1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Menu hangt bij starten

Discussie in 'Samsung DCB-9401R' gestart door benteb, 19 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb al een aantal jaren de samsung digitale TV ontvanger. Het heft het tot nu toe redelijk gedaan.
    Sinds vandaag heb ik een menu scherm direct bij aanzetten van de TV/ontvanger.
    Wat ik ook doe, menu scherm blijft en kan ik geen TV kijken. Totnu toe heb ik de standaard instellingen opnieuw geinstalleerd, de kaart erin/eruit/ stekker eropnieuw ingedaan, zonder succes.
    De scherm ziek er als volgt uit (keuze uit):
    Installatie
    Kanalen indelen
    Pin-code wijzigen
    Systeeminstellingen
    Mail box
    Irdeto menu

    heb je enig idee hoe i van dit scherm af te komen? Hoe kan ik weer TV kijken? Ligt het aan mijn ontvanger? Weet je hier raad mee?
    Groet
     
  2. beste allen,
    Ik heb al een aantal jaren de samsung digitale TV ontvanger. Het heeft het tot nu toe redelijk gedaan.
    Sinds vandaag heb ik een menu scherm direct bij aanzetten van de TV/ontvanger.
    Wat ik ook doe, menu scherm blijft en kan ik geen TV kijken. Totnu toe heb ik de standaard instellingen opnieuw geinstalleerd, de kaart erin/eruit/ stekker eropnieuw ingedaan, zonder succes.
    De scherm ziet er als volgt uit (keuze uit):
    Installatie
    Kanalen indelen
    Pin-code wijzigen
    Systeeminstellingen
    Mail box
    Irdeto menu

    Heeft iemand enig idee om van dit scherm af te komen? Hoe kan ik weer TV kijken? Is mijn ontvanger defect?

    Graag jullie hulp, ikkom er niet uit
    Groet
     
  3. Vannacht heeft er een storing plaatsgevonden met Digitale Televisie.

    Indien u gebruikt maakt van een Samsung 9401R decoder, kan het zijn dat de Samsung decoder de zenders is kwijtgeraakt en dat de decoder in het menu blijft hangen.

    U kunt de digitale televisie zenders opnieuw binnen halen door de volgende procedure uit te voeren:

    1. In het decoder menu, kies OK bij “Installatie”. Indien u nooit een eigen pincode heeft ingesteld, is de standaard pincode 0000.
    2. Kies OK bij Netwerkinstallatie.
    3. Indien de netwerk instellingen correct staan(frequentie 514.000, en netwerk ID 8888), kunt u op OK kiezen om de zenders op te zoeken.
    4. Zodra alle zenders gevonden zijn, kies OK om deze op te slaan en verlaat daarna het menu door op de Exit of Menu knop te drukken.

    Na het opzoeken van de zenders behoort u weer digitale televisie te kunnen ontvangen met de Samsung decoder.

    Het netwerkid en de frequentie (casema) kan verschillen kijk even hier.
     
  4. Bedankt voor jullie reacties. k kom er alleen nog niet uit.
    de frequentue staat op356.00 en netwerkid 1111.Moet ikalsnog de vervolg stappen nemen?
     
  5. Frequentie en netwerk ID veranderen

    Geen wonder. Als je in Utrecht woont, moet je die frequentie en die netwerk ID ook niet gebruiken. Die is voor Ziggo Zuid....
    Je moet de decoder bij het installeren instellen op een andere frequentie.

    "Woont u in gebied
    A? Voer dan als frequentie 372.00 MHz in. Het netwerknummer is 5555."
    Dan zou het wel moeten lukken.
    Zie http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOME/BLOB_UPLOAD/GebruikersHandleiding_DigitaleTV_v1.0b_web.pdf voor eeen totaal overzicht van de frequenties en netwerk ID's.
    Succes!



     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina