1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Modem opnieuw activeren

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door ronvm, 18 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Na een verhuizing is mijn MoDem kennelijk niet goed geactiveerd want m'n telefoon werkt niet. Weet iemand hoe ik de MoDem opnieuw kan activeren?

    Thanx
     
  2. Als je internet wel werkt en je telefonie ook werkte op je oude adres zou alles goed moeten werken en hoef je het modem niet opnieuw te registreren dacht ik (als je verhuisd bent binnen zelfde gebied).
    Weet je zeker dat je telefoon kabeltje in het juiste (lijn-1) gat zit ?

    Branden de leds normaal op je modem ?
    Wat werkt er niet aan de telefoon ? (kiestoon wel etc ? )

    Anders de helpdesk even bellen .... :roll:
     
  3. Nee, ik heb geen kiestoon en of ik nou de Tel1 of Tel 2 gebruik, het maakt niks uit. Voorheen werkte het prima (op het oude adres). Ook de Led's branden niet wanneer ik de telefoon 'aanzet'. De lijn is gewoon dood.

    Bovendien heb ik de helpdesk met m'n mobiel moeten bellen en binnen no-time was m'n beltegoed (€ 13,=) er doorheen en ik ben nog geen stap verder.
    Internet werkt gewoon goed, maar m'n telefoon is (nogmaals) hardstikke dood, terwijl ik op allerlei leveranciers zit te wachten die nog dingen komen brengen voor m'n nieuwe woning.
    Gisteren had ik nog een vreemde toon (Tel2 aansluiting) en was Tel1 gewoon dood, nu zijn ze allebei overleden...:?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2008
  4. En wat zei de helpdesk erover ?
    Of was je beltegoed op voordat je aan de uitleg toekwam?
    Misschien kun je anders even bij een buurman of familie bellen met de helpdesk, dat kost in elk geval minder dan via mobiel. Schandalige bedragen die de mobiele telefoon providers in hun zak steken .....
     
  5. Inderdaad, het gesprek werd afgebroken ondanks het feit dat ik zei dat het beltegoed bijna op was. Het is inderdaad schandalig dat er zoveel geld wordt gerekend voor een mobiel gesprek. Omgerekend is het nog steeds ƒ 27,50 voor een gesprek van nog geen 8 minuten...terwijl ik daar voor 2/3 van de tijd in de wacht stond en/of keuzetoetsen in aan het drukken was. Ik ga inderdaad maandag maar weer bij m'n schoonouders aan de lijn hangen, kost tenminste ietsje minder...:wink:
     
  6. Ja een alternatief gewoon nummer voor mobiele bellers als hun telefoon er uit ligt zou net zo netjes zijn als het lokale tarief voor de vaste lijn bellers. We blijven daar over doorzeuren. Ziggo hoeft daar niet eens een veer voor te laten; er is vast nog wel een vrij toestel binnen Ziggo te vinden wat ze intern door kunnen schakelen.
     
  7. En als men bang is dat er andere klanten op dat nummer gaan bellen kunnen ze simpel checken op nummermelding. Als iemand anoniem belt of vanaf een vaste lijn een bandje laten horen dat ze het 0900 nummer moeten bellen of nummermelding aanzetten vanaf mobiel. Het kan technisch allemaal, zeker bij een bedrijf wat communicatie als produkt levert...... Op de huidige manier sponsoren ze hun concurrenten ook nog eens, want die krijgen de dikke winst van die mobiele 0900-gesprekken.
     
  8. geen antwoord

    intressante discussie, maareh nog geen antwoord op de vraag:wink:
     
  9. Om je modem opnieuw te activeren moet je hem eerst resetten, en daarna opnieuw je gegevens invoeren die je in de welkomstbrief van Ziggo hebt gekregen.

    Resetten doe je hier:


    http://oss.multikabel.nl/reset_userid/
     
  10. Ik neem aan dat dit alleen geldt voor (oud) multikabel modems. Wat moet je doen als je een Casema modem hebt?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina