1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Quicknet emailadressen opgeheven?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door gernes, 19 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Toevallig gebruikte ik vorige week tijdens mijn vacantie webmail.quicknet.nl

    Er verscheen toen een melding dat eind deze maand (!!) alle quicknet gebruikers van hun e-mail werden afgesloten en een contract bij een geheel andere provider kregen: vodafoonvast. Doorverwezen werd naar www.vodafone.nl/quicknet (pagina bestaat nog steeds).

    Alle quicknetadressen zouden ook vervallen en omgezet worden in naam@vodafoonvast.nl

    Thuis gekomen in de post geen enkele brief (!!) gekregen van Ziggo/quicknet/multikabel!!

    Wat is hier in hemelsnaam aan de hand? Spam waarschijnlijk?
    Het lijkt mij onders een onbeschofte manier van klantbehandeling om e-mailadressen (die op briefpapier worden gebruikt, dikwijls onder een grote kennissenkring zijn verspreid en reeds zeer veel jaren door een gebruiker worden gebruikt) zomaar om te zetten in een domain van een andere provider. Het komt op hetzelfde neer dat bij verandering van telefonieaanbieder men verplicht een andere telefoonnummer krijgt!

    Daarnaast blijkt dat als je alleen internet via quicknet gebruikt men bij verlenging ook wordt opgezadeld met een gekoppelde telefoon/internetaansluiting (zelf zit ik bij kpn) bij vodafoon!!
    En natuurlijk een extra prijs. De brutaliteit ten top lijkt mij om klanten zo te behandelen.

    Het is toch geen manier van Ziggo om kpn gebruikers bij hun te dwingen over te laten naar hun eigen telefonie systeem?? Ik ergerde mij al zoals velen aan de stomme reclames van Ziggo in de pers, lees de zeer vele klachten die bij consumentenorganisatie voorkomen, doch dit slaat alles lijkt mij.

    Heel heel vreemd (en mij inziens ook brutaal). Daarom denk ik zeer sterk aan een soort spam/hacking ziggo webadres o.i.d..

    Ook niets van bovenstaande (nog) in het nieuws gelezen.
    Ik wil eerst even reacties op bovenstaande afwachten voordat consumentenorganisaties worden ingeschakeld.

    Ben benieuwd naaar de waarheid. Hopelijk heb ik een en ander (volledig) mis.
     
  2. Dat heb je ook, daarom een beetje jammer dat je zo 'tekeer gaat' zonder dat je weet waar het over gaat.

    De "quicknet" website wordt al jarenlang voor de ADSL poot van Multikabel gebruikt en niet voor de webmail van Multikabel.

    Ziggo heeft de ADSL poot verkocht aan vodafone en de email-adressen van de ADSL abonnees wijzigen inderdaad. Daarover is veel in het nieuws geweest en alle klanten zijn ook op de hoogte gebracht. Jij bent kabelabonnee van Multikabel met een quicknet email adres en die blijf je gewoon houden, ook nu het ziggo is geworden.
     
  3. Gelukkig had ik het geheel mis!!

    Even wel een corercties op de vorige reactie:
    1. Afstoten van een onderdeel gebeurt wel eens meer. Ik heb het vroeger eens bij een provider gehad die plotseling hun bestand 'had verkocht' waarbij alle gebruikers een ander e-mail adres door de strot kregen. Vandaar mijn huidige angst, zeker door de vele (niet positieve) ZIGGO discussies/reacties in de pers.
    2. Er was een bepaalde reden dat ik webmail.quicknet.nl i.p.v. webmail.multikabel (al bij mijn vorige vacaties) gebruikte. Reden weet ik niet meer precies. Multikabel.nl werkte toen niet of het werd mij medegedeeld. De schrik zat er bij mij dus in toen ik plots de melding kreeg met de voafoonvast.nl link.
    3. In de berichtgevingen die ik nu ook elders lees zie ik wel quicknet-ADSL vermeld staan doch men vermeld niet duidelijk (zowel bij vodafoon als bij ziggo!!) dat het maar voor een speciaal deel van gebruikers geldt (gelukkig val ik daar niet onder). Een extra regel in het bericht had een en ander kunnen verduidelijken.

    Duidelijke miscommunicatie dus. Mogelijk had ZIGGO beter daar wat meer geld in kunnen steken dan in hun (m.i. en ook volgens vele anderen) afstotende advertenties.

    Gelukkig had ik het dus mis! Excuses van mijn kant voor de eventuele onrust die mijn bericht gewekt heeft. Bedankt voor de snelle reactie en het duidelijk oplossende antwoord.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina