1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo & Cogas

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door mexter, 18 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabeltex was aan het begin v.d. eeuw deelnemer aan Mr.Zap, en had toen dus ook niet zijn eigen digitale TV. Toen Mr.Zap er mee op hield hebben ze een hele tijd geen DTV gehad voordat ze er zelf mee begonnen.

    SKV had DTV van @Home, totdat ze daar een conflict over kregen in 2005. Daarna pas zelf begonnen met DTV.

    Kabel Noord heeft wel zijn eigen DTV en internet, maar voor internet kun je daar ook terecht bij UPC en Ziggo.

    CAI Borculo geeft DTV van Ziggo door, en internet van UPC.

    Caiw is signaalleverancier voor DTV voor netten zoals Harderwijk en Pijnacker. In Pijnacker moet je voor internet dan weer bij Caiw zijn, in Harderwijk kan je kiezen uit Caiw en UPC.

    Bij REKAM kan een klant kiezen voor Caiw als leverancier, Caiw betaalt aan REKAM dan het volledige bedrag voor analoog dat anders door de klant betaald was.

    Oftewel, kleine kabelaars werken vaak samen met/besteden een deel uit aan grotere kabelaars. En dat in verschillende combinaties. Vaak kunnen ze dan de kosten voor het analoge basisabonnement laag houden, terwijl abonnees toch de extra diensten kunnen krijgen bij de grotere broer. Alleen Cogas heeft voor de omgeving van Almelo precies hetzelfde tarief als Ziggo, dus dat voordeel vervalt. In Almelo zelf zijn ze weer wat goedkoper...
     
  2. Inderdaad een paar cent goedkoper. Dit weeg echter niet op tegen de vele voordelen van het alles in 1 pakket.
     
  3. Dat is ziggo ook niet
     
  4. Naar mijn mening wordt elke brief, ongeacht de aanhef, serieus gelezen. Niet iedereen is taalkundig dusdanig onderlegd dat ze van a tot z een goede brief op kunnen stellen (en dat weten de mensen bij Ziggo denkelijk ook wel):wink:
     
  5. Cogas en Ziggo

    Voor alle duidelijkheid, dit is de brief die ik stuurde.
    Ziggo luisterde zei hij in de TV spotjes, maar op mijn brief antwoordde hij tot nu toe niet.
    Dag Ziggo, luister eens,
    mijn boosheid is voorbij, mijn teleurstelling over de gang van zaken om een abonnement te wijzigen niet!

    "Gisteren, 24 juli 2008, heb ik geprobeerd via je website gebruik te maken van abonneevoordeel. Dat is niet gelukt!
    Na mijn keuze zorgvuldig overdacht te hebben heb ik als abonnee van @Home, nu Ziggo, gevraagd me te bellen.
    Dat gebeurde ‘meteen’ nou ja, na twee leuke muziekjes werd ik te woord gestaan.
    Vreemd, dat gevraagd werd naar mijn naam en telefoonnummer, waarvan ik dacht dat zoiets onmiddellijk op het scherm te zien zou zijn zoals altijd, maar neen …

    Mijn abonnementen zijn nu: Internet Soms 1600, BasisBellen en VolopBellen 24 uur. Het TV-abonnement is van Cogas, die me bij aanmelding voor internet destijds door stuurde naar @Home.

    Ik wil nu: Alles-in-1 Plus, en een verandering van het telefoonabonnement, maar dat kan niet.
    Reden: TV van Cogas; en dat is al dertig jaar zo en niemand die ooit heeft verteld dat het anders moest!

    Als ik verwijs naar de aanmelding voor internet en de verwijzing naar @Home door Cogas in 2001, zie bovenstaande alinea, wordt er even geïnformeerd en krijg ik als antwoord, dat ik dan maar losse abonnementen moet nemen. Nadat ik tegensputter kan het wel: maar ‘dat kost dan € 29,95, dat is een afspraak!’
    Hiermee ben ik niet akkoord gegaan en heb het gesprek boos beëindigd.

    Hallo Ziggo, luister je nog?

    Cogas-kabel gebeld en gevraagd waarom ik geen abonnement Alles-in-1 kan krijgen en gemeld dat ik € 29,95 zou moeten betalen, en citeer Ziggo: ‘dat is een afspraak’. Maar Cogas weet niets van die afspraak.
    Het wordt me duidelijk (gemaakt) dat Ziggo via de Cogaskabel mijn abonnementen internet en telefonie verzorgd. Maar dat is mij bij aanmelding nooit verteld.
    Als ik het goed heb begrepen, moet ik dus voor een m.i. puur administratieve handeling aan Ziggo betalen voor de huur van de Cogaskabel. En dat blijft zo zolang de onderhandelingen over de kabelexplotatie nog niet zijn afgerond. Moet ik en vele anderen daar op wachten?

    Gelet op de wervende teksten van de website vind ik dit geen manier van handelen.
    Ook je voorwaarden spreken o.a. van:
    ‘Uitgezonderd van bestaande Alles-in-1 abonnees kan elke Ziggo abonnee gebruik maken
    van het Alles-in-1 actieaanbod. Ongeacht of er alleen televisie, televisie én internet,
    televisie én telefonie of televisie, internet én telefonie wordt afgenomen van Ziggo.’

    Lees ik dat wel goed?(onderstreept!)
    Neen? Leg dat dan maar eens uit.

    Als je nog luistert Ziggo…

    De betaling van mijn abonnement, einde van de maand vooraf, was al op 21 juli afgeschreven.
    Je kunt dus snel. Het moet een koud kunstje zijn, mijn abonnement voor Alles-in-1 Plus dus per 1 augustus te activeren, en zonder extra kosten.

    Je antwoord kan gerust per e-mail, gaat lekker snel en kost minder dan een postzegel.

    In afwachting"

    En dat doe ik nog steeds
     
  6. ziggo en cogas

    Er is vandaag gereageerd door Ziggo, telefonisch en klantvriendelijk!
    Mijn vraag naar het pakket Alles-in-1 Plus kan niet worden gehonoreerd.
    Zou technisch niet kunnen, nou ja ... Cogas of Ziggo ...
    Maar goed Ziggo had een echte goedmaker, die ik heb geaccepteerd.
    In ieder geval een keurig en vriendelijk gesprek.
    Dat mag nu ook gezegd worden.

    Hoe het verder afloopt?
    Nog een paar dagen wachten en dan?
    Laten we hopen dat het goed gaat.
     
  7. Graag hoor ik wat de goedmaker is, dan ga ik ook bellen namenlijk? Gaat Ziggo ons nu compenseren met een ander Cogas-pakket? Graag meer info....
     
  8. Ook ik ben vandaag gebeld door Ziggo, n.a.v. een klacht over dit hele gebeuren bij TrosRadar. Vriendelijk te woord gestaan door een helpdesk medewerker die grif toegaf dat het reageren door Ziggo te lang duurt, en dat het so wie so niet zou mogen dat ik, A: mij kon aanmelden voor het Alles-in-1 pakket en B: geen mail (of ander bericht) van Ziggo heb gehad, dat het op mijn adres niet ging vanwege Cogas als kabelleverancier.

    Ik heb (nogmaals) aangegeven dat ik het niet eerlijk vind, dat ik/wij financieel en qua performance worden benadeeld ten opzichte van andere Ziggo klanten.

    De helpdeskmedewerker gaf aan uit te zoeken wat hij voor mij kon doen (en kwam oprecht over), maar ik heb geen concrete toezeggingen gekregen.
     
  9. Mocht je het kunnen herinneren:
    geef mij via een PB door
    Tijd van bellen
    welke postcode je hebt ingetikt
    eventueel de naam van de medewerker.

    Voor de duidelijkheid: Het is niet mogelijk een All-in-1 pakket te nemen van Ziggo VIA Cogas.
    je kunt wel afzonderlijke producten afnemen

    Dank,



     
  10. veel bla bla van mijn kant waar Ziggo toch niets mee doet. Allemaal rustig slapen en voor morgen gezond weer op! Er komt echt wel een oplossing!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina