches of vertraging in je computer door firewalls/virusscanners etc.

    (NB: 20Mbit is voor @Home en Casema, bij Multikabel zit het snelste abbo nog op 22Mbit)
     
  2. precies zo is het..... ik heb de algemene voorwaarden van ziggo-internet even voor je opgezocht....... bij punt 5 vind je:


    Ze garanderen je dus niks..... en dat is logisch.... want je kunt geen snelheden garanderen want die zijn van veel te veel factoren afhankelijk........:wink:
    De altijd de beloofde snelheid moet je dus al ware zien, dat je die snelheid KUNT halen, maar niet een minimum of een standaard is....​
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2008

  3. Wat een @#$@ die opstellers van de algemene voorwaarden ......

    Nu gaan ze het 'buurman-effect' weer invoeren. Natuurlijk kan de snelheid varieren door omstandigheden, maar juist niet door het aantal gebruikers in de omgeving van het perceel. Dat was met de techniek van 10 jaar geleden misschien het geval, maar niet met docsis......

    Blijkbaar hebben ze dit artikel uit de oude doos gehaald en geven nu precies het verkeerde voorbeeld van één van de redenen waarom de snelheid kan fluctueren.
     

  4. Oke cees, misschien uit de oude doos...een leek weet toch niet beter! ... er zijn er natuurlijk wel tig andere te noemen die wel degelijk invloed hebben op de snelheid..... het ging in deze discussie ook niet om het voorbeeld maar om de snelheidgarantie! (die er dus niet kan zijn en er ook niet is):)
     
  5. Zoals jij het uitlegt met de nadelen van overhead door errors e.d en de 10% marge is dat voor mij acceptabel. Over de hoge snelheid die ik gewoonlijks krijg (+/- 21500Kbps volgens speedtest.net) hoor je mij dan ook niet mopperen. :)

    Jammer dat men inderdaad een achterhaalde reden weer afstoft en in de voorwaarden zet. Stond deze soms nog in 1 van de voorwaarden van casema/MK/athome?
     
  6. Ik interpreteer dit als overboeking, niet het buurman effect. Zo gek is die voorwaarde niet, vind ik.
     
  7. "in de buurt van het perceel" bedoel je toch je naaste buren mee. Dat heeft niet veel met overboeking te maken, want die anderen kunnen compleet ergens anders zitten en nog steeds meedoen voor de overboeking op een CMTS. Maar goed, ik weet dat het buurman-effect zoals vroeger niet meer bestaat en ze zullen er wel iets anders mee hebben willen zeggen, maar een handige omschrijving is het niet.
     
  8. Letterlijk: buurt
    Ook te vertalen als: wijk.

    Dus: wijkcentrale met overboeking.

    Maarja, dat is discussieren over interpretatie. Altijd lastig :)
     
  9. En juist om dat te voorkomen moet je het er duidelijk(er) inzetten...
     
  10. Algemene voorwaarden laat elk bedrijf het liefst zo vaag mogelijk zodat ze het altijd naar hun eigen zin uit kunnen leggen. Beste voorbeeld is de fair use policy.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina