1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoe lang heb jij op de Cisco 8455DVB moeten wachten? (nieuwe poging)

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door xahmol, 19 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hij is inmiddels binnen en ben direct aan de slag gegaan om de WCD te vervangen.. Na installatie heb ik geen signaal.. Hmm.. Meestal ben ik vrij handig met dit soort zaken. Even zoeken waar het probleem ligt.

    Wat me overigens opvalt is dat de handleiding mbt het plaatsen/vervangen van de WCD wat 'fouten' bevat. Hier kom ik later op terug. Eerst het probleem zoeken.
     
  2. Ok, signaal is aanwezig. Installatie begonnen. Gaat niet erg eenvoudig. Ik heb helemaal geen beeld. De Cisco via een Monster HDMI aangesloten op een Denon AV3808 Receiver. Dat blijkt niet te werken. De Denon lijkt niets met het signaal te kunnen.

    Rechtstreeks aansluiten op m'n scherm gaat wel goed.

    Eerste indruk:

    Mwah!
    - Interface is traag en oogt wat amateuristisch
    - Beeldkwaliteit lijkt minder gedetailleerd dan de Samsung. Vanavond zal ik wat verder testen
    - EPG is ERG traag
    - VOD werkt niet (Server error! Probeer het later nogmaals)

    Hij staat net 10 minuten aan en ga er vanavond mee verder! Hopelijk wordt m'n tweede indruk beter dan de 1e want anders gaat 'ie weer terug in het doosje!

    Vooralsnog lijkt de beeldkwaliteit van de Samsung DCB-H360R ongeevenaard!

    En iemand de Cisco ook aan een Denon gehangen?
     
  3. Ja de mijne hangt ook aan een Denon 3808. Moet zeggen meer dan perfect beeld, evenaart de Samsung 360.
    Cisco aangesloten via STD HDMI kabel naar Denon 3808.
    Als je hem aansluit en je wilt beeld, dan eerst Cisco inschakelen en dan pas de Denon, anders heb je geen signaal.

    Grtzzzz

    The Dispatcher
     
  4. Ondertussen heb ik ook eindelijk beeld via de Denon 3808. Ik gebruik Monster HDMI kabels (voor weinig gekocht!). Wat was nou het probleem: Ik had de laatste firmware nog niet voor de Denon. Na de upgrade werkt het prima.

    Gisteren had ik een 'vastloper' op de Cisco. Het apparaat stond uit en na een aantal uur viel me op dat de klok een verkeerde tijd aangaf (3 uur eerder). Het apparaat kon ik met geen mogelijkheid aankrijgen. Verder viel me op dat de harddisk wel draaide. Stekker eruit en er weer in en hij deed het weer.

    Daarnaast heb ik de met opnemen alleen nog maar problemen gehad. Programma's die ik heb opgenomen waren allemaal 'scrambled'. Alsof er een decryptie-key ontbrak ofzo. Vreemde is dat dit 2x wel is goedgegaan. Gisteren na een reset lijkt het allemaal wat beter te werken. Tot nu toe gaat het opnemen goed.

    Zal nog wat meer testen en dan een klein verslagje schrijven. Het systeem lijkt me vooralsnog nog niet stabiel genoeg voor een breed publiek. Maar in vergelijking met de 1e periode van de Samsung 360 is dit een verademing.

    Toch zal Ziggo zeker moeten aandringen op ondersteuning dmv een monteur. Zoals dat nu min of meer ook al het geval is. Het juist installeren en de combinatie met allerlei andere apparatuur zal voor de huis/tuin gebruiker vaak problemen kunnen opleveren.

    En als we het dan toch over Ziggo hebben dan moet er natuurlijk een Ziggo-huisstijl interface komen. Het oogt nu nog allemaal vrij amateuristisch terwijl het een behoorlijk krachtig beestje is met heel veel potentieel.
     
  5. Martijn, dank voor je ervaringen. Tip: misschien handiger om het vervolg in het Bug/wensenlijst topic te zetten? Dan staat nml alles bij elkaar.

    Met deze topic titel ga je nml dit topic niet lezen als Ziggo techneut om gebruikers issues op te pakken denk ik.

    (sorry als ik nu wel erg pretentieus als admin klink wat ik niet ben :wink: )
     
  6. Tnx! Was dit al van plan maar dan in een wat meer uitgebreide vorm. Doe ik dit weekend wel even.
     
  7. Ben benieuwd wat hij in Zwolle met dat ding wil doen...
     
  8. Als HD PVR gebruiken, dat gaat gewoon.
     
  9. Nou, ik heb laatst m'n decoder even geprobeerd bij m'n oom in Delfgauw (Caiw-gebied).

    Kreeg hem eerst niet aan de praat wegens slecht signaal (terwijl de Samsung gewoon 75% had). Uiteindelijk bij de meterkast aangesloten op het AOP. Toen deed 'ie het wel, maar de kanaalnummers waren echt heel raar. Begon met 1010, 1020, 1030, dan opeens 2010, etc. Terwijl de Samsung de eerste 10 Nederlandse zenders wel gewoon als 1 t/m 10 liet zien, ook zonder favorietenlijst.

    Dan zou het toch handig zijn als de Cisco ook relatieve kanaalnummers had. Snap trouwens toch niet waarom die optie op sommige decoders (Humax IR Fox C bijv.) niet aanwezig is. Op elke normale TV kun je je analoge zenders ook een eigen volgorde en nummer geven...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina